[NX] Nintendo Switch med Howie O

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#61
Drit i det; EA, Activision og Ubi står der. Vi risikerer for alvor at dette blir en Nintendo-maskin andre enn Nintendo gir ut spill på oftere enn en gang hvert annet år.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#63
Tjah, hvis traileren er et hint kan det virke som om de bruker Switch for å ta igjen for den ikke-eksisterende tredjepartsstøtten til WiiU ved å gi ut f.eks. Skyrim HD eller hva den heter, og å gi ut noen av de 24-karats klassikerne til Wii U på en maskin folk faktisk kommer til å kjøpe (Splatoon). Hadde vært gjevt om de ga ut 3DS-spill på Virtual Console også, men det er vel en ønskedrøm.
 
#64
Om jeg ikke husker feil har vel EA, Activision og Ubi alltid lovet å backe hver nye Nintendo-konsoll, også kommer det et FIFA og et CODBLOPS og et AssCreed eller to også selger de ikke en dritt i forhold til på PS4 også gir de opp?
 
#65
Korrekt. Men støtten for Wii U var drastisk annerledes enn støtten for Wii. EA/Ubi er kyniske, men de vil også tjene penger, så så lenge Nintendo klarer å selge masse maskiner så blir tredjepartsstøtten deretter. Og i motsatt tilfelle får du Wii U-situasjonen.
 

demake

Seksuelt godteri
#66
Sist redigert:
#68
Jeg digger konsteptet. Er veldig spent på mer info og specs, men jeg synes det er smart av dem å selge ideen i første omgang så vi kan la den synke inn før vi begynner finkjemme de tekniske detaljene. Og ideen virker veldig god, men det føles som at det er en del problemer de er nødt å løse for at den skal leve opp til alt potensiale den har.

Her er noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på, da:

-Hva inneholder docken? Den virker større enn den trenger å være for å kun fungere som ladestasjon og HDMI-output. Har den ekstra lagringsplass? Har den ekstra hestekrefter? Sistnevnte vil jeg se på som et problem. Jeg kan gjerne gi fra meg pixler for å spille Zelda på trikken, men hvis jeg må ofre frame rate så forsvinner appellen med den delen av konsollen for min del. Den paranoide siden av meg syntes det så ut som at det var lavere frame rate i nettopp Zelda når han spiller det håndholdt. Krysser fingra for at det ikke er tilfellet.

-Batteritiden er selvfølgelig viktig. Den ser ganske svær og feit ut så jeg er egentlig ganske optimistisk her. Vil jo også komme an på hva man spiller.

-Hva slags lagringsmuligheter har den og hvordan håndterer den bruk av flere forskjellige lagringskilder? Antar den blir å støtte SD-kort, men 64Gb er vil ikke holde i lengden så hvor lett er det å bytte mellom disse?

-Har den berøringskjerm og accelerometer? Det var rykta at hver av kontrollene fungerte som små wii-motes, men kan ikke huske at det har vært nevnt noe om berøringsskjerm. Jeg antar at begge deler er tilfellet med tanke på hvor forventet dette er av all teknologi nå om dagen, men det er Nintendo så vi får se.

-
Baklengs-spilling. Ryktene Eurogamer posta sa at maskina ikke vil støtte spill til Wii U eller 3ds, noe som nå virker veldig sannsynlig, men jeg ønsker fortsatt at de porter så mange spill som over hodet mulig og øverst på listen har jeg massevis av 3DS-spill jeg gjerne vil spille med høyere oppløsning på en stor skjerm.

Angående tredjeparti-støtte... Den listen er stor og fin, men uinteressant inntil vi får se faktiske spill. Straks de viste Skyrim så blir jeg skeptisk til hva slags støtte det er snakk om. Porter av gamle spill er så og si ubetydelig for min del og jeg kjøper alltid spill til den sterkeste hardwaren de finnes på så... alt annet enn spill designa rundt platformen er ikke av stor betydning for min del.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#69
Den paranoide siden av meg syntes det så ut som at det var lavere frame rate i nettopp Zelda når han spiller det håndholdt. Krysser fingra for at det ikke er tilfellet.
Som nevnt var alt av spillfootage i traileren bare juks og fanteri, så ikke ta noe av det for god fisk.
 
#74
Eurogamer mener det er en 720p-skjerm. Håper docken bumper det til 1080p på TV-en om det stemmer, WiiU klarte det jo.

