Endre ba meg mekke en ny tråd nå som maskina er slippi her på berget så da gjør jeg det. Det blir vel en del førstinntrykk framover så da kan jeg starte med mine. Om du faktisk ikke vet hva en 3DS er for noe syns jeg synd på deg, men følg med.

Faktum er at jeg enda ikke har testa de to spilla jeg snappa opp og det trengs ikke heller. Ut av eska har 3DSen så mye eget Nintendoings på gang at den nær sagt greier seg aleine. Ting som sjappe og web-browser mangler foreløpig, men det er mye annet snacks. Det følger med et sett kort med diverse Nintendosvin som man kan leke seg med og fotografere. Selv har jeg litt for dårlig belysning her inne og maskina står fortsatt til lading. Derfor ble det å legge iPaden med bildene på gølvet og det funker sånn halveis. Fikk ihvertfall skutt litt på diverse drager og sånn i minigames som disse korta bruker. Det funker ved at man filmer et av dem, 3DSen sine to kameraer gjør ting og så begynner den å sperge med skrivebordet ditt. Eller noe. Det er magisk.
Face Raider bruker det tredje kameraet over 3D-skjermen. Her tar man bilde av seg selv eller noen man hater og så blir de om til noen ekle svevende hoder som prøver å angripe og kline med deg. Som sagt, magisk.
Mii-gården til Wii er tilbake og denne gangen byr den på et eget lite rollespill. Det fungerer sånn at Miien din er tatt til fange av spøkelser og de eneste som kan redde deg er folk du har truffet på gata. Nå har ikke jeg truffet noen andre med 3DS ennå, men har man maskina i sleep mode og passerer noen andre med tilsvarende dill vil Miiene ens utveksles og disse kan sendes på oppdrag og sånn. Som sagt er det et meget simpelt RPG, men det er artig nok og har man ingen venner kan man alltids leie inn katter via Nintendo funbux.
Hvordan tjener man så disse funbuxene? Ved å gå. Maskina har et pedometer som ikke bare registrer om visse bjørner er nær, men og teller skritta dine. 100 skritt gir 1 funbux og å leie en katt i førnevnte spill fek.s koster 2 funbux. 100 skritt er ikke mye om man beveger seg normalt så dette skal nok gå greit å tjene opp. Særlig for meg på nattestid.

Ellers har maskina små selvfølgeligheter som musikkspiller og notatblokk. Sistnevnte kan dras frem når som helst og er sikkert fin om man vil tegne kart i Zelda eller no. Musikkspillern er som alt annet mekka av Nintendo så her kan man kompe med Mariolyder og katter eller få musikken til å høres ut som den kommer fra en Gameboy. Heldigvis er det støtte for mp3.
En oppdatering er allerede sluppet og det fins faktisk grunn til å laste den ned. Det følger med en liten film i 3D med diverse greier som folk pleier å filme i 3D. Bjørner, fallskjermhoppere og fyrverkeri i hauger og lass. Ihvertfall stilig å se på.
Når det gjelder hardware virker alt solid og fint. Nå er jeg kun vant med DS phaten så dette er stas, men og dere med DSi bør bli imponert. Særlig den analoge dingsen som tar over for stikke er jævla intuitiv å bruke. Løsninga til Sony kan virkelig ta seg ei bolle på dette punktet. Det følger med en "plate" man kan lade maskina på, men det funker like greit å bare stappe kabelen rett i. Trur jeg vil bruke plata framover siden den er lettvint.
Forøvrig følger det med et SD-kort på 2 gig så det slipper man å stresse med. Rykter vil ha det til at 32 gig er maks, men for meg holder det foreløpig med et på 8.
De to spilla jeg snappa ned var Pilotwings og Ghost Recon. Sistnevnte var jeg litt usikker på, men Gamestop slår av 100 spenn på Ubisoft titler ved kjøp av maskin og det er etter sigende det eneste spillet deres som ikke er totalt søppel. Faktisk ganske kult om man liker turbasert strategi.

Come at me bro!