Nintendo Wii

Kilik

Lokal moderator
Nå er dette så og si bekreftet. Respekterte Eurogamer/GamesIndustry.biz har fått samme informasjon fra utviklere de har snakket med: 2.5 times more powerful than Cube. Så da var denne uttalelsen fra E3 som ble trukket tilbake sann likevel.

Ingen bekymring fra utviklerne ser det ut til, heller begeistring:
"You can basically treat it like a current generation machine," one told us. "The time it'll take to ramp up to developing on this is basically nil - we can just work on a PC or maybe an Xbox, and then improve the quality of our assets when we move to the Revolution. Or even work on a Cube, in fact. The libraries are very similar." "We could do a game for this in a few months," commented another developer.

Heller ikke den beskjedne mengden RAM virker problematisk: ""That's plenty, since the Revolution isn't supporting HDTV," one developer added".

Må si jeg liker det at Nintendo går i en helt annen retning enn konkurrentene som kun fokuserer på HD-grafikk, specs og mediamuligheter. En konsoll med OK grafikk, liten og med pent design, Wi-Fi, nedlasting av gamle Nintendo-klassikere, DVD og en revolusjonerende kontroll til kr. 795,- ? I'm in!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan dette være begynnelsen på den nye retningen innen spill jeg har håpet på en stund, mon tro? Det vil si at spilutviklerne konsentrerer seg om å lage pen grafikk, ikke "realistisk" grafikk? Isåfall: Herlig. :D
Opprinnelig skrevet av Developers developers developers developers
"We could do a game for this in a few months," commented another developer.
Jasså? Vel, da GJØR dere det. Mekk et spill på et halvt år med et team på fem mann eller så og selg det til halv pris. Så lager dere en episode til og gjør det samme med det. Selg det over nett, så slipper dere å bruke pæng på å trykke opp DVD-rask og annet møl. Bare et tips. :)
 

SHDR

Gullmedlem
The two key phrases: Out-of-order and Standard Definition TV.

Out-of-order custom IBM-brikke på rundt 1GHz sammen med en ATi-brikke ved 300MHz høres teknisk sett ut som det kan matche de andre konsollene på SDTV. Grafikkbrikkene på de to andre konsollene ligger rundt 500MHz, mens prosessorytelsen ikke er mulig å sammenligne på noen måte. Men den er ikke så radikalt mye raskere enn Revo-en, iallfall ikke ved 480p. Siden den lille rakkeren er out-of-order, vil det også være mulig å skrive anstendig kode til den, og siden den baserer seg på velkjent arkitektur vil folk være istand til å nå toppen av kurven, og enda litt til, i løpet av ett års tid.

Hele denne strategien vil egentlig stå og falle på lanseringen, tror jeg. Om Nintendo ikke umiddelbart beviser at de er inne på noe via en riktig mektig lanseringstittel, så vil folk miste troen på revolusjonen. Siden konsollen er såpass "enkel" vil det være spillene folk faller for, og ikke kraften, som med PS3 og x360. Om ikke spillene er i orden, vil de færreste tenke at det blir bra om ett år (slik x360 har hellet til å gjøre) og istedet fnyse av enda en feilslått markedsstrategi.

På den annen side startet jo Nintendo DS med temmelig snevre lanseringstitler, og vi ser jo hvem som har solgt mest av den og PSP. Kanskje fordi PSP også har hatt rimelig stusselige lanseringslister siste året.
 
Hvordan Nintendo markedsfører konsollen blir nok også ganske viktig. De må nok heller satse på å bli et alternativ til de to andre konsollene, enn en direkte konkurrent; de såkalt "casual gamere" vil da se at Revolution er de to andre konsollene underlegen. Jeg kommer i alle fall til å plukke opp en Revolution, ikke bare med tanke på prisen, men også fordi jeg rett og slett liker hva Nintendo prøver å gjøre.

