Nintendo Wii

Epic-kisen virka ikke veldig seriøs :)
[/b]

Enig, etter å ha sett videoen som IGN la ut fikk jeg følelsen av at han egentlig ikke hadde peiling på hva han pratet om. Greit nok, han har noen gode poenger, som for eksempel at kontrollen garantert vil bli brukt av mange utviklere til gimmicky drittspill som bruker den kun for å bruke den. Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor han avskriver kontrollen når han ikke en gang har prøvd den selv. Han uttalte blant annet at den nye kontrollen neppe vil fungere godt til FPS, men skal vi tro alle som har prøvd Metroid Prime 2 tech demoen, tar han skammelig feil. Jeg tviler på at han har brukt særlig mye tid på å tenke på hva slags muligheter kontrollen gir. Litt trist igrunnen, da Epics Unreal Tournament sikkert kunne fungert ypperlig med den nye kontrollen.

Og bare for å nevne dette til slutt: Når Reign i tillegg hevder at grafikk er det viktigste i spill, da begynner jeg virkelig å bli oppgitt. Jeg er ikke av de som sier at grafikk er helt ubetydelig og at jeg overhodet ikke bryr meg om grafikk, for det ville vært en stor løgn. Men viktigst? Nevah!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Psh, han prøver bare å stjele litt rampelys ved å rakke ned på de som faktisk har noe nytt å fare med - dessuten må vi huske på at Unreal Tournament 2007 var en av demoene som ble vist ved PS3-launchen. Det kan ligge noe lojalitet bak dette utsagnet også.
Dessuten forstår jeg ikke helt hvordan han kan si at Revo-kontrolleren passer dårlig til FPS, den er jo nærmest skreddersydd. Bruk knappene til å styre, beveg kontrollen for å sikte. Glimrende.

Og om grafikk var viktigst for spill ville vel XBox vært verdens mestselgende konsoll, hmmm?
 
Nå rakket han vel aldri ned på kontrollen, det var jo heller spillene han trodde kom til å suge. Han sier jo senere i samme intervju:
"Nintendo make good games. Fact"

Jeg tror kritikken var mer rettet mot spill utviklet av andre selskap til kontrollen. Selvom det kanskje er litt tidlig å kritisere noe slik på dette stadiet.

Var stas å se Edges uttalelser, gleder meg mer og mer til denne konsollen slippes ^^

Edit: Så mer av videoen nå.. "Both of the next generation consoles..." <_<
 

Kilik

Lokal moderator
Trenger vel bare å nevne at både MS og Sony har omfavnet Epics Unreal Engine 3. Ikke Nintendo.
 
Nå rakket han vel aldri ned på kontrollen, det var jo heller spillene han trodde kom til å suge. Han sier jo senere i samme intervju:
"Nintendo make good games. Fact"

Jeg tror kritikken var mer rettet mot spill utviklet av andre selskap til kontrollen. Selvom det kanskje er litt tidlig å kritisere noe slik på dette stadiet.

Var stas å se Edges uttalelser, gleder meg mer og mer til denne konsollen slippes ^^

Edit: Så mer av videoen nå.. "Both of the next generation consoles..." <_<
[/b]
Han går løs på kontrollen også, og argumentasjonen hans er rett og slett bare latterlig. Se ti minutter og tolv sekunder ut i filmen. Det er da det begynner. Fyren som leder debatten spør Reign om han kunne se for seg en next-gen kontroller som klarer å skape samme funksjonen som mus og tastatur gjør. Reign svarer da ja, men det er ikke Revolution-kontrollen. Så spør Matt fra IGN om hvordan han vet dette. Da begynner Reign å argumentere med at den analoge spaken som man kan koble til har ringer på overflaten, og at den kommer til å ødelegge tommelen til hver og en. Jeg tviler på at Nintendo går tilbake til N64-stikka. :p Jeg regner ikke med at han mente dette 100% alvorlig, men det gjør det litt vanskeligere å ta han seriøst.
 
Ja, jeg tenkte det samme etter en stund..

Så ikke ut som om de andre var enige med han heller, iallfall ikke hele tiden. Og den "I see you brought your whole family"-uttalelsen når folka klappet fordi han ene gledet seg til SSBM online, var latterlig.
 

