Nintendo 3DS: den store tråden

Smart av Nintendo. Denne kjem det til å selge i bøtter og spann av. Nesten så eg vurderer den sjølv, men er for glad i 3d'en i spela som utnytter det bra, Resident Evil, Mario etc. Skjønt, må innrømme at eg ofte slo den funksjonen av, spesielt på buss etc.

Liker at den er såpass forskjellig fra både 3ds og 3dsxl. Føles meir som ordentlig effort på å tilby eit reelt alternativ.

Var det sånn at skjermene var like store som dei på xl?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, like store som på den første 3DS-en.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
USGamer har noen interessante detaljer på 2DS:

Curiously, the 2DS is even more of a tablet-style system than it appears at first glance, as it actually features a single large screen in its center, not two separate ones. As one of their cost-cutting design measures, Nintendo reduced the number of screens in the system from two to one, and the appearance of separate screens is merely simulated by the way the case masks out the extraneous portions. This means the entire screen is by necessity a touchscreen, with the upper screen protected by a layer of plastic that sits above it. While this makes no difference for the system's normal functions -- after all, neither the system's firmware or its software would recognize the hidden, inactive zones of the screen or the upper portion's touch capabilities, even if you exposed those portions -- I'm curious to see what hardware modders manage to do with the system.
More like Nintendo 2SS!!!
 

Lodin

Der Waaaah
Endelig har Sega fått ut fingern og her er den første runden med porter de skal slippe.
* 3D Space Harrier™, 3D Super Hang-On™ - 11/28/2013
* 3D Sonic The Hedgehog™, 3D Altered Beast™ - 12/5/2013
* 3D Ecco the Dolphin™, 3D Galaxy Force™ II - 12/12/2013
* 3D Shinobi™ III, 3D Streets of Rage™ - 12/19/2013
Disse er da ganske fancy med full 3D og orginalversjonen innkludert samt at de har mange fler options enn dritet Nintendo pleier å pushe ut. Jeg vet mange hater Altered Best, men det skal ihvertfall jeg ha. Ecco the Knirkefisk har jeg ikke tenkt å vurdere engang. Den sistebossen i 3D. :penga:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jaja, du får bare wise fwa gwawa di i full twe-de du. 3D Space Harrier og 3D Shinobi III høres ut som noe opp min bakgate, blir spennende.
 
Så, etter 30 timer med pokymonz har jeg litt lyst til å teste noe annet. Hvilke spill er verdt å kjøpe? Bortsett fra Harvest Moon?
 
Jeg har ikke spilt Harvest moon siden gameboy color, men Mario 3d land må du kjøpe, fire emblem må du kjøpe, og resident evil revelations syns jeg du virkelig du må kjøpe
 
Men du, 2 ting. For det første, Pokeymans fortjener å bli spilt mer enn 30 timer. Hvis du er mer enn gjennomsnittet interessert sånn som meg.
(jeg er på 130 timer)

For det andre. Kjøp deg Monster hunter 3 ultimate. Hvis du liker utfordrende actionspill med noe hint av rpg. Det er det jeg har spilt mest på dsen min, og jeg har ikke gått lei enda.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Resident Evil Revelations likte jeg ikke. Jill tar opp mesteparten av skjermen og 3D-en suger. Spill konsollversjonen istedet.
 
Fire emblem og monster hunter blir det da. Finnes det no hack'n'slash eller ordentlige RPGer (ala D&D) til konsollen?

3DS xl er kanskje det beste som har skjedd pendlinga mi noensinne. Motivasjonen til å dra på jobb øker iallefall i takt med togunderholdninga. Absolutt verdt penga.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Ugh. Må få skaffa meg en 3ds en eller annen gang, Monster Hunter er en sånn type greie jeg synes er fett, men aldri har hatt riktig maskin å spille det på
 
Enig i at Steamworld Dig er glimrende.

Dessuten; Luigi's Mansion 2 er framifrå.
 

