Nintendo 3DS: den store tråden

#62
Kjøpte meg street fighter og digger det, bortsett fra at vennelista er ei einaste stor vits. Ingen mulighet til å kontakte den som ikkje berre er online, men som faktisk speler street fighter online!

Merker det irriterer meg ein god del. Håper dette blir fikset på, ellers er det null hensikt med venneliste i det heile tatt.
 
#63
Har nå fått prøvd SF4, og det er (som alle er enige om) jommen gromsaker. Det føles om mulig enda mer geeky en før, siden det nå ser ut som man titter inn i et lite dukketeater hvor actionfigurer hopper rundt.

En ting som slår meg med 3DS er hvordan maskinen på mange måter kan komme til å ta livet av enkelte sjangre. Brain Training, Picross, Professor Layton og Phoenix Wright gav mer mening på DS enn det kommer til å gjøre her, simpelthen fordi maskinen er såpass kraftig, og såpass grafikkorientert, at disse titlene i utgangspunktete vil framstå som mer lettvinte og gammeldagse. RPG-er og puzzle-spill kommer også til å passe dårligere sammen med 3 timer batteritid enn de gjorde med 6.
 
#64
Den batteritiden er egentlig ikkje eit problem for meg pga god tilgang til lese lader til einkvar tid. Veiene her er for dårlige til spel på bussen, og ellers kjøres dette heime når andre ser på tv. Hjernetrim blir garantert ikkje forbigått her heller, er for min del meir spent på korleis dei vil integrere 3d annet enn til pynt i slike sjangre. Gleder meg til neste Picross og stoler generelt på Nintendo når det gjelder kvalitet på spel.

Håper inderlig det kjem ny Metroid og Castlevania som utnytter formatet og kontrollene maksimalt!

Evt, lurer på NÅR dei kjem. ;)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#65
Har nå fått prøvd SF4, og det er (som alle er enige om) jommen gromsaker. Det føles om mulig enda mer geeky en før, siden det nå ser ut som man titter inn i et lite dukketeater hvor actionfigurer hopper rundt.

En ting som slår meg med 3DS er hvordan maskinen på mange måter kan komme til å ta livet av enkelte sjangre. Brain Training, Picross, Professor Layton og Phoenix Wright gav mer mening på DS enn det kommer til å gjøre her, simpelthen fordi maskinen er såpass kraftig, og såpass grafikkorientert, at disse titlene i utgangspunktete vil framstå som mer lettvinte og gammeldagse. RPG-er og puzzle-spill kommer også til å passe dårligere sammen med 3 timer batteritid enn de gjorde med 6.
Hva med å løse det på samme måte som på ordentlige konsoller og til dels PC, dvs slippe de "enklere" titlene som nedlastbare titler til en greiere pris? Det forutser selvfølgelig at Nintendo lærer seg hvordan i helvete Internett fungerer og det er enklere sagt enn gjort. DSi Ware eller hva det heter er jo tross alt en vits, mer eller mindre.
 
#66
Super Street Fighter er ganske fett, men angreps-snarveiene på trykkskjermen gjør at det er ekstremt mange spammere online. Folk finner et angrep som dekker nesten hele skjermen bruker det for alt det er verdt. Er jo alltid mulig å countre, men det kan fort bli veldig frustrerende når man ikke vet hvordan. Poenget er hvertfall at balansen er helt anderledes enn den er i konsoll-versjonene. Ellers så er det som regel en del lag i online-kamper, men sjelden så nye at de ikke er spillbare.

Alt i alt føles det som en god port av et dritbra spill. Ikke vits å investere om man har konsoll- eller PC-utgaven, dog.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#68
URLen var messagen hans så ikke uventet skal jeg sette min til spillegal.no.

Gjort dette for lenge siden, regner med å se det hos flere av dere!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#70
Tok med meg 3DS-en på Hamar i dag.

Fikk ingen Miis.
 
#71
Har faktisk fått tre Mii-er med street pass allerede, men jeg antar at det å jobbe i spillselskap hjelper på sannsynligheten.

Synes pedometeret er litt artig også. Jeg er ikke mer voksen enn at jeg tar med meg 3DS-en ut for å konkurrere med gårsdagens skrittantall—og grafen som viser skritt over tid er fin.
 
#72
Tok med meg 3DS-en på Kvadrat kjøpesenter, et av verdens største kjøpesenter i Norge, i dag.

Fikk ingen Miis. Men jeg fikk nok gangepenger til å kjøpe meg fem (5) kattesoldater.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#73
skavvise. Nå har jeg vist maskinen til alle på jobb og vist den videoen er på "3d Video". Selvfølgelig lar jeg den være i 2d i en 10-20 sekunder før jeg drar opp slideren. Og vet dere hva det verste er? De reagerer på samme måten som de folka i reklamene... :eek:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#74
Agradula. Hvor finner jeg den videoen? (Måtte også ha hjelp til å finne min vennekode)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#75
... på hovedmenyen? helt til venstre hvis du kjører de største ikonene.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#78
*Kjøre systemoppdatering*
 
#79
Yeti: Avtale et tidspunkt vi kan passere hverandre nedover hovedgata i Hamar? :p

Fikk til min overraskelse en mii da jeg fjompa rundt i Trondheim sentrum i dag. Jeg ble glad. Han var mye bedre enn bikkjene jeg betaler.
 
#80
Kikket litt på kontrollen til Resident Evil 4 og Metroid Prime til Gamecube og gleder meg til tilsvarende spel på 3ds. Håper ikkje dei fucker opp og innbiller seg at stylus er bra kontrollmetode på slike spel, for det er det ikkje.