[NX] Nintendo Switch med Howie O

Lodin

Der Waaaah
Fikk tilbake spenna for Wasteland 2 ganske kjapt, men det er fortsatt på Switchen og spillbart. Ligger tilogmed i lista over tidligere kjøp.
Her har noen kuka det til.
 

Lodin

Der Waaaah
Siste Directen til Smash gikk akkurat av nå og noe nytt var det jo. De to siste folka i grunnspillet er Incineroar, en dum pokemon og Ken som er skygge av Ryu. Om man forhåndsbestiller vil man og etterhvert få med Pirajaplanta fra Marioene for den er jo en logisk fighter. Det kommer og fem DLC-pakker med hver sin karakter og brett + musikk.
Istedetfor de små modellene man plukka opp tidligere har spillet nå spirits man plukker opp i en egen modus. Hver av disse (og det er sinnsykt mange av dem) gir forskjellige småbonuser. Hver av dem har en egen utfordring og dette virker veldig likt challenge moden fra forrige spill. Kartfisken fra Windwaker og Shantae er to av dem så da så. SCHME!
Til da var jeg meh og regna med å drite i dette, men så viste de fram en ny adventure mode som dreier seg om at no busefant og tusenvis av Master Hands utsletter alle spillkarakterene og den eneste som greier seg er Kirby. Detta var da nydelig CG og like morsomt som Subspace Emissary. Får og bonus for at det er ei dame som skråler til hovedtemaet. Selve den biten kan sees ca: 36:30 i tubben.
Så ja, da blei det sjøp alikevel.

 
Sist redigert:
Spillt det en del i dag, og har prøvd iherdig å venne meg av GameCube-kontrollene for å få full valuta for å spille det håndholdt (siden jeg skal pakke bort tv-en snart en måneds tid pga flytting), men nei, da jeg hata litt for hardt etter en online-kamp krøp jeg til korset og fant frem den gamle traveren. Og det var jaggu som å komme hjem. Så spørs om det blir lite håndholdt-spilling på far.

Istedetfor de små modellene man plukka opp tidligere har spillet nå spirits man plukker opp i en egen modus. ...
Til da var jeg meh og regna med å drite i dette, men så viste de fram en ny adventure mode som dreier seg om at no busefant og tusenvis av Master Hands utsletter alle spillkarakterene og den eneste som greier seg er Kirby.
Dette er en og samme modus, ikke to som de ga inntrykk av. Er ikke veldig fan av all jallinga med spirits selv, men kommer vel til å kjøre gjennom. Foreløpig syns jeg Subspace Emissary var kulere. En ting som ER kult er at siste boss i Classic Mode ikke lenger er Master Hand, men boss fra spillet til karakteren du spiller, som du må bruke lignende taktikk på som i inspirasjons-spillet. Nice touch.

Savner ellers mini-games som Home Run Contest. Håper det blir låst opp etterhvert.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Flere enn meg som har testa online? Prøvde en kamp på fredag (hvor jeg gikk av med seieren, woo) og... altså. Input lag. Input lag overalt. Det var ekstremt lite innafor. Håper jeg bare var uheldig, men er stygt redd for at dette er realiteten.

Ellers, tok og var tilskuer på en match først og la merke til at smash points hos de som var med var... en smule ulikt. Et par hadde 6-8000, og et par hadde rundt 160-170K. Jaja noen som har sittet pal og spilt hele dagen tenkte jeg da. Så sjekka jeg mine egne poeng da jeg begynte å spille, og jeg hadde over 200K. Dette var da etter et par timer med vanlig smash lokalt mot min kjære sønn og et par timers grinding i Spirits. Lurer på hvor mange milliarder poeng man får etter hvert.

Men ja, andreinntrykk: Har nå låst opp en del flere folk, inkludert nye; King K. Rool, Inkling og - hosianna - Simon Belmont. Simon er veldig mitt syltetøy, ganske teknisk og litt treg men ikke så ille at du blir helt hangarskip ala Bowser. Inkling er akkurat like artig å spille med som i Splatoon, og hu sier woomy hele tida så her har Lodin noe å glede seg til. King K. Rool er nok forbeholdt eksperter med mange tricky moves som treffer som et hus men krever at du nailer timinga perfekt, pluss at han er et hangarskip. Veldig særegen figur å spille med, men ikke en som kommer til å være blant mine faste, kan jeg se for meg. Jo, og jeg tenkte jo som så at når jeg låste opp figurer i Spirits så var det bare for den modusen siden jeg låste opp flere av starterne, men den gang ei! Positiv overraskelse at de blir permanent opplåst i andre modi også. Og ja Spirits er veldig grindy men altså bare trykk Y på spiritusene så får du den komboen som er objektivt sett best mot den du skal slåss mot. Ikke at det gjorde Bayonetta til en pushover av den grunn.

