Nintendo Wii

Jeg synes ikke Xbox 360 kan kalles next-gen på noe vis annet enn grafisk sett, så Nintendo ligger vel bedre an med tanke på at de faktisk byr på innovasjon ellers.
Forøvrig bryr jeg meg fint lite. Skal jeg ha det feteste innen grafikk går jeg uansett til PC-en.

Og jeg mistenker at det er spillstøtten som blir make-or-break, denne gang som tidligere.
[/b]
Spillstøtten går hånd i hånd med den nye kontrollen slik jeg ser det. Det kan ta helt av og det kan gå rett i dass. Da har ikke maskinen nextgen grafikk å støtte seg til engang.

Jeg sier ikke at maskinen blir rendyrka søppel. Jeg håper faktisk på det motsatte. Men jeg ville også foretrukket å fått i pose og sekk. Ny måte å spille på til en rå grafikk.
Ser ingen gode argumenter for at maskinen skulle stille så svakt på specs annet enn pris. Og når Microsoft eller Sony kommer ut med tilsvarende kontroll, then what ? Da mister Nintendo en del av fordelen sin. Eneste esset Nintendo sitter på da er spillseriene sine som Mario, Metroid Prime etc.

Er det nok ? Kanskje..
 
Blir Revo'en en flopp, så har de jo alltings det håndholdte markedet å falle tilbake på og som gjør det mulig å gjøre en liten comeback med hjemmekonsollen med oppussa specs. Regner med at specsene er såpass lave pga den meget korte levetiden hjemmekonsollene har, noe som sikkert har påvirket Nintys holdning til hjemmekonsoll-utvikling. Skulle det formodning bli en flopp vil de da muligens ikke tape så veldig mye med lave, billige specs enn med høye, dyre specs på Revo'en. På en måte kan man vel påstå at Ninty kjører safe. Og, jeg regner med at gyro-teknikken begynner å bli såpass billig å produsere at det er verdt å investere i den teknologien.

Ninty er også kjent for å være nokså forutseende i den teknologiske utviklingen. De har innrømmet å ha gått til batteri-produsenter for å få dem til å utvikle oppladbar batteri til den første Gameboy'en (den ble utgitt i '89), men at det den gang var for dyrt og dårlig til at det var lønnsomt. Grunnen til at jeg forteller dette er for å poengtere med at jeg faktisk tror at Ninty vet hvor mye de skal satse på gyro-teknologien. Etter det jeg har forstått så har de prøvd å løse den oppgaven under N64-æraen. Hyperlinks for å støtte påstandene skal jeg prøve å få tak i når jeg virkelig kjeder meg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva er det med deg? Jeg stilte et spørsmål, det var ikke en anklage. Men jeg ville anta det, gyroteknikk tatt i betraktning. Uansett var det kritikk rettet mot Nintendo, så du kan sette deg trygt tilbake vel vitende om at ingen skal knuse glansbildet ditt av Nintendo.
[/b]
OBJECTION!
Du viser ringeakt for retten! Jeg må be deg om å vise retten den behørige respekt, eller bli plassert i politiets varetekt!

TAKE THAT!
- Thrustmaster Wireless Dual Trigger Gamepad til PC. Pris: 249 kroner!
- Sony DualShock 2 Controller til PS2. Pris fra samme leverandør: 325 kroner!
Si meg, Alex, hvordan forklarer du at en kontroll med færre egenskaper koster mer enn en mer avansert kontroll? Og: Hvordan forklarer du at Nintendo har råd til å bundle bevegelsessensorer med spill som Yoshi's Universal Gravitation og WarioWare: Twisted men likevel selge dem til vanlig pris?
Det ser ut til at vitnesbyrdet ditt slår sprekker, herr Alex!
 
Hørte du hva jeg sa? Jeg sa ikke at de ville være dyrere, jeg stilte et spørsmål OM de ville være dyrere. Ikke en anklage, det forstår du vel?

Og ikke kom her og sammenlign gyro-teknikken i de to GBA-spillene, de måler og kun en dimensjon, i motsetning til Revo-kontrolleren som måler tre dimensjoner, som altså er første gang for et consumer-produkt til under to tusen kroner. Dette var altså hva jeg baserte SPØRSMÅLET mitt på.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Alex: Ikke med på spøk siden 1987. :D

Retten finner tiltalte...