Tror at vi kommer til å se mange nye og kreative studioer i fremtiden pga Revolutions produksjonskostnader. *håper*
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Riddick så jo riktig så pent ut på Xbox. Så det blir vell ikke noe problem å få spill til å se pene ut. Men jeg har enda en feal om at konsollen appelerer mest til mengden og ikke hardcore gamere. Joja, det blir ÜBER-kjekt med en ny spillopplevelse, men jeg har bare på følelesen at det kan bli for simpelt, som om "grensesnittet" mellom meg og konsollen blir for enkelt. Kanskje er den enkle og genial underholdning bare sexy. Men i og med at Nintendo selv sier at den hører hjemme hos n00bs og spillere som får skjeggstubbene til å gro mens de spiller, så kan jeg ikke vite. Men følelsen bare sier det.
 
Revolutionkontrolleren er en pekeenhet på linje med en mus. Spill som Civilization og Starcraft er spill som kun bruker dette som input. Gjør dette disse spillene enkle og lite utfordrene? Måten vi spiller FPS på konsoll i dag burde vært skrinlagt for mange år siden, og strategispill er i dag så godt som ikke-eksiterende. I mine øyne er denne kontrollen like hardcore gamer vennlig som den er tilrettelagt for nybegynnere.

Tror folk ikke ser igjennom den filmen som ble vist med gamle folk som fisker og spiller tennis med kontrolleren.
 
En konsoll med OK grafikk, liten og med pent design, Wi-Fi, nedlasting av gamle Nintendo-klassikere, DVD og en revolusjonerende kontroll til kr. 795,- ? I'm in![/b]
Nå har jeg ikke fulgt med så spesielt i denne tråden eller lest så mye om Revolution, men 795,- for en Revolution? Det er jo prisen for en bra tur ute på byen eller 1.3 nytt spill på en annen konsoll! Løp å kjøp.
 
Det er uansett en veldig fin pris for en ny konsoll, med tanke på at nye konsoller alltid har koster irundt +3000,- ved lansering. Bare å håpe. =)
 
Det var en meget fin pris, nesten litt for godt til å være sant. Hvis ikke Nintendo klarer å selge denne maskinen og gjøre det bra så er det over og ut for den gamle respekterte kjempen.
 
Nei, hvis denne maskinen ikke slår ann kommer de sikkert til å holde seg til håndholdt, hvor mesteparten av inntektene deres ligger.
 
Det er bare spekulasjoner, men noen utviklere som har fått sett nærmere på hardwaren mener at Nintendo kan komme til å selge Revolution for $99-149 (direkte oversatt til norske kroner blir dette ca 650-1000 med dagens kurs). ;)
[/b]
Kan man ikke heller si at 150$ var lanseringsprisen til DS, som i norge kostet 1400. Amerikanske priser er uansett før norsk moms kommer i tillegg.
 
Revolution pris offentligjort? Samme pris som Xbox 360 Core?

Nintendo Revolution Price Confirmed

Posted Dec 30, 2005, 8:42 AM ET

Nintendo President Satoru Iwata has confirmed that the new upcoming Nintendo Revolution will cost under $299.

Nintendo Satoru Iwata has priced the Nintendo Revolution to $299, if not less. This is very interesting since its the same price as the low-end "standard" model for a
Microsoft Xbox 360. In other words, you get the full Nintendo Revolution for the same price as Xbox 360 standard.

Over the past few weeks, rumours were spreading about how Nintendo will price the Revolution next-generation video game console. It is clear that Nintendo wants a different price than Sony PS3 and Xbox 360.

Now, about those Nintendo Revolution specs. Nintendo is still keeping a tight lip on their technologies, and no tech details have been announced yet. While some members of the media have speculated and tried to "guess" what the specs are, there hasn't been any formal release or data sheet from Nintendo.

Nintendo Revolution is expected to launch in May 2006, prior to E3 in Los Angeles. GameSHOUT will be there and we'll be hosting a live Revolution event that can be seen by both streaming video and audio from GameSHOUT Radio.[/b]