Men ja, jeg har - som nevnt - aldri vært noe mer enn middels i noe slåssespill, men visse endringer har jeg da lagt merke til. Figurene har litt mer tyngde og det er færre 70%-smashes nå, ooog så kan du holde en smash charge mye lenger enn tidligere. Litt mer tilnærming til Melee og tilrettelegging for ferskere spillere? Sikkert mange som griner over endringene og at Smash nå er for casuals, men øh det er fortsatt så teknisk variert og bredt at du skal være rimelig spesiell for ikke å finne noe å fordype deg i. Case in point: Sønnen min har fått øynene opp for Toad-skjoldet til Peach og klarer å forpurre planene mine irriterende ofte nå. Bare han lærer seg at det ikke er en god vinnertaktikk å ikke bry seg om at man ramler ut av banen ved egen hjelp, så begynner vi å snakke artikkel i lokalavisa om et års tid. "SATSER (T)UNGT PÅ ESPORT" kommer det til å stå med krigstyper, "pappa sier at dette er noe jeg vil lære meg å like etter hvert" under et bilde av poden min som stirrer tomt i veggen bak fotografen.
 
Og ja Spirits er veldig grindy men altså bare trykk Y på spiritusene så får du den komboen som er objektivt sett best mot den du skal slåss mot.
Ikke helt riktig. Spillet setter deg opp med et lag som har fordeler i forhold til matchen (f.eks hvis det er lava-gulv vil spillet foreslå en support-spirit som er bra mot lava-gulv om du har), men det virker som at det har en øvre grense på hvor mye høyere Team Power enn motstanderen spillet vil foreslå for deg. Dvs. hvis du virkelig vil gruse motstanderen (eller hater regelsettet til matchen og bare vil ha den overstått), så må du inn å velge den sterkeste spiriten du har selv. Du får mindre oppgraderings-juggel i så tilfelle, da.

Liker Spirits ganske greit. Jeg savner mellomsekvensene fra Subspace Emmisary, men selve spillinga er mer til Smash sin styrke enn hva den var i den modusen, synes jeg da. Eller, altså.. noen av kampene er helt hinsides raua lagt opp, og det å velge riktig Spirits til de kampene føles mindre som taktiske grep og mer som "herregud, hvordan kan jeg minimalisere effekten av dette jævlig frustrerende regelsettet!!" Men mange av scenariene er kule og viktigst av alt så er det en hel masse å ta seg til for oss som ikke har venner som er litt interesserte i Smash en gang :qq:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I "objektivt best" lå det også at jeg slipper å kukke rundt med jævla spirits og sammenligne og drit, men ja, ser poenget. :)

Ellers, tredjeinntrykk: Joy-Cons er ikke laget for å tåle Smash. Hittil har jeg tenkt at næh, dette funker da helt fint, trenger ikke Pro Controller, men altså. Dette går ikke lenger, jeg er redd for å ødelegge dem hvis jeg fortsetter. Det, pluss at stikka rett og slett ikke er nøyaktig nok. Da ble det Pro Controller av typen Smash Ultimate Limited Edition, og så plukker jeg opp en knockoff GameCube-kontroller-adapter når de kommer på lager (etter jul, påstår Komplett). Har også fått Isabelle ooog Daisy, echo fighters så eh men. Isabelle er jo en echo av Villager, og der hvor Villager er litt sånn "her kan du som har lært deg litt smash være en massiv dick sånn cirka hele tida" så er Isabelle mer "her kan du som virkelig kan smash være en kolossal dick absolutt hele tida". Bakkesmashene hennes er litt skrot, men de jævla specialene er 100% "problematisk?"-trollface-kaliber irriterende.

Har ikke spilt nok med Peach til å konkludere noe mer enn at Daisy er en streit reskin, men at ei prinsesse har rumperakett som special blir jo uansett aldri gammalt.

Har forøvrig også Ridley på lur i Challenger's Approach, men visse tekniske problemer* har ført til at jeg ennå ikke har låst ham opp.

* som for eksempel: at jeg er ræva
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg var opprinnelig ikke interessert i smash for fem flate øre, har aldri spilt noen av de tidligere spilla mer enn et kvarter, meeeeen det så alt for fristende ut så jeg beit på åten. Har kost meg skikkelig med det i helgen selv om jeg suger så enormt. Når jeg spiller online så ser jeg folk trikser noe fælt for å komme seg opp på plattformen igjen selv om det ser ut som de er på vei ned i avgrunnen. Åssen får man til dette?
Har unlocka en haug med figurer, men har holdt meg til Kaptein Falk, Landsbyboer og Lille Mac for det meste. Har enda ikke havna på noe annet enn sisteplass når jeg har spilt online for øvrig.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Svaret på det er "det kommer an på figuren du spiller". De aller fleste har et recovery move, som oftest er det opp+b. Prøv a ikke misbruke dobbelthoppet, for det ekstra hoppet pluss opp+b er som oftest det som redder deg.

