Nintendo 3DS: den store tråden

Lodin

Der Waaaah
#1

Endre ba meg mekke en ny tråd nå som maskina er slippi her på berget så da gjør jeg det. Det blir vel en del førstinntrykk framover så da kan jeg starte med mine. Om du faktisk ikke vet hva en 3DS er for noe syns jeg synd på deg, men følg med.



Faktum er at jeg enda ikke har testa de to spilla jeg snappa opp og det trengs ikke heller. Ut av eska har 3DSen så mye eget Nintendoings på gang at den nær sagt greier seg aleine. Ting som sjappe og web-browser mangler foreløpig, men det er mye annet snacks. Det følger med et sett kort med diverse Nintendosvin som man kan leke seg med og fotografere. Selv har jeg litt for dårlig belysning her inne og maskina står fortsatt til lading. Derfor ble det å legge iPaden med bildene på gølvet og det funker sånn halveis. Fikk ihvertfall skutt litt på diverse drager og sånn i minigames som disse korta bruker. Det funker ved at man filmer et av dem, 3DSen sine to kameraer gjør ting og så begynner den å sperge med skrivebordet ditt. Eller noe. Det er magisk.
Face Raider bruker det tredje kameraet over 3D-skjermen. Her tar man bilde av seg selv eller noen man hater og så blir de om til noen ekle svevende hoder som prøver å angripe og kline med deg. Som sagt, magisk.

Mii-gården til Wii er tilbake og denne gangen byr den på et eget lite rollespill. Det fungerer sånn at Miien din er tatt til fange av spøkelser og de eneste som kan redde deg er folk du har truffet på gata. Nå har ikke jeg truffet noen andre med 3DS ennå, men har man maskina i sleep mode og passerer noen andre med tilsvarende dill vil Miiene ens utveksles og disse kan sendes på oppdrag og sånn. Som sagt er det et meget simpelt RPG, men det er artig nok og har man ingen venner kan man alltids leie inn katter via Nintendo funbux.
Hvordan tjener man så disse funbuxene? Ved å gå. Maskina har et pedometer som ikke bare registrer om visse bjørner er nær, men og teller skritta dine. 100 skritt gir 1 funbux og å leie en katt i førnevnte spill fek.s koster 2 funbux. 100 skritt er ikke mye om man beveger seg normalt så dette skal nok gå greit å tjene opp. Særlig for meg på nattestid. :p Blir spennende å se hva andre spill bruker de penga til etter som tida går.

Ellers har maskina små selvfølgeligheter som musikkspiller og notatblokk. Sistnevnte kan dras frem når som helst og er sikkert fin om man vil tegne kart i Zelda eller no. Musikkspillern er som alt annet mekka av Nintendo så her kan man kompe med Mariolyder og katter eller få musikken til å høres ut som den kommer fra en Gameboy. Heldigvis er det støtte for mp3.
En oppdatering er allerede sluppet og det fins faktisk grunn til å laste den ned. Det følger med en liten film i 3D med diverse greier som folk pleier å filme i 3D. Bjørner, fallskjermhoppere og fyrverkeri i hauger og lass. Ihvertfall stilig å se på.

Når det gjelder hardware virker alt solid og fint. Nå er jeg kun vant med DS phaten så dette er stas, men og dere med DSi bør bli imponert. Særlig den analoge dingsen som tar over for stikke er jævla intuitiv å bruke. Løsninga til Sony kan virkelig ta seg ei bolle på dette punktet. Det følger med en "plate" man kan lade maskina på, men det funker like greit å bare stappe kabelen rett i. Trur jeg vil bruke plata framover siden den er lettvint.
Forøvrig følger det med et SD-kort på 2 gig så det slipper man å stresse med. Rykter vil ha det til at 32 gig er maks, men for meg holder det foreløpig med et på 8.

De to spilla jeg snappa ned var Pilotwings og Ghost Recon. Sistnevnte var jeg litt usikker på, men Gamestop slår av 100 spenn på Ubisoft titler ved kjøp av maskin og det er etter sigende det eneste spillet deres som ikke er totalt søppel. Faktisk ganske kult om man liker turbasert strategi.



