Nintendo Wii

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Eyreon@17.05.2005, 21.32
Nedlasting av backcatalog er jo utrolig kult. Og siden det er SD flash card støtte, så kan man jo ta de med seg overalt omtrent. Eller kanskje det blir en liten harddisk? Det er kanskje heller tvilsomt når man tenker på størrelsen.
Ser ut til at de heller bruker flashminne. Fra presseskrivet.

Nintendo's next console turns the world of video games on its side: Due in 2006, the new console will be backward compatible with Nintendo GameCube™. The console also will have downloadable access to 20 years of fan-favorite titles originally released for Nintendo® 64, the Super Nintendo Entertainment System® (SNES) and even the Nintendo Entertainment System® (NES). Players also can buy and add new levels and characters to games made specifically for the new console.The new console has 512 megabytes of on-board flash memory. A bay for an SD memory card will let players expand the internal flash memory.
 
Opprinnelig skrevet av United@17.05.2005, 21.03
Herregud, de visste frem Scooby Doo på en pressekonferanse!! Jeg ler enda!!
222242​
Det gjorde Microsoft også.

Jeg kan skjønne at folk som faktisk forventet seg skikkelige detaljer om Revolution ble skuffet. Det jeg ikke skjønner er hvordan de har fått for seg at det ville bli sagt noe. Var det altså så få som hadde fått med seg at de ikke ville gjøre det? Akkurat som med DS-launchen; Noen uker i etterkant begynner "alle" å klage over at det var dårlig line-up og over hvor få gode spill som var kommet, som om vi ikke viste det lenge før lanseringen.

Somsagt så likte jeg konferansen. Var hvertfall ikke noe dårligere enn de andre. Det var ingen som skrøt mer av sin kommende konsoll enn sine motparter. Joda, grafikken på PS3 er flott, samme med 360 bla. bla bla. Unreal Engine 3 så vi på E3 i fjor, og allerede da var det vel rimelig klart at det var slik nextgen-spill ville se ut?
 

Lodin

Der Waaaah
Er det bare meg eller høres Revolution plutslig veldig bærbar ut?
Grunnen til at vi ikke har sett kontrollen enda er fordi den er på den andre sida av maskina sammen med skjermen.
 
Skal ha Revolution og PS3, så får jeg kanskje det beste av vær, både gameplay og grafikk.

Kanskje...
 
HÅPER crisis zone kommer på nex-gen!
den coinupen med masse ødleggelse!
 
Opprinnelig skrevet av Shigsy+17.05.2005, 21.39-->
<!--QuoteBegin-Eyreon
@17.05.2005, 21.32
De har jo sagt at det vil være spillbare Revolution spill på messa. Så vi får nok mer info om det i morgen. Og som nevnt, kontrollene vil bli ganske like siden den spiller av GC spill. Nedlasting av backcatalog er jo utrolig kult. Og siden det er SD flash card støtte, så kan man jo ta de med seg overalt omtrent. Eller kanskje det blir en liten harddisk? Det er kanskje heller tvilsomt når man tenker på størrelsen. Og så var det det med revolusjonerende... Jeg håper det er mer enn bare størrelsen.
Alt i alt, så virker dette som en veldig kul konsoll.
222262​
Har de sagt at Revolution vil være spillbar? :blunk: Kan ikke huske jeg har hørt noe om det. Når det gjelder det å kunne laste ned eldre Nintendo-spill til maskninen, så er det ikke bare snakk om NES- SNES- og Nintendo 64-spill, men også GameCube-spill, så da må nesten konsollen ha en ganske saftig HDD.
222264​
[/b]
Ikke gamcube spill.
 
Mulig jeg husker feil nå, men sa ikke Iwata at Revolution vil være bakoverkompatibel med GamceCube på den måten at du kan laste ned GameCube-spillene til den? Eller er jeg helt på jordet nå?

Redigert: Dessuten så leste jeg en plass at det skulle være mulig å laste ned spill fra hele Nintendos historie. Alt fra Donkey Kong til Super Mario Sunshine.
 
Ok, så konferansen var skuffende, men hva gjør det egentlig? Ingen bestemmer seg vel nå ETT ÅR før hvilken konsoll de skal kjøpe, hvis de føler at de kan vise frem noe mer imponerende om de venter et par måneder vil de fortsatt få den oppmerksomheten av oss "gamere". Casual gamers streamer jo ikke akkurat E3 på nett.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det jeg har fått inntrykk av er at Revolution skal kunne spille GC-disker i tillegg til sitt eget format. Ville ikke tro at Nintendo lar folk trekke ned 3GB per spill, gitt.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Nei, de gjorde de ikke. De viste en halv-gjennomført Metroid-render, men ikke mer enn det.
 
Mindre skjerm? Mer sexy!

Den skjermen så meget deilig ut på konferansen. Tror nesten jeg må ha en slik også.
 
Aries posted these comments earlier regarding E3 and nintendo:
""
I’m not going to give out the secret. It’s going to be very fun; wait
until E3. Nintendo is going to roll out a trojan horse: something that
looks innocent and weak and them bam, it will be unveiled. Just don’t
make up your mind on the first day of E3.

My credibility will be proven on May 19th. I have already given you a
hint about what will happen in the next few weeks. Pay close attention
to some of the Nintendo related stories that will begin to pop up. So
far, many have already been reported. Pay attention. And on the 19th,
don’t automatically try to write me off. There is a big suprise in
store for everyone. I’ve said that 100 times, but I can’t stress it
enough.
""
And aries has been pretty accurate regarding other specifics, for example:
""
Another thing I forgot to mention was on the backward compatibility;
apparently the Nintendo’s new console will be able to play the games
from past consoles such as GC, N64, SNES, and yes NES. I belive this
feature shall intrigue many people out there and could possibly lead to
what I call “New Classics” so look forward to that. FOr now I have to
seriously catch some shut eye E3 will be here soon enough.
""
Again this was confirmed today.
Hopefull its only 2 days to go now to the real unvailing....
Or not. Whatever.
Hm...
 
Er det nå vi skal rope "Megaton!!1!11!"?

Nei, til nå har Nintendo anno E3 2005 vært et anti-klimaks i forhold til samme tidspunkt i fjor med tanke på pressekonferansene. Litt skyld i det er at bildene av Revolution lakk ut før konferansen.

MoFo2