Noen figurer har ekstra muligheter.
Mario: side+b (kappa) beveger deg litt fremover og bremser fallet, bruk det flere ganger på rad for å komme nærmere kanten, så kan du bruke opp+b.
Samus: ned+b (bombe) har samme effekt som kappa til Mario

Noen figurer er drit vanskelig. Yoshi har ingen ekstra recovery move, Ness må bruke opp+b og så styre kula til å treffe seg selv i riktig vinkel...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sjuk unge i dag så da ble det noen runder Smash gett. Er på noen-og-seksti figurer låst opp (nå teller jeg med Mii Fighters og det skal man kanskje ikke), mangler vel bare Ken av de nye såvidt jeg kan huske. Synes det er en liten trend at figurene som er nye i Ultimate er litt sånn for proffsen, med tanke på at du må skape bestemte situasjoner der de kan yte best. Førsteplassen så langt innehas av Incineroar (storebror hass Kent-Roar) hvis up-special er rakettfart oppover... og så rakettfart nedover for å smashe en bro i gølvet. Fint så lenge du aldri blir smasha selv og dermed ikke har bruk for recovery, antar jeg. Side-specialen hans er sånn wrestlingkast, komplett med wrestlingringtau som magisk dukker opp og spretter motstanderen tilbake. Tenker at Incine-Roar havner i skuffen merket "for spesielt interesserte" (det er en av skuffene Ribba har hevd på).

Litt småskuffa over noen av echo fighterne egentlig, Dark Samus er... vel, det det står på eska, uten noen særlige tweaks jeg klarte å legge merke til annet enn det åpenbare (altså, reskin). Men igjen, det er småtterier. Verre er det med de håpløse fightene du blir utsatt for i løpet av Spirits etter hvert, mistanken har kommet krypende ganske lenge at der de har tenkt at "veit dere hva vi kan ikke ha flere fysiske barrierer på dette området nå" så har de bare satt en fight du ikke har nubbsjans til å klare uten at du har levla og prestiga og backtracka og grinda i et par timer først. Pauline er ei trivelig dame, men fighten hennes i Spirits kan ryke og reise.

Men ellers? Stor kos. Har pleid å spille mye med Toon Link tidligere, men har virkelig fått sansen for vanlige Link i Ultimate. Når du får litt roen på hvilke angrep som passer i hvilke situasjoner og ikke minst hvordan du kan utnytte og utvide bevegelsessettet hans (tips: sidesmash kan få ett slag til hvis du trykker igjen, det har faktisk lettere for å smashe folk enn det første) så er han en av de beste allrounderne, synes nå jeg.

Satser på å få låst opp resten av clutch teamet mitt i morra, jeg mangler vel egentlig bare Cloud og The Duck and Hound så er jeg klar.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sjuk unge i dag også.

Benytta anledningen til å ta en liten skjermskudd-dump:


Noe av det beste med Pokemon Let's Go er at du kan style partner-poken din. Noe annet av det beste, er Alolan Dugtrio. Og at jeg er med i spillet.


Har blitt noen timer Minecraft på Switch etter hvert. Dette bildet er noen uker gammalt og dermed mangler mesteparten av huset jeg står i og ikke minst festningen jeg har bygd oppå en klippe rett bortafor, men likevel. Si hei til sønnen min også, forresten.


Til slutt, en god grunn til at Daisy > Peach: Hun er thicc af.
 

Lodin

Der Waaaah
Har ikke smasha en bro orntlig ennå, men det blir iløpet av dagen.
Koden til pirajaplanta man får for å kjøpe spillet før januar er forøvrig ute, men hos meg havna den i spammappa. Nå er den ihvertfall aktivert.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Smasha noen bros online i dag, og et par av kampene var helt kurante, god flyt med et par hikk her og der. Og så har vi dette, da:


Er så fornøyd atte.
 

demake

Seksuelt godteri
La oss prøve å smashe litt sammen. Jeg har laga et rom til oss
 

demake

Seksuelt godteri
Hvorfor kunne ikke Nintendo hatt «en på vennelista di har laga et rom, vil du joine? (Y/n)». Hvorfor hater de online greier
 
Er så gøy at den uoriginale Gamecube-adapteren eg kjøpte til Wii U faktisk funker på Switch! Og PC, da. Så eg speler Metroid Prime i HD. Men nok om det.

Testet GC-kontrollere på Switch, og så lenge du kan remappe knapper funker dei fett. Fast RMX er eit slikt eksempel. Yey!

Smash skal kjøpes!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skaffa meg en Piranha GameCube Controller Adapter (hveees) fra Teknikmagasinet siden jeg har noen gamle GC-kontrollere som det fortsatt er moro å spille Smash med. "Jammen den er jo ikke offesiel Nintendo-greie og ikke så veldig dyr, hvordan blir det da," tenker noen kanskje. Funker som smør i både Smash og Mario Kart iallfall, GC-kontrolleren vises som Pro Controller i Switch-menyen og Mario Kart men som en faktisk GC-kontroller i Smash. Så hvis du er i samme situasjon og ikke bryr deg om at det ikke står Nintendo på plasten du kjøper så kan dette være noe, jeg merker ikke forskjell og det gjør tydeligvis ikke Switch-en min heller. Stas.