Come at me bro!
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Nintendo is fucking us again! Man kan bare tjene opp 10 funbux per dag! :argh:
Jeg traska 549 skritt bare bort til Rimi istad så det er jo ingenting.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#4
Herlig artikkel. Hva skjer hvis man har den i sekk/bag eller lignende, får den med seg at man humper bortover?
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Jeg tror det. Har prøvd to dedikerte pedometere tidligere og de registrerte meg omtrent ikke. 3DSen ser derimot ut å være fin og følsom.
Sånn ellers er nettshizzet inni maskina oppdatert. Som i at jeg ikke hadde no problemer med å finne Wifien her og få den regga. Det har aldri fungert med DS eller Wii så der har jeg brukt USB-sender. Oppdateringa ble og lasta ned i det jeg vil kalle akseptabel hastighet. :p
Også testa jeg litt Pilotvinger nå. Dette er omtrent samme spillen som på N64 så om du likte det... Ihvertfall fortsatt dritkoselig med freeflight. :) Største negativet er vel at det kun er en bane i spillet (tror jeg), den øya fra Wii Fit. Jo også savner jeg fægsene man spilte som i PW64. Trur jeg skal remake dem som Miier. Det mest positive aspektet så langt må bli kontrollen. Den nye analoge dingsen er en del mer nøyaktig en slarkepinnen til Nintendo 64.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#7
Og er det noen spill med internett foreløpig? Er systemet blitt diggere nå som det bare er en kode?

Mii-rollespill :D Flott. Takk for gode førsteinntrykk.
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Tenker ikke over det siden jeg er så vant med 3D fra før av på PCen. :smuglod:
Men ja, det fungerer utmerket. Ting strekker seg inn og popper ut av skjermen på overbevisende vis. Når det er sagt så er det litt uvant at man må holde maskin og synsvinkel i sweet spotet til enhver tid. Ikke no stort problem siden det alikevel er en stilling som er lett å gjøre behagelig, men det krever litt tilvenning.
Såklart er det bare en gimmick i de fleste spill. men i Pilotvinger fek.s hjelper det på flyvinga. Lettere å treffe ringer og fly under broer fordi man har dybdesyn.

E: Street Fighter 4 har både battles mot folk på vennelista og randumbs. Fungerer ifølge kjempebomba veldig bra.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Har visst en sånn 3DS jeg også. Første jeg tenkte da jeg åpna esken var at det ikke kan være mye om å gjøre før instruksjonsboka krever bæretillatelse, herre jemini den er diger og tung. Det andre var at 3DS-en var så sinnssykt liten og så kom jeg på at jeg har spilt på DSi XL de siste ukene.

Plukka med meg Ridge Racer (herligheten kom på 2400 til sammen ettersom Lefsedal/Elkjip tydeligvis har senka prisen i takt med Expert), og... det er Ridge Racer, i 3D. Mye det samme som Ridge Racer på PSP med en 3D-gimmick, litt tweaka nitrous-mekanikker (i tillegg til at bilene har Mild, Standard eller Dynamic drift kan du nå også velge mellom tre forskjellige Nitrous-mekanikker; vanlig, at du får mer Nitrous av vanlig drift og mindre av Ultimate Charge eller en tredje som er motsatt av nummer to. Ellers så er det akkurat de samme gamle banene som på PSP, og det virker som om grafikken for det meste er henta direkte derfra også. Sikkert veldig fint hvis du liker Ridge Racer men ikke har PSP-utgavene, men for min del var det ærlig talt litt bomkjøp ettersom 3D-effekten ikke tilfører noe særlig og jeg har spilt Ridge Racer 2 til PSP til døde og tilbake igjen. Presentasjonen er også litt mer jalla enn på PSP så meh. I det minste kosta det bare 350, og jeg kommer garantert til å plukke det fram igjen.

Ellers har jeg mekka min egen Mii og til min store glede finnes det nå nye ansiktstrekk å peise inn så jeg er mye mer fornøyd med 3D-Mii-en min enn den jeg har på Wii. Ja, og så har jeg spilt Face Raiders og det eier hardt. Raserte stua istad. And in the game.

Så ja, bortsett fra Face Raiders er det så langt rein gimmick. I det minste fikk jeg tatt et 3D-bilde av katta.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#10
Kjøpte en svart med SSFIV og synes 3D-en i det spillet eide. Den tilbyr jo ingenting for gameplayet, men det er stilig iallfall. Gleder meg til Zelda...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Testa AR Games akkurat, and there was much rejoicing.

Disse bildene ser tusen ganger bedre ut i 3D, men uansett.








