[NX] Nintendo Switch med Howie O

"Skuffende for alle Mario-fans med mindre du er hjernevaska" tar jeg like seriøst som "om du ikke liker dette spillet er du Sony/MS-fanboy". Hvis man må forsvare sine egne meninger om et spill ved å (prøve å) drite ut andre synspunkt sååååå... ja... Da driter jeg i meningene dine.
 

Lodin

Der Waaaah
Polygon sin anmeldelse nevner forøvrig hvor problematisk det er at Peach fortsatt blir kidnappa.

Så får vi se om det faktisk unlocker 12 i natt.
 
Ah fuck it.



Edit: Den oppvakte leser merker nok i margen at det ble grå Switch – også kjent som valget for dem uten sjel. Tenkte lenge og hardt på dette, og kom til at jeg liker det best når fargene i spillene ikke trenger å krangle med fargene på kontrollene.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Hadde bestemt for å sitte oppe til to i natt, men så kasta jeg inn håndklet halv 11.
Nå sitter jeg på jobb, men ikke faen om jeg sitter her et sekund lenger enn til lunsj.
Jeg har altfor mye igjen av Zelda til i det hele tatt vurdere dette, men så tok jeg en titt på videoanmeldelsen til IGN og da var det gjort.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Uansett om du har sjel eller ikke så tror jeg nok at du vil like Odyssey. Satt oppe til ett, da sovna jeg faktisk mens jeg satt og spilte. Ikke spillet sin skyld.

Men ja, spillet er helt klin kokos bananas enormt dritbra så langt, men veit dere hva jeg tenker på? At det var skygge-bugs under håret til en liten figur i starten av spillet. Det er skuffende med tanke på at det er et Nintendo-spill. Må få gjort litt skolearbeid nå, og så spørs det om ikke det blir mer spillings.

E: Testa amiibos forresten. De jeg testa med var Wolf Link, Smash Link, Retro Mario, K.K. Slider og Tom Nook. Fikk mynter eller hjerter av samtlige. Big whoop.
 

Lodin

Der Waaaah
Masse sinna folk her siden Jimmern bare sier det han mener ærlig.
Jim har ikke anmeldt spillet og har slutta med anmeldelser stort sett. FAKE NEWS!
 
Dette spillet vekker barnet i meg igjen, (nesten) på samme måte som Mario 64. Er en ganske finurlig løsning med egen valuta i de forskjellige rikene, gjør at samleren i meg vil tilbake om enn kun for kosmetiske oppgraderinger av hatteskipet.
Følelsen av å være på en reise er også virkelig tilstede. :yoshi:

Edit: Har kommet til Luncheon Kingdom (major spoiler!):
Har kommet til punktet der man (muligens) ser Peach's Castle for første gang.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Akkurat ferdig med New Donk City, meeeen... jeg har faktisk også vært i Luncheon Kingdom. Fant et maleri som teleportutta meg direkte dit. Aner ikke om det var en bug, men det var artig iallfall.

Uansett da, New Donk City slutter med noe som vel må være det høyeste punktet i hele Mario-serien så langt. Ble reint rørt av hele opplegget. Har ikke så veldig mye å si, annet enn at det faktisk er litt usikkert hvilket spill som er best i 2017 av dette og Zelda. Har det noen gang eksistert en konsoll med like sterkt launch-år?

E: Ja, og selv om det sikkert ikke er tilsiktet, har jo Odyssey også en sekvens som ga meg vibber fra Dark Souls, nærmere bestemt Darkroot Garden/Basin. Nærmeste Super Mario har kommet survival horror iallfall.
 
Okey, slo sisteboss for en time siden, og wow. Lo faktisk hele siste del. Dette spillet er ikke spesielt vanskelig, men fy så gøy! Og det sies at det er nå eventyret begynner, gled dere til det! :yoshi::yoshi::yoshi:
 
Jeg har også sett credits! Hatten av (heh) for utviklerne, de har fått Mario til å føles ferskt på samme måte som 64 og Galaxy klarte.Ironisk nok delvis ved å fråtse seg i referanser til gamle Mario-spill. Det som overrasker mest er hvordan det føles som at de virkelig har sagt "Fuck it, ALT er lov". Hvis du, som meg, har blitt helt mettet av den sukkersøte estetikken Mario har hatt siden Galaxy så kommer du til å like hva de gjør her. Det føles usammenhengende og tilfeldig til tider, men allikevel ikke? Alt virker å ha et opphav i noe som forbindes med Mario sin historie. Jeg liker f.eks å forestille meg at New Donk City ble kokt sammen i hodet på noen som satt å Youtuba SMB: Super Show sine live action-sekvenser :p

Selve spillinga er mer klassisk 3D Mario, med fokus på utforsking ikke ulik den vi hadde i Mario 64 krydra godt med den konstante variasjonen vi så i Galaxy-serien og utover. Mer er det vel ikke egentlig å si uten å bli innmari spesifikk? Anbefales til alle som liker knallbra plattforming og utforsking i dataspillene sine.
 
Ungene fekk ta møydommen på dette spelet, skal kose meg med det seinare i kveld. Evt i morgen kveld. Det er SÅ nydelig, gøy, finslepet og lettkontrollert! Dei speler 2-player, funker fett!
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Japp, selve hovedstorien går ganske fort hvis man fiser videre hver gang man har nok moons til komme til neste verden. Men som nevnt tidligere føles det litt som det ekte spillet starter etter rulleteksten, hvertfall med tanke på utfordring og utforskning.

Mushroom kingdom på slutten var en fantastisk bra touch. Bare det at det har stjærner, mario 64 skinen (beste i spillet uten tvil!), og de gamle lydene. Det bonus-levelen satt i fontene-rommet fra 64 var også sjukt gjennomført at jeg virkelig skulle ønske de hadde retrofisert en hel bane fra 64 med samme grafikk.
 
Ungene fekk ta møydommen på dette spelet, skal kose meg med det seinare i kveld. Evt i morgen kveld. Det er SÅ nydelig, gøy, finslepet og lettkontrollert! Dei speler 2-player, funker fett!
Woot? Er det 2 player i Mario?!? Det har gått meg hus fordi.... Vurderer å kjøpe dette for 5 åringen, hvis vi kunne spilt begge så hadde det vært helt topp... Vi prøvde både Zelda og mario kart, og hun ble ikke helt bitt av basillen....