Nintendo 3DS: den store tråden

Lodin

Der Waaaah
Artikkelforfatteren er enten troll eller representant for problemene med spelindustrien. Mikrotransaksjoner er drepen, enkelt og greit. Masse penger å hente, masse glede å ødelegge.
DING DING DING!
Tero Kuittinen

After launching mobile game company SpringToys tragically early in 2000, Tero Kuittinen spent eight years doing equity research at firms including Alliance Capital and Opstock. He is currently a Managing Director at Magid Associates, an Advisor for Next Games and a Strategist for Primesmith, a Finnish 3D imaging and printing app pioneer. He has contributed to TheStreet.com, Forbes and Business 2.0 Magazine in addition to BGR.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Hver gang når, riffster. Hver gang jeg leser den stripa, en perfekt pønsjlain for Nemi, så ser jeg for meg en Agradula med langt hår som roper Fiiiiiiiine Dr. MARiO'n
 

Lodin

Der Waaaah
Nintendo har belønna noen av ambasadørene sine i Europa ved å sende ut en mail som lar dem kjøpe den nye 3DSen med ett spesialcover tidlig og alt de må gjøre er å betale litt ekstra. Uansett regner de med at de shippes ut i slutten av måneden så det kan gi en pekepinn om at det ikke er så fryktelig lenge til resten av oss og får. 2DSen er forøvrig den eneste modellen de fortsatt shipper til forhandlere så da kan det ikke være lenge til.
 

Lodin

Der Waaaah
Både vanlig og XL N3DS slippes 13 februar. Majora's Mask og Monster Hunter 4 slippes samme dag og man kan kjøpe spilla og XL med egne skins.
Merkelig nok slippes kun den store utgaven av maskina i USA.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
New 3DS er 25 % større og har bedre batterikapasitet i forhold til originalmodellen. New 3DS XL er visst ikke den helt store oppgraderinga annet enn at du kan spille de tre nye spilla som krever den.

Må nok få kjenne på den nye modellen før jeg bestemmer meg, men heller til å nedgradere størrelse + oppgradere innmat.
 
Før dei faktisk oppgraderer oppløsningen på den maskina er eg ikkje interessert, for å være ærlig. Bortskjemt av Vita og bruker aldri 3D lengre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
3DS har ikke fet skjerm og masse kule indies du kan spille på dass; Vita har ikke Zelda. Plager meg ikke enormt, men jeg ser poenget.

Uansett er jeg et dårlig menneske så jeg skal ha den minste, mest på grunn av knappefargene.
 
Vel, eg HAR 3DS XL (og elsker ALBW til døde), og om Xenoblade er einaste eklsusive tittelen så langt klarer eg meg uten den nye. Knappene frister, då. Må eg inrømme.

Poenget mitt er at det ikkje frister å oppgradere siden oppgraderingen er minimal å regne.

Ellers, Mario VS Donkey Kong Tipping Stars ser ut som eit briljant opplegg, lås opp stjerner ved å spele, bruk stjerner for å låse opp verktøy du kan lage brett med. Evt gi stjerner som tips til brukere som lager og laster opp brett. Håper dei viser kor mykje tips folk har fått så det er mulig å fordele tips litt.
 
Sist redigert:
Jeg har brukt tjukkasversjonen siden November, og tro meg. 3d effekten er latterlig forbedret. Jeg har kjørt igjennom de fleste klassikerne på nytt bare for å spille de i "skikkelig" 3d, og det var verdt hver eneste time. Blir fortsatt litt susete i huet av lengre perioder, men man får ta seg en pause for å pisse også hente no øl så er det bare tilbake i sofaen og crank dat slider up.

Monster Hunter er jeg aller mest hypa på. Og Majoras Mask naturligvis, siden jeg solgte N64en min i barndommen til fordel for Dreamcast så jeg fikk aldri spilt det.

Xenoblade på 3ds blir jo heftige saker. Jeg skulle bare ønske de hadde utsatt det litt siden jeg sikkert er fullt i gang med G rank online på Mønster Hønter da.
 
Jeg får faktisk mer og mer lyst på en, pga den øye-trackinga som gjør 3d-en mer stabil. Jeg mister sweetspot-en rett som det er når jeg spiller, og blir lei og skrur den helt av, men i noen spill vil man virkelig ha den 3D-en på.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Fikk skaffa meg Ny 3DS i går. Gikk for standardmodellen, den har store nok skjermer til at det ikke føles som en nedgradering og oppgradering i batteritid. Den nye 3D-funksjonen er og hysterisk bra. Da jeg fikk overført alt fra XL-en min gikk jeg inn på eShop og lasta ned Picross-E5 og Shin Megami Tensei 4.


Jeg gir den nye 3DS-en 5/10. Minus ett poeng for å ikke støtte 802.1x (internettpålogging med brukernavn og passord), minus ett fordi maskinen ser uferdig ut hvis du ikke betaler ekstra for faceplate, og minus tre for å flytte stylusen til bunnen.