Nintendo Wii

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nettopp fordi det er så prangende er det et navn som ikke passer så bra sammen med masseappell-profilen Nintendo prøver å kjøre. Tror Wii kommer til å funke bedre.
 
Etter å ha sittet her i et par timer nå og smakt litt på navnet, så begynner det faktisk å fenge.
Er litt søtt, på en måte akkurat som alle spillfigurene til Nintendo. Kjempesøte hele gjengen.

Ser for meg en liten animefigur som sier "Nintendo WEEEEEEEE!" Med tilhørende "^ ^"-tegn som øyne.

Nintendo WEEEE is for MEEEE!
 
Vet dere, nå som Frenzy sier det, så er det faktisk ganske søtt. Jeg ser for meg en kanin som sier WIIIII, så blir alle glade. *verdensfred*

Jeg mener det!
 

Kilik

Lokal moderator
Jeg tipper en av grunnene til at de ikke gikk for Revolution-navnet er at det ikke var mulig å få registrert "Revolution" som et trademark i hele verden.

Details on the disc format have also been confirmed: "Instead of a tray, a single, innovative, self-loading media bay will play both 12-centimeter optical discs used for the new system as well as Nintendo GameCube discs. Owners will have the option of equipping a small, self-contained attachment to play movies and other DVD content."
In addition, it's revealed that a bay for an SD memory card will let players expand the internal flash memory.[/b]
Gamasutra
 

Kilik

Lokal moderator
"My friends Peter and Maria love to play with my Wii..."

Interessant Wii-artikkel på 1up.com
Miyamoto and Iwata have hinted at a final secret for Wii that has yet to be revealed. And while we don't have all the details, we've heard what's in store is exciting in deed -- secrets of a rather revolutionary nature, with some rather cool implications for gaming.[/b]
Jeg gleder meg til E3...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Amon
Wii gleder oss. Dette skal bli så artig for oss. Wii-hihi. Wiill fest ensured. Now I am no longer in wii-lderness. :D
Jeg håper du tar fyr.
 
Wii?

«Har dere Tomb Raider X på Wii»?

«Skal vi spille PlayStation 3 eller Wii»?

«Jeg har nettopp fått meg Wii!»

Det hele virker jo passe sprøtt, og hvis man ikke inkluderer «Nintendo» foran denne tittelen, så høres det rimelig teit ut. Originalt? Ja. Sært? Ja. Smart? Tiden vil vise ...

Jeg skjønner bare ikke helt hvordan det kan selge til den «hippe» mannen i gata, eller hvordan folk generelt skal huske at «Wii» er en konsoll, men hvis «Wii» faktisk ender opp med å bli navnet, regner jeg med at man ofte vil snakke om «Nintendo Wii», og ikke bare si «Wii» ...
 
Navnet er ikke noe annet enn grusomt. Wii ?
Fyren som fant opp navnet må ha røyket noe wiid.
Sorry, kunne ikke dy meg :p
Revolution ser bedre ut på papiret og høres bedre ut. Eneste plusset med navnet Wii er at det er kun en stavelse i motsetning til revolution.
Regner med masse altfor sprø japansk inspirerte reklamer med altfor mange ordspill.

Men så sant kontrollen holder mål og spillbarheten er på topp så :)
Da kunne jeg ikke brydd meg mindre om den het Revolution, Wii eller noe annet helt på tryne navn.
 

SHDR

Gullmedlem
Brandet ser ut som det legger seg på samme linje iPod og litt dyrere mobiltelefoner. Det ser mye mer voksent ut enn noe annet spillrelatert brand, og det er voksent som i "sofistikert" og ikke "edgy".

Wii har ingen av konnotasjonene som for eksempel PlayStation, GameCube og Xbox har hatt. PlayStation og GameCube impliserer lek og moro, noe de fleste anser som frivolt og barnslig, Xbox høres bare nerdete og liksom-hi tech ut, på samme måte som N-Gage hørtes nerdete og aggressivt ut.

Etter en liten stund kommer Wii til å virke like naturlig som en iPod eller tilsvarende. Det er et navn som raskt og naturlig blir den logiske språklige formen av et konsept, og det uten å gjøre noen assosiasjoner til spill eller lek. Er ikke det ganske fornuftig, da? Det er en langt mer fornuftig rebranding enn Xbox 360, som beholder det utrolig nerdete Xbox-navnet og legger til den uforståelige 360. Men vi klarte å vende oss til det, gjorde vi ikke? Tenker ikke så mye over at det er et teit navn?

Dessuten: Nintendo har nettopp sjokkert og rystet ti millioner hardcore gamere. Alle vet hva Wii er, samme om de liker det eller ikke. Mission accomplished?
 
Jeg synes navnet fungerer bra jeg. Det er annerledes, og det er vel konseptet bak maskinen. At det skal være en annerledes måte å spille på? Da er det naturlig med et annerledes navn.

Veldig mange prater om navnet, og snart prater "alle" om det. Og det er vel kun positivt for Nintendo at alle prater om maskinen deres. Nå skiller både konsollen og navnet seg ut fra mengdene. Noen liker det, andre ikke, sånn vil det alltid være. Men jeg tror de fleste kommer til å endre mening fra "Så teit navn, man kan jo ikke kalle noe for det!" til å akseptere, og faktisk like navnet. Kjenner jeg Nintendo rett kommer de til å markedsføre denne konsollen på en måte som gjør at Wii passer maskinen perfekt.

Ach! 'Tis a console fer the Wii ones!
 


Beklager, en stavelse blir for slapt. "Blir dere med å spiller Wii?" "Jada, vi blir med å spiller vi, men hva skal vi spille?"
Dessuten har ca alle språk et ord som matcher navnet fonetisk, akkurat som vi har ordet "vi". Det kan umulig være særlig praktisk. Hadde de derimot kalt den Wiipii eller noe... :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dessuten har ca alle språk et ord som matcher navnet fonetisk, akkurat som vi har ordet "vi". Det kan umulig være særlig praktisk.[/b]
Tut-tut, her kommer Et-lite-tips-toget, neste stopp er deg: DET ER MENINGA AT DET SKAL DET. Herre. :D