SKYLDIG!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hadde du spilt spillet Yeti refererer til hadde du sikkert glist like mye som meg, OG fått en av årets beste spillopplevelser.


Just sayin'.
 
Oki, my fault.

Følte bare at det var vel unødvendig. Men om flesteparten her spiller manga, eller-hva-det-nå-skulle-være, så skal ikke jeg bry dere mer...
 
Jeg tror ikke det er så alt for mange som har spilt spillet, siden det kom ut her til lands i dag. Jeg går derimot ut fra at de fleste har fått med seg det lille spillet Phoenix Wright, hvor man skal være en advokat.
 
Tror det ikke var noen andre enn deg selv som fant det der morsomt...
[/b]
Jo, jeg fant det hysterisk morsomt.
Om Alex hadde blitt med på spøken, så hadde det ikke vært så bra, men han tok det dønn seriøst! I alle fall på papiret, og det er det vi prater om nå, no? Tall og blekk på papiret?
 
Ja, for vi kan jo ikke tillate oss å ha en diskusjon med et preg av seriøsitet her på forumet. Takk gud vi har mennesker som Yeti her..
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Åh, plis. Det trengs to for å danse tango. :rulleøyne:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
>_<

Spis jord, takk.
 
Vel, en av oss kom med ARGUMENTER, en av oss kom med GIF-ANIMASJONER. Sist jeg sjekka er ingen av delene steg i tango.
[/b]
Du glemte å nevne at han som kom med GIF-animasjoner, også kom med argumenter.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skjerpings, mann. Da ville han jo holdt seg til fakta, og det er ikke Alex vant til.
 

SHDR

Gullmedlem
Jepp, dette er snakk om "på papiret". Nintendo har for vane å designe konsollene sine godt, så forhåpentligvis blir ytelsen noe bedre enn tallene sier. Dessuten vet vi lite om teknologien rundt grafikkortet etc. Likevel er det ganske sikkert at spillgrafikken vil ligge nærmere Xbox/GC enn PS3/X360.

Gamespot spekulerer i prisen og antar en pris mellom $99,- (650 kr.) og $199,- (1300 kr.) for konsollen. Alle tidligere Nintendo-konsoller har kostet $199,- ved lansering i USA...
[/b]
Mhhhhh ... det der er jo en pussig påstand, da. "På papiret" er ikke en IBM PowerPC sammenlignbar med en Intel Pentium 3 uansett. Det er totalt forskjellige arkitekturer, som du vet. Inntil vi vet noe om busshastigheter og cache, er det mer eller mindre verdiløst å dømme noe utifra klokkehastigheten. AMD har prosessorer på under 3GHz som yter det tilsvarende av 4.8 "Pentium 4 GHz".

La oss også huske at vi snakker om en konsoll som skal pushe SD-oppløsninger her. 480p krever jo da 30% mindre maskinkraft enn 720p, og om de har gjort en like god jobb med FSAA som på GC, og samtidig gjort den "gratis" via EDRAM på GPU-en slik som på x360, vil nok den grafikkbrikka der være istand til å pushe en del. De 3MB-ene med RAM på GPU-en tyder iallfall på en slik løsning.

Jeg har ingen kilder på det, men jeg mener å ha lest en artikkel der en utvikler mente at ytelsen til Revolution ville kunne sammenlignes med en P4 2GHz med en Radeon x800. Det er jo selvsagt ikke like hardcore som dual-G70-ytelsen til PS3, men trenger vi egentlig det?

Høres apologetisk ut, men jeg tror mange vil bli overrasket. Og jeg synes det er helt stupid at folk som IGN velger å påstå at de spesifikasjonene der knapt kan sammenlignes med Xbox, når de hverken deler arkitektur eller noe som helst annet. Husk: Rent spesifikasjonsmessig ser faktisk Nintendo DS betraktelig mer pysete ut enn Nintendo 64. Men i realiteten ser spillene betraktelig bedre ut.