Nintendo Wii

Godt å høre at Iwata ikke regner med at Revolution vil bli noe nevneverdig svakere enn konkurrentene. Matt hos IGN (pluss mange andre) har kommet til den konklusjonen at siden Revolution skal bli både billigere og mindre enn konkurrentene, vil den også bli en del svakere. Men hvis vi tenker litt på GameCube. Den er minst (hvis vi ikke regner med den nylig lanserte PS2 Slim) og billigst , og allikevel er den nesten like kraftig som den enorme Xboxen. Jeg vet ikke hva Nintendo gjør for å få dette til, men det virker ikke som at Revolutions størrelse og pris nødvendigvis gjør den mye svakere enn konkurrentene.

Kilik

Lokal moderator
Hvis vi sammenligner med X360, så vil jo ikke REV ha harddisk og HDTV-støtte. Også en del I/O-porter og multimedia features som X360 har, vil ikke være tilgjengelig på REV. Trolig også noe svakere hardware, men mer balansert og spesialisert mot spilling enn hos konkurrentene. Dessuten kommer REV 6-12 måneder senere, og som alle vet faller state-of-the-art hardware meget raskt i pris.

Tipper Nintendo legger seg på samme prisnivå som sist. Altså rundt $200.

Tja, i motsettning til MS og Sony snakket Nintendo om litt flere forskjellige ting på pressekonferansen enn nestegenerasjonskonsollen sin, så dette emnet har en del info som ikke er relatert til Revolution. Men jeg er forsåvidt enig med deg. Nå for tiden er det ikke stort annen enn Revolution som diskuteres her.

Kilik

Lokal moderator
Nå har Shigsy kommet med noen hint om kontrollen til Gamespy:

The controllers for this generation do not look fun to use. You don't look at any of the controllers and think, 'Wow, I want to play [with] this.' You look at these controllers and think, 'Oh my God, it looks so difficult.' That scares people away.

"Actually, at Nintendo, we're not even sure which is better. Is the + control pad the better way to, go or is the analog stick the better way to go? I haven't really been able to decide which is best."

"Using the analog and the L and R shoulder buttons was maybe a little hard for the younger players. We were not able to use that functionality very well in games either. On this next one [Revolution], we're really looking at solving some of those problems.

"Graphic chips are one thing. Those are hard to imitate. But if we showed our controller, we'd be revealing way too much. It's very easy to copy. We really want to present our interface, the controller, with software as a package."

http://cube.gamespy.com/articles/636/636728p1.html

Avslører kanskje ikke så veldig mye, men det ser ut til at vi kan vente en ny type skulderknapper. Kanskje også enten D-pad eller analog fjernes? Og hvordan kan man gjøre kontrollen veldig mye enklere, men samtidig kunne spille tradisjonelle spill? Jeg håper og tror at Miyamoto har noen smart på lur...

In other Nintendo news...så er overskuddet til Nintendo nesten halvert fra i fjor til 822 millioner for 2.kvartal. Likevel langt bedre enn Sony og Microsoft, hvor de respektive spilldivisjonene gikk med henholdsvis 343 millioner og 1168 millioner i underskudd i samme periode...Nintendo er døende, eh?

http://www.gamespot.com/news/2005/07/28/news_6129939.html

oma

Village Drunk
ok ikke lest igjennom enmet så dette kan være postet før.. (23 sider blir litt mye)

det med at revolution kan laste ned gamle N64 spill (eller var det alle gamle nintendo spill? :ehm...:) vil ikke det da kanskje bli mulighet for en retro gamepad?

Revolution-kontrollen skal ifølge Nintendo fungere godt til både NES, SNES, N64 og GameCube-spill. Med andre ord tror jeg ikke det kommer noen retro gamepads, i hvert fall ikke fra Nintendo. Men vi vet aldri hva tredjepart kan finne på. Forresten så er det mulighet for å koble GameCube-kontroller til Revolution.

vel uansett hva de pønsker på borti der, så regner jeg med at de finner på noe genialt, så jeg skal bare la tiden gå og vente på den...

SHDR

Gullmedlem
Falskt. Falskt, falskt, falskt, falskt.

Hvorfor? Fordi det kinoshottet er fra norske Toxics kinosnutter om å oppføre seg pent på kino. Han gamle rabben med skjegget har jeg også sett en gang før, men jeg husker ikke helt hvor. Det anime-bildet kan være fra hvilken som helst fansub og ser ikke engang ut som et spill, så ... glimrende forfalskning.

Det er sikkert bare en eller annen skrotnisse som har vært inne på CG Channel og blitt litt ekstra ivrig. Alt dette er postet der, skulle jeg tro.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Teite sida krever registrering, men en kjapp tur innom Bugmenot.com fant brukernavn og passord.
user: foxy2000
pass: ned1973

Hvor tøft hadde det ikke vært å spille noe som så ut som Ghost in the Shell: Innocence, forresten?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
I tillegg, som fyren nevnte på sida med bildet, så er LED-en på feil side av boksen. Hvis man ser på et originalt bilde,
, så er den på en kortsiden.

Reports have emerged that Nintendo has scheduled a 60-minute press conference on the opening day of the Leipzig Games Convention in Germany—Wednesday, August 17th, at 10:30 AM. The content of the press conference, which is title “Expand the Definition of Gaming,” is as expected, a mystery. Will we catch a glimpse of the fabled controller? Be treated to some game footage? C’mon Nintendo, it’s time!

Og denne tråden burde ligge under next gen consoles .......