 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Som man kan se på det nederste bildet av Link og Bob-Omb, så registrerer ikke kameraene noen annen dybdeinformasjon enn planet kortet ligger på og det skuffer. AR Games hakka en del når jeg deisa litt fort rundt, så hvis dette hinter om hvor mye maskinkraft som er til overs når AR-effekten brukes spørs det vel hvor mange flere slike spill vi kommer til å få se.

Når det er sagt er AR Shot (minigolf) og Shooting (gjett hva) drit imponerende og noe jeg faktisk kan tenke meg å spille igjen en gang.

Ellers er jeg sånn tålelig fornøyd med grafikken på 3DS, uten at jeg har spilt noe mer skikkelig enn Ridge Racer. Det later til å ligge noen få hakk under Wii-en, og det er igrunn passe.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#13
Spilt mer SSFIV nå og jeg er helfrelst. Online fungerer det som en drøm, spilt mot en drøss folk og ikke opplevd tegn til lag eller andre problemer, utenom at alle er bedre enn meg da...
Som Yeti skriver er det AR-greiene dritstilig og det blir spennende å se hva mer de klarer å gjøre med de mulighetene.

Hva er beste måte å få bilder over på macpc-en?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#14
Skal komme meg hjem og få satt opp vennekoder og dillshizz men jeg er rimelig overbevist. AR-kortspillene gikk rundt på hele kontoret, kjempesuksess, og personlig har jeg allered kjørt flere runder med SSF4 og et er bunnsolid. Skal spille litt Rayman 3D på veien hjem, blir nok bra.

Fetthest: RR på PSP er det beste spillet, verdt å kjøpe 3DS-utgaven? Har ikke spilt det like til døde men litt skeptisk, uansett et herlig spill men RR på DS har før vært litt meh.

Offisielt kan vi si at Justin Case er positivt overrasket.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Fetthest: RR på PSP er det beste spillet, verdt å kjøpe 3DS-utgaven? Har ikke spilt det like til døde men litt skeptisk, uansett et herlig spill men RR på DS har før vært litt meh.
Som sagt er det mye det samme, og jeg skal spille mer av det i løpet av kvelden; det er fortsatt Ridge Racer, liksom. Ingen overraskelser, det eneste jeg reagerte på var at presentasjonen tydelig var retta mer mot den yngre garde - uten at det gjør noe voldsomt. Ja, og så er det ei dame som kauker hele tida om at du er i Slipstream og ble eid istedenfor han entusiastiske negern.
Hva er beste måte å få bilder over på macpc-en?
Jeg bare plugga SD-kortet inn i kortleseren.
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Her er to miier dere kan laste ned. Trur det skal funke fint å ta bilde av skjermen. :p



derp



E: Det funker som faen! Håper noen mekker ei side for sånne koder. :D
 
#18
Fikk min blå i posten i dag, og den er kul. Fant aldri ut hvilket av lanseringsspillene jeg ville ha, så er foreløpig spilløs, men har dillet litt rundt med de tingene som allerede er innpå og spilt litt 999. Lurte i utgangspunktet på om jeg kanskje ville ha Samurai Warriors-tingesten fordi det lot til å være det som nærmest kom gjennomført spill med start og slutt, for Rayman 2 kan jeg på en måte utenat, men så har jeg lest Eurogamer sin anmeldelse, og nå virker jo også den Ghost Recon-tingen ganske brukbar.

Lurer likevel plutselig på om jeg vil ha Ridge Racer. Men jeg har aldri spilt et spill i serien før. Så, um, det jeg også lurer på er om det er et slags punkt i spillet hvor man kan si at man har vunnet og åpnet opp alt eller noe sånt som gjør at man kan si man har gjennomført spillet, et slags mål; eller om det bare er masse baner og biler, og en oppfordring til å slå deg løs? Hva er det som på en måte binder all kjøringen sammen, om noe?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#19
Jeg ble aldri ferdig med Ridge Racer på PSP, som er veldig gode spill. Det første ble avløst da RR2 kom, og der var det mer enn nok å ta for seg for min del, spiller begrenset mye håndholdt men jeg har ikke det enorme behovet (lenger) for å gjøre meg komplett ferdig med et spill. Eller, egentlig, men ikke håndholdt, glimrende underholdning og stygt redd for at jeg plukker det opp igjen. Men Fetthesten har sikkert mer input!
Edit: Uhm ja det er fint mulig å gjøre seg ferdig, siktet på det i gamle dager på Playstation men er eventuelt mye grinding for samling av biler.