Nintendo 3DS: den store tråden

Novastrum

Feminist-elitist
Etter jobb blir det bort til Gaemstop for å plukke opp Bravely Default.

Skal visstnok være det beste Final Fantasyet på en god stund, og det ser ut til å passe perfekt til 3DS-formatet.

Stilen ser ut som FF9, men med kjapt gameplay.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lysten på det der jeg også, gitt. Pluss at det er morsomt at du kan velge mellom "Brave" eller "Default" når du skal slåss. Jeg siterer (litt fritt etter) Edge:
Pick Brave and you can stack up to four moves, using physical and magical attacks, summoning allies or dipping into your supply of items. Opt for Default, however, and you'll incur a penalty fee on your mortgage.

Novastrum

Feminist-elitist
Jepp, det var den Edge-artikkelen som kilte interessen min. Virker som en veldig ålreit twist på standard attack-mønstre i jerpergere.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Ligger demo ute på den europeiske eSjappa for folk som er interessert. Ting du unlocker i demoen overføres også videre til fullversjonen, som er ganske kult. Testa det litt i forrige uke men det ble litt for klassisk RPG for meg, og jeg tror ikke jeg har tid (eller gidd) til å investere i noe sånt nå.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Oooh, spennende!

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nå kommer jeg og ødelegger igjen

As part of the combat system, players are given the ability to slow down or freeze time in order to perform Bravely Second attacks. These are desirable because they are so powerful, but they require the use of “Sleep Points.” These points can be accrued by leaving your 3DS in sleep mode, but Nintendo and Square-Enix will offer you a shortcut to getting them more quickly by allowing you to purchase Sleep Points through the Nintendo eShop.

The price is set at 89p in the UK, which is around $1.50. That gets you an SP Drink worth 3 Sleep Points. How fast you use the points depends entirely on how many Bravely Second attacks you want to use. The harder the enemy the more you’ll be tempted to use them, I’d imagine.

Use of Sleep Points is viewed as part of a power-up system, meaning it’s not required to play the game. However, it will help with progress, and therefore will be tempting to pay out to get Sleep Points more quickly.
Burde ikke forvente annet fra Square-Enix.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det, er det søpleste jeg har hørt om! Skuffa!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, de jævla timeglassene i FF:ATB er det mest søplete. Uansett har jeg 3DS-en på 24/7, all tid den ikke brukes ligger den i slipemodus. Ser ikke problemet.

Novastrum

Feminist-elitist
Har testa en del nå, og foreløpig/overfladisk førsteintrykk er at dette er elskbart. Det er vanskelig å beskrive hvor bra det ser ut, og bilder gjør det virkelig ikke justice (samme som for Zelda ALBTW). Musikken sitter bra, og dette er i praksis Final Fantasy.

Det systemet som Fun Police Sheriff Thinaran nevner er like oversebart som Chocobo World i FFVIII til psx. Og egentlig det samme systemet som i World of Warcraft, dvs. at man får en fordel når man ikke har spilt en stund, for at man skal få lyst til å plukke det opp igjen. Uproblematisk deluxe.

Å utnytte tullinger som velger å betale for fordeler i et forbanna spill skulle bare mangle. Det er penger på trær.

Å "gjøre noe justice" klinger ends flottere om man sier at noe "ytes rettferd".

: peregilhegge: :eng101:

Ellers er jeg småkåt på Bravely Default jeg også.

Testa demoen...ææææh, ikke for meg, ass. Jeg ser ikke helt den grafiske vinklinga, men virker som et habilt JRPG nånn-dæ-læss.

Lodin

Der Waaaah
Ny oppdatering er ute og den lar deg knytte sjappene til WiiU og 3DS sammen. Det er egentlig mest fett i land hvor Nintendo dealer ut spenn og gratis dill, men men. Måten det funker på er at 3DSen nå bruker Nintendo Network ID som er det samme som WiiU har hatt hele tiden. Jeg trengte bare å logge på med det jeg allerede har, men om du skal ha en WiiU i framtiden er det greit å mekke konto allerede nå. Spenn du evt. har igjen og kjøpshistorikk fra esjappa blir såklart overført til den nye kontoen.
Hvorfor skal man gidde å dille med dette rælet da? Fordi den virkelig store nyheten er at Miiverse også er sluppet og det er en av de feteste småtinga WiiU har å by på. Det er da det teite lille messageboardet til Nintendo hvor stort sett alle oppfører seg som Gamefaqs bare at de ikke er dicks. Enda bedre er det at man kan tegne og sende hverandre fatmouse. Hele greia er så klart knytta sammen så folk på 3DS kan lese poster om Super Mario 3D World osv. Det beste forumet er såklart Rabbids Land som i over et år nå stort sett bare har hatt poster om Willem Dafoe.

Lodin

Der Waaaah
Det er desverre akkurat som før. Egentlig er eneste måten å overføre kjøp fra en 3DS til en annen ved å bruke transfer-shizzet, men man skal kunne overtale Nintendo sin support til å overføre ting for en. Jeg veit ærlig talt ikke åssen det funker, men det er vistnok sånn det alltid har funka.

De kommer til å fikse dette etter hvert. Felles Nintendo ID er første steg.

Men som vanlig med Nintendo så tar de akkurat så lang tid som de finner for godt.

Novastrum

Feminist-elitist
Samtidig bør Nintendo ta til vettet og begynne å legge ut gamle SNES-klassikere til nedlasting på håndholdt også. Det finnes ingen oppegående grunn til å ha et skille for hvilke retrospill som selges til håndholdt vs. stasjonær konsoll. Gjerne med crossplay også, men ja, heh, særlig at kundetilfredshet kommer før profitt! Gjerne senk prisen per spill til noe fornuftig, rundt 20,-, så kanskje jeg kjøper dem alle, evt. selg det som billigere samlepakker. Men ja, igjen, heh, kommer ikke til å skje.

Novastrum

Feminist-elitist
Det virker som om personen som skrev artikkelen ikke har spilt spillet. Mikrotransaksjoner har ingenting med vanlig gameplay å gjøre. At man kan runne spillet som low level uten penger bør vel nettopp være et eksempel på nettopp det. Har forøvrig lagt rundt 7 timer i det så langt, og kommer til å fortsette til veis ende.

For å boile pisset deres enda mer, finnes det forresten et minigame alá Simpson Tap-out og Smurfelandsbyen i denne spillen, og det er første gangen jeg har syntes det er OK. Det er skapt rundt tanken om at man skal streetpasse en haug med tilfeldige folk hver dag. Men for oss som aldri tar med 3DS-en ut av huset, så kan man koble opp til nettet en gang hver 24 time og få tre random "arbeidere" av folk på internett. Arbeiderne fungerer som multipliere på hvor lang tid det tar å bygge opp bygninger i en landsby. Og jo fler arbeidere man har på hver bygning, jo fortere får man oppgraderinger.Det fungerer overraskende bra, og bedre enn jeg klarer å forklare..

Men først og fremst. Dette spillet er ellers standard Final Fantasy pre-FFVII.