[Xbone] neXtbox 720p kickflip

Jeg er også en sånn konsoll-dude. Har lenge tenkt på å kjøpe meg PC, men jeg gidder liksom ikke alt knotet. Jeg vil slenge meg ned på sofaen og bare kose meg, ikke knote med instillinger og drivere og faen for å få alt til å fungere riktig og best mulig, samt å styre med mus og tastatur for å starte opp ting. Selv om ting ser litt mer dritt ut på konsoll, så vet du i allefall at det er små bra som det kan bli og du slipper knote med alskens for at det skal se best mulig ut. Det er det noen som har gjort for deg.
Anbefaler denne hvis du vil inn i PC-verdenen.


Når du føler deg litt tøffere kan du bevege deg over på en voksen-PC, der du må installere en driver hvert halvår. Du overdriver nok vanskelighetsgraden og at det konstant er noe som må dilles med for å spille et spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg er også en sånn konsoll-dude. Har lenge tenkt på å kjøpe meg PC, men jeg gidder liksom ikke alt knotet. Jeg vil slenge meg ned på sofaen og bare kose meg, ikke knote med instillinger og drivere og faen for å få alt til å fungere riktig og best mulig, samt å styre med mus og tastatur for å starte opp ting. Selv om ting ser litt mer dritt ut på konsoll, så vet du i allefall at det er små bra som det kan bli og du slipper knote med alskens for at det skal se best mulig ut. Det er det noen som har gjort for deg.
Det er liksom nettopp dette som er hele greia. Xbox One later til å bli mer knøvlete å styre med enn en PC du har latt så i ett år, og tar dermed over "mest irriterende konsoll ever"-krona fra PS3 med sine legendariske system updates. Det var lizm det jeg prøvde å trekke fram; Xbox One er et oppkok laget for at Microsoft skal få ALLE PENGA, ikke en spillmaskin laget for å gi deg noen morsomme stunder foran TV-en. Du får bare lov til å ha det så moro som MS har bestemt. Likte det ikke i Windows 8, liker'e ikke nå heller.

Og til sånne som tydeligvis ikke har brukt PC på ti år: Dvalemodus eksisterer, niggas. Tar lett et oppstarts-kappløp mellom en dvale-PC og en PS3/360, når som helst.

Edit: "Halvdårlig PC"-kommentaren betød bare at per i dag er bleeding edge på PC allerede forbi PS4-standarden, og den utviklinga kommer ikke til å snu noen gang. Det kommer så klart fede græffiks på PS4/XB1 også, men å si ting som "en generasjon foran" er bare stusselig. En PC-generasjon er ikke så veldig mange måneder nå om dagen.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Er glad for at Snoy spesifikt har sagt at PS4 vil ha dvalemodus ala Vita, med mulighet for å kunne lade via USB-ene mens den står i standby. Noen ganger har jeg lyst til å spille men orker bare ikke tanken på alle logoene i begynnelsen av spill (PS+ fikser heldigvis system updates nå).
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Uten at jeg faktisk har prøvd XBone, så tror jeg ikke vi skal overdrive dette tv/dill-fokuset. Om du ikke har noen problemer med dagens Xbox, så tror jeg ikke du vil oppleve store hindringer med å få satt i gang spilla dine på neste generasjon. Alle disse tilbudene eksisterer jo i skrivende stund på XB360, men det er bare å ignorere de. Har aldri opplevd at de har hindret meg fra å gjøre det jeg faktisk vil: Spille.

Her er en skjermdump av XBone-menyen:

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke vist: At halvparten av tekststrengene er blitt kjørt gjennom Google Translate sånn at du får en norsk/engelsk smørje på menyen. Xbox 360 er bare blitt verre å bruke de siste par åra, tør ikke håpe på at de har skjerpa seg til den nye kassa kommer. Og: Ikke overdrive fokuset på TV/dill? Hvor mye skal vi tippe det koster å drifte de funksjonene der? Jeg tviler på at MS kommer til å la brukerne slippe unna med å bare overse alle de nye betalingstjenestene man kan benytte via Xbox One.

Det som virkelig skjærer med det inntrykket MS ga av Xbox One, er at de skal ha folk til å kjøpe en spillmaskin som også er en alt-i-ett-løsning til TV og DVR. Det er klart det finnes noen som synes det er kjempekjekt, men jeg tviler sterkt på at folk flesk tenker at det er best å punge ut noen tusenlapper til så jeg kan kjøpe svindyre spill i tillegg til å se Paradise Hotel. Folk som vil ha TV-ting ser ikke poenget med spillgreiene, de som vil ha spill ser ikke poenget med TV-greiene. Det føles som om MS sikter mot et snevrere publikum enn før, og det slår meg som en katastrofal ide. Jeg tenker at de som ville vært i markedet heller punger ut for en iPad, der kan du jo allerede både se TV og spille og du slipper å sette deg ned foran TV-en for å bruke den. Hvis du allerede sitter foran TV-en, kan du jo bare bruke iPad-en når det kommer noe du ikke gidder å se på.

