Nintendo Wii

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
...Som forkortes NES i alle praktiske sammenhenger, nigger.
 
Vel, den heter fremdeles Nintendo Entertainment System, uavhengig av hva den vanligvis forkortes som. Den har jo aldri blitt markedsført som NES noen gang, i motsetning til PlayStation 2 som lever mye på den mye hippere forkortelsen PS2.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du feiler. Sjekk markedsføringen for GBA SP Special NES Edition. :D

Og dette med å forholde seg til offisielle konvensjoner var da nye toner fra en mann som mener at oppfølgere til spill ikke teller, siden de er laget for de som allerede eier forgjengerne.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vi er her helt til stengetid, folkens! Prøv laksekotelettene, og tenk på at servitrisene trenger driks!
 
Du feiler. Sjekk markedsføringen for GBA SP Special NES Edition. :D

Og dette med å forholde seg til offisielle konvensjoner var da nye toner fra en mann som mener at oppfølgere til spill ikke teller, siden de er laget for de som allerede eier forgjengerne.
[/b]
Det var for en annen konsoll ditt brødhue, og er fremdeles en forkortelse, altså ikke et reelt navn som Wii er. Men synes du virkelig det er spennende å kverrulere rundt dette, som ikke har noe med den opprinnelige diskusjonen å gjøre? Jeg håper inderlig ikke det for din skyld.
 

Lodin

Der Waaaah
Nå mangler det bare at en av dere kaller dama til han andre ei feit gothberte og så er dette en rimlig god gjentakelse av nattens Sexbomb-drama. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Med den forskjell at jeg bare gjør dette for å få meg en billig latter. :D
Ja så klart har det noe å si at konsollen heter NES, apeloff. NES er et navn som sitter dypt i bevisstheten til mange, og når "Wii" også kort og distinkt, vil mange få assosiasjoner til Nintendos eldre konsoller.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
GB er kortere.
 

Lodin

Der Waaaah
Dude, lag et emne og fortell alt, piece by piece. Rimelig egoistisk av deg å ikke dele nattens dramatikk med oss andre. Bare ikke gjør det her, her er det allerede nok drama for et emne. :p
[/b]
Dude, what happens in Sexbomb stays in Sexbomb. ^_^
 
GB er kortere.
[/b]
Låll, nå skal jeg liksom repetere alt som jeg har sagt lite vitende om at du kun LATER SOM DU ER EN IDIOT, og egentlig bare prøver å fremprovosere alt jeg sier for å få deg en "billig latter". Fortsett slik og regn med å få en anmerkning for spamming.

Lodin:
Tøys. Du har jo gått rundt og viftet om nyheten i hele dag. Har du sagt A, får du si B. Du er vel ikke ei luremus?
 
men det endrer ikke det faktum at Wii fremdeles er det korteste konsollnavnet så langt, .
[/b]

Mulig NES er en forkortelse, men så vidt jeg vet er ikke 3DO det...



Og nei, interactive multiplayer er ikke et navn, bare PR bs :svette:
 
Jeg liker "Wii" jeg. Det kunne alltids vært verre, bare se på Xbox 360, navnet som ble valgt utelukkende fordi "Xbox 2" vilel hørtes dårligere ut enn "Playstation 3" så derfor tok de bare et nummer som ikke har noen logikk over seg men bare høres litt sånn stilish ut.
 
Greit navn. Litt uvanlig, men det er sikkert bare en vanesak.

At Wii uttales på samme måte som vi gjør vel ingenting. Konsollen heter jo egentlig Nintendo Wii.

Men jeg synes litt synd på engelskspråklige land. Vitser som disse har virret rundt på nettet:

Mom, can I go over to Tom's house and play with his Wii?
My Wii isn't working....

IGN skrev:
Gerry Block, IGN Gear: When I've had a long day at work, there's nothing I enjoy more than coming home to play with my Wii. Sitting on the couch, relaxing, and working my Wii with both hands is just great. Sometimes I get so into it I just waste the whole night until my wrists get so tired I can barely jerk my Wii-mote.

It's even better when my girlfriend comes over and plays with my Wii too. She's pretty good at games, but she'll never be able to match my skill at playing with my Wii. Once she even brought a friend over and they both played with my Wii, it was great!

My Wii is pretty much my favorite thing in the world. If I ever lost my Wii, I think I would probably just kill myself. It's smart to be really careful with your Wii if you let a lot of strangers play with it. I'm pretty jealous of Bozon and Matt now, they're going to get paid to play with their Wiis all day long!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh, hallo? Står tydelig "DS" i artikkelen. :p