Tviler forøvrig på at tredjepartsstøtta blir all that. WiiU hadde jo en tilsvarende liste utviklere før lunch, og på Wii var det vel også stort sett også kun mini-game collections som kom etterhvert. Kun nintendo-spill selger på nintendo. Det at det eneste tredjepart-spillet de hinter til foreløpig er 5 år gammelt, minner litt om WiiU-launch med Mass Effect 3 og Arkham City før ingen av de utgiverne gadd å gi ut noe faktisk nytt.

Kjenner det store salgsargumentet for denne for min del er alt av nintendo på én maskin. At man kan spille håndholdt-spilla sine på stor skjerm, og de store-spillene på farten. Spent på hvor mange av dere som faktisk gidder å ta den med utomhus, da. Jeg vet jeg kommer til å gjøre det, men det er utelukkende pga pendlersituasjonen.

Også spent på om dette har touch-funskjonalitet. Tviler litt egentlig, siden man jo docker skjermen, og at det nye Zelda ikke har det på WiiU. Så ingen bakoverkompatabilitet om det stemmer.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#75
Emily Rogers og Laura Kate Dale har posta en del rykter og så langt hadde de rett i alt som ble vist fram i traileren. Skal såklart ikke ta rykter for god fisk, men ifølge dem kjører tableten i 720p og det er jazz i docken som upper det til 1080p. Tilsvarende vil målet være at spill kjører respektivt 30 og 60 FPS.
Skjermen er som forventet berøringssensetiv, men ingen spill krever det siden det såklart ikke funker på en TV. Er mer et alternativ til spill som Mario Maker f.eks.
Også er det støtte for SD-kort, men usikkert hvor store de kan være. Usikkert om docken støtter eksterne USB-disker som WiiU.

Forøvrig gikk Bethesda ut og avkrefta at Skyrim Remastered er spikra til Switch, men tipper det heller er fordi Nintendo vil holde alle spill hemmelig. Sega hadde f.eks en god stund NX som platform for Sonic Megamix og Sonic 2017, men det er nå fjerna.
Også er det jo verdt å nok en gang nevne ryktet om at Nintendo delfinansierer Beyond Good & Evil 2. Sikkert derfor det er så lite info.
 
#76
ifølge dem kjører tableten i 720p og det er jazz i docken som upper det til 1080p. Tilsvarende vil målet være at spill kjører respektivt 30 og 60 FPS.
Som i at tablet kjører 720p 30 og docken bifer det opp til 1080p 60? Salt til side så er det i teorien en veldig interessant situasjon at utviklere må priorietere at spill kjører bra nok på tableten. Er klar over at pixler og frame rate ikke er direkte utbyttbare 1/1, men ideelt sett hadde det da ført til at spill flest var spillbare i 1080p 60 og det er en drømmesituasjon i hodet mitt. Er veldig glad i 1080p 60 jeg, sjø. Superfancye grafiske effekter er bonuser som kommer etterpå.

Men jo, salt og i teorien og så videre...
 

Lodin

Der Waaaah
#77
Vet ikke helt hva jeg skal tro om det da. Split screen Mario Kart 8 kjørte i 30 om jeg husker rett. Med andre ord betyr jo det at split screen MK på tableten er 15 og totalt uspillbart. Det er nok heller bare estimater og håp.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#78
Vet ikke helt hva jeg skal tro om det da. Split screen Mario Kart 8 kjørte i 30 om jeg husker rett. Med andre ord betyr jo det at split screen MK på tableten er 15 og totalt uspillbart.
HÆ. Nei. Switch har kraftigere maskinvare enn Wii U og annen arkitektur. Det er ikke sånn at det er en bryter som slår over og så blir det automatisk halv framerate når du tar greia ut av stativet. Det lureste er å vente og se.
 

Lodin

Der Waaaah
#79
Ja for all del. Nintendo ville aldri slengt ut no spill som kjørte så ræv vil jeg håpe.

Sånn ellers er VR være en greie de kan få til med denne. Slipp et headset man stapper tableten i og det vil funke omtrent som Gear VR. Saken er mer biffete en G7en min og selvom det såklart er mer røv enn selv PSVR så ville det funka som faen.
 
#80
Om det er 720p er det vel litt i vel lav oppløsning for det? Selv 1080p ser ganske pixlete ut når du har skjermen så nært ansiktet.