Kilik

Lokal moderator
Ny info:
  • Revolution lanseres verden over i løpet av maksimum 14 uker.
  • Over 25.000 DS/Revolution Wi-Fi hotspots over hele Europa.
  • Europeiske spillere kan laste ned amerikanske retro-spill (f.eks. Super Mario RPG til SNES)
  • Ingen stor forskjell i grafikk sammenlignet med de andre konsollene.
Kilde

Jeg tipper den kommer ut til sommeren i Japan og til høsten i USA og Europa.

Forøvrig ganske spesielt for en Nintendo-konsoll å bli lansert så kort tid etter i Europa. GC ble lansert 8 mnd. etter Japan, N64 ble lansert 9 mnd. etter og med SNES og NES snakker vi flere år etter...

Og da er det bare å håpe at også Sony følger konkurrentenes eksempel og lanserer verden over på omtrent samme tid.
 
14uker!?

Tror ikke den drøyer lanseringa til høsten hvis disse tallene stemmer, med mindre mine mattekunnskaper svikter meg helt her.

Edit: aha ... 14uker etter lanseringa i japan. :svette:
 
Jepp, 14 uker etter der den lanseres først. Kan jo hende Nintendo gjør som med DS og gir ut Revolution i USA først.

Flott at det vil være mulig for oss europeere å laste ned amerikanske spill, men håper virkelig dette gjelder japanske spill også. Det er en del "Japan only"-spill jeg har veldig lyst til å spille. Men kan ikke si jeg holder pusten akkurat. Skulle de japanske spillene distribueres til USA og Europa, så må de naturligvis oversettes, og det er noe jeg tviler på vil skje. :(
 
Nei, spillene hadde ikke behøvd å bli oversatt, og det er dessuten lite trolig at Nintendo vil bruke masse penger på en slik operasjon. Men hvis det virkelig er fullfunksjonelle NES- og SNES-emulatorer som følger med Revolution, og disse er satt opp for alle soner (noe som er sannsynlig, siden det forenkler produksjonsprosessen - kun én maskin med ett oppsett) -- så er det ingen grunn til at man skulle nekte europeere å laste ned japansk innhold. Men som vi vet: i det kommersielle selskapslivet er det ikke nødvendig at en handling er logisk, for at noen skal ønske å gjøre den. Og det kan sikkert hende Nintendo får det for seg at det ikke er brukervennlig nok om muligheten er der -- at den ville forvirre husmødrene. Så vi får vente i spenning.
 
Ja, å laste ned japanske spill burde såklart være teknisk mulig, men med mindre Nintendo gidder å oversette spillene tviler jeg på at vi vil få muligheten til å laste dem ned. For som du nevner, så er ikke spill med japansk tekst og tale spesielt brukervennlige for oss i vesten.
 
Det kommer sikkert en eller annen modchip i en nær fremtid som knekker aldersgrensa, men å sette den inn? det er en annen sak i next-gen konsollene.
Sånn privat sett så er det ikke noe problem siden jeg blir 18 neste sommer.
 
Hva er poenget med å knekke sperren? Om et barn ikke får lov til å spille ''voksen-spill'' og foreldrene faktisk tar ibruk denne muligheten, hva er da sjansen for at gjeldende barn får lov av dem til å modde konsollen?

Greit tiltak egentlig. Nå vil kanskje de forskjellige øh... aldersgrense-setterne få den tilliten de fortjener.
 
Helt enig i at dette er et flott tiltak. Hvis dette blir en standard blant alle konsollene, vil ikke folk som Jack Thompson ha noe de skulle sagt. Til syvende og sist må foreldrene ta ansvaret. Nå får de hjelp til dette, og velger de å ikke bry seg er det deres valg.

Jeg støtte også på en litt, em... uventet nyhet på joystiq.com. Det gjelder en Rare-ansatt som faktisk har kommentert at Perfect Dark Zero kunne fungere på Revolution. Det jeg lurer på er hvordan han har klart å få tak i specsene. Eller mener han rett og slett bare at de kunne fått spillet til å virke med Revolutions kontroll? Det vil isåfall vært ganske unødvendig informasjon, menmen.
 
Dette skulle blitt gjort for lenge siden, er en smal sak å ordne. Men all PR er god PR. Så hvis et spill til et system blir nevnt nok på TV så er det bare masse gratis reklame.
 

Kilik

Lokal moderator
Nintendo viser fram Revolution 9.mai. 18.30 norsk tid for å være helt nøyaktig. Kanskje ikke så overraskende, det er nemlig dagen før E3.

Dette tyder vel på at Rev. ikke kommer ut i før tidligst sensommeren, trolig oktober/november her til lands.