Men så klart, det kan jo hende jeg tar helt feil og folk går mann av huse for dette her. Hovedpoenget mitt er bare at dette føles som et gedigent kompromiss som har vokst helt ut av proporsjoner for å tekkes både pengefolka og et innbilt marked. Jammen folk liker jo iDingser som lar dem gjøre alt mulig skikkelig enkelt, så da vil de sikkert også ha et svært skaberakk som samler alt du kan gjøre på en TV.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Ikke vist: At halvparten av tekststrengene er blitt kjørt gjennom Google Translate sånn at du får en norsk/engelsk smørje på menyen. Xbox 360 er bare blitt verre å bruke de siste par åra, tør ikke håpe på at de har skjerpa seg til den nye kassa kommer. Og: Ikke overdrive fokuset på TV/dill? Hvor mye skal vi tippe det koster å drifte de funksjonene der? Jeg tviler på at MS kommer til å la brukerne slippe unna med å bare overse alle de nye betalingstjenestene man kan benytte via Xbox One.
Dette blir vanskelig å diskutere, all den tid vi bare har en skjermdump å gå ut i fra. Men: Ser ikke helt hvordan vi ikke skal kunne "slippe unna" alle tjenestene, all den tid systemet ser ut til å ha blitt lagt opp på akkurat samme måten som hos forgjengeren. Mener du at de kommer til å bli integrert i selve spillopplevelsen? Hadde vært interessant om du kom med noen tenkte scenarioer. Ser forresten ut som Pins får en mer sentral plass, så det blir forsåvidt en måte å legge opp opplevelsen litt etter egne preferanser. Har aldri brukt pins på XB360, vel og merke.

Ellers er jeg helt enig i at det er et sidespor å fokusere så mye på alternative tjenester, men klarer som sagt ikke helt å se hvordan det skal bli kjempeforstyrrende for spillopplevelsen, som er grunnen for at jeg (mest trolig) kommer til å plukke den opp. Folk har selvfølgelig forskjellige terskler for irritasjon, men ut i fra skjermdumpen å tolke, så blir det nok ikke et markant irritasjonsmoment.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lodin: Åh, var den DVR-funksjonen bare for spill? Teit.

Dækeldisko: Jeg tenker på reklame og tilbud og sånt. Du må koble maskina på nett for å spille, og det overrasker meg veldig om ikke MS ser sitt snitt til å sjekke om du har gitt dem nok penger i det siste når du først er på. De offentliggjorde tall for ikke så alt for lenge siden som viste at etter at de begynte med større og mer påtrengende reklame i dashboardet, ble også responsen mye bedre. Så det var noe de skulle gjøre mye mer av videre.

Som du nevner har folk forskjellige terskler, men jeg ser at ett argument som går igjen er at det bare er å slå på maskinen og fyre opp et spill. Poenget mitt er igjen at med alt dette ekstradillet MS nå plutselig har et ansvar for å selge inn hos kundene sine, er det langt fra sikkert.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Skjønner. Så litt som høyre kolonne på skjermdumpen, bare hakket mer påtrengende. Time vil sjåvv.

Kan forresten nevne at jeg ikke er helt kategorisk negativ til alternativt dill på konsollen, men problemet mitt er at jeg bruker hverken Explorer, Xbox Music, Xbox Video, Bing eller Skype. Too bad.

EDIT: Vi kan jo minne oss selv på hva som møter oss når vi booter opp PS4 rundt juletider. Spillene er plassert langt mer i forgrunnen, slik som det skal og burde være.



 
Jeg liker ideen med force feedback på triggerne. Ser for meg at det kan være litt kult i bilspill, og kanskje skytespill (recoil). Ellers er jeg ikke spesielt imponert over Xbeinet. Blir nok å kjøpe PS4, og en av kontrollerne til den nye boksen for å bruke den på PC.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det StarEye sa. Jeg vil veldig gjerne ha kontrollen for å spille på pc, for X360-kontrollen noe av det meste behagelige jeg har spilt med kun utfordret av GC-kontrollen. Selve Xbox One frister lite mye fordi det (foreløpig) har vært for lite prat om mangfold av spill. De beste spillopplevelsene de siste årene har vært indiespill, nisjespill fra selvutgivende utviklere og "alternative" titler sett i forhold til cod-mainstreamen. Sony har gitt ganske klar beskjed om støtten til spill på alle nivåer (fra enmannsindie opp til trippel-A), og artikler som denne forteller meg at det ikke bare er tomme ord. Samtidig har Microsoft gått i stikk motsatt retning. Slik det er nå ser PS4 ut som en maskin både for den spillinteresserte (alle på dette forumet) og den gjengse hobbygamer, så nå håper jeg bare at Sony får litt mer fart i buddysystemet på PS4. Det som gjorde at jeg konsekvent kjøpte multiplattformspill på Xbox360 er nettopp fordi det er så smertefritt å få tak i buddies og sette i gang en mp-session i Live, mens det opplegget er helt krise på PS3. Det er også en grunn til at jeg fortsatt er glad i å spille på konsoll i stedet for å trekke meg helt tilbake på pc (igjen).


Ustrukturert rant ferdig.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
AHAHAHAHAHAHAhaaaa!!! Ikke bare må man betale for å aktivere et brukt spill, sjappa som selger det må og gi deler av spenna de fikk til MS og utgiveren. Jeg dør.
Oh wow. 35 pund? Der falt aksjene til eBay også.


Jæveltango skrev:
Ser ut som Microsoft har ambisjoner om rulle ut tv-tilbudet sitt i Europa også. Avtaler med Canal + (Frankrike) og Sky (GB) i boks, med flere kommende annonseringer.
Playstation 3-eiere i England har Sky på sine maskiner allerede.