Lodin

Der Waaaah
Det som ikke er framifrå er at Nintendo har drept letterboxen. Folk har vistnok brukt den til å sende hverandre fæle fotografier og sånt kan vi ikke ha no av. Regner med det var fatmousen jeg sendte rundt med jevne mellomrom som utløste det. :sukk:
 

Lodin

Der Waaaah
Yeah, Sega har virkelig jobba med disse portene og ikke bare slengt ut noen ROMer. Om bare Nintendo og andre kunne tatt seg like mye bry.

SPACE HARRIER

-ability to begin from any stage you've seen previously
-save states
-replay saving
-d-pad/circle pad/touch screen for movement
-invert movement, autofire settings
-difficulty/lives/extends dipswitch
-time trial mode
-virtual cab mode (cabinet overlay, screen tilt, environmental noise, movement settings)
-screen settings (original, optimised 4:3, fullscreen)
-sound test with equaliser settings for each channel
-hidden boss "Haya-Oh" taken from the X68000/SMS ports


SUPER HANG-ON

-ability to start from any checkpoint you've reached previously
-saves records for each lap
-save states
-replay saving
-d-pad/circle pad/touch screen for movement
-accelerator/brake/turbo button config
-difficulty/time limit dipswitches, plus a dipswitch for the cab version (sitdown cab is harder than mini cab)
-virtual cab mode that lets you steer/tilt the screen with gyro controls
-screen settings (original, optimised 4:3, fullscreen)
-additional "world" course consisting of all 48 laps played continuously


SONIC THE HEDGEHOG

-level select
-save states
-d-pad/circle pad for movement
-button config (why?)
-switch between international/Japanese versions of the game
-Spin Dash toggle
-optional "fake-CRT" screen filter
-stereoscopic 3D toggle (pop-in or pop-out)
-emulate the FM/PSG balance of either the original Mega Drive or the Mega Drive 2


ALTERED BEAST (based on the Mega Drive version)

-local two-player co-op (requires two copies of the game, I think)
-option to randomise the beast transformations
-save states
-d-pad/circle pad for movement
-button config
-switch between international/Japanese versions of the game
-optional "fake-CRT" screen filter
-stereoscopic 3D toggle (pop-in or pop-out)
-emulate the FM/PSG balance of either the original Mega Drive or the Mega Drive 2


ECCO THE DOLPHIN

-"Super Dolphin" mode which adds invincibility/infinite air
-save states
-d-pad/circle pad for movement
-button config
-switch between international/Japanese versions of the game
-optional "fake-CRT" screen filter
-stereoscopic 3D toggle (pop-in or pop-out)
-emulate the FM/PSG balance of either the original Mega Drive or the Mega Drive 2


GALAXY FORCE II

-based on "Galaxy Force II Neo" from Sega Ages, but you can unlock an arcade-accurate version by clearing the game
-save states
-replay saving
-d-pad/circle pad/touch screen for movement
-Circle Pad Pro support for second throttle
-invert movement, button config
-energy timer/shield/energy/difficulty dipswitches
-time trial mode
-virtual cab mode (cabinet/background overlays, screen tilt, environmental noise, movement settings)
-screen settings (original, optimised 4:3, fullscreen)
-sound test, volume settings, cabinet SFX toggle, extra BGM toggle


SHINOBI III

-stage select
-save states
-d-pad/circle pad for movement
-advanced button config that lets you map different actions to individual buttons (sword, kunai, parry)
-switch between international/Japanese versions of the game
-optional "fake-CRT" screen filter
-stereoscopic 3D toggle (pop-in or pop-out)
-emulate the FM/PSG balance of either the original Mega Drive or the Mega Drive 2


STREETS OF RAGE

-local two-player co-op (requires two copies of the game, I think)
-new "one-hit kill" mode
-stage select
-save states
-d-pad/circle pad for movement
-button config, including separate button for reverse attack
-switch between international/Japanese versions of the game
-optional "fake-CRT" screen filter
-stereoscopic 3D toggle (pop-in or pop-out)
-emulate the FM/PSG balance of either the original Mega Drive or the Mega Drive 2