Nintendos gamle spill blir gratis

Lodin

Der Waaaah
#1
Visepresidenten i NOA har snakket med Gamespot:
"People sort of picked on us for not prematurely jumping into online or internet gaming," he mused, going on to point out that now the company has more to offer besides online gaming. Harrison then confirmed that past-gen, Nintendo-created titles will indeed be downloadable for free.

This is a clever move by Nintendo: regardless of the final power of Revolution and the frequency of new titles, Nintendo knows that its loyal fans will cry tears of joy over a free service that lets them download previous Nintendo classics straight out of the box.

Third-party developers could charge for the privilege to download though. Or, alternatively, they could offer downloadable classics as an incentive to buy their next-gen full price releases. Either way, classic Nintendo titles such as Castlevania and MegaMan may not be immediately accessible.
Dette får ihvertfall meg til å ville kle meg naken og løpe rundt i Frognerparken.

LINKH
 
#2
ohyes!
Jeg fryktet at kanskje nintendo ville gå i fella og ta
penger for at vi skulle laste ned de gode gamle spillene,
men det gjorde de altså ikke. supert trekk av Nintendo.

NRS blir bare mer og mer en must-have konsoll, i mine øyne.

Frognerparken? er bare 5 minutter unna meg det =D
 
#7
Alene grunn nok for meg til å kjøpe maskinen. Det er massevis av gamle Nintendo-spill som jeg aldri fikk prøvd, men som jeg har hatt veldig lyst til å skaffe meg.
 
#9
Smart trekk av Nintendo.. Blir nok Revolution på meg også, om jeg har penger. Er utrolig mange gamle spill jeg alltid har hatt lyst til å prøve.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#10
Det var da svært til hylling. Selvsagt er dette positivt, men når folk prater om at dette gir dem mulighet til å prøve spill de ikke har hatt anledning til før, begynner jeg å lure litt. Dette blir jo strengt tatt en form for emulator.
 
#11
Ikke et dumt trekk av Nintendo. Å forvente penger for urgamle spill som ikke er så spennende i lengden ville bare vært litt for grådig. Jeg liker å mimre, men står det mellom Donkey Kong Country og feks et nytt topp spill, vel da har jeg ingen problemer med å vende ryggen til de små apene :p
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Miyamoto har snakka med CNN. Ingenting nytt å komme med, men denne uttalelsen var litt innteresant.
He said he wasn't overly impressed with what he saw from Sony and Microsoft at the show – particularly in their pre-show press conferences.

"Most of what you're seeing are not even the first projections of games," he said. "They're just shiny computer graphics. They're things anyone using a computer can do. ... It's how we're going to use the technology that separates us. What we want to do is different – and we're happy with the road we're taking. When you have a Revolution, you're not going to have the same experience as you would with the other home consoles."
 
#13
Noe annet enn at deres egne spill blir gratis hadde egentlig vært for dumt. Føler ikke at dette er langt fra godt nok argument for at "mannen i gata" skal kjøpe Revolution. Fanboysa hadde kjøpt den uansett... Får håpe de virkelig har noe bra opp i ermet.
 
#14
Dette er en dritgod nyhet! At det er gratis altså.

No way jeg kommer til å kjøpe meg PS2 eller... Xbox 360 (hahahahahahah).
 
#15
Er jo et godt sjakktrekk av Nintendo å i det hele tatt la Revolution fungere som en emulator for tidligere spill ; ) Jeg tror at Nintendo kommer til å gruse konkurrentene denne gangen. Hella litt mot PS3 i starten, men da jeg fikk vite hva Revolution stod for, endra jeg klart mening. Go Nintendo! : D
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#16
Vet vi egentlig hva Revolution står for? (bortsett fra bakoverkompatibilitet)
 
#17
har hørt et rykte om at de har 4 x 2,5 GhZ processorere, det er jo bare helt sinnsykt! men rykter er jo rykter, ikke alltid vi kan stole på dem. Designet på konsollen er jo bare helt lekkert, trodde ikke Nintendo noensinne ville vike ifra deres "typiske" Nintendo-design. En anna fin ting med Revolution er jo det at man kan spille online med en gang man åpner pakka, og at det medfølger en online versjon av Super Smash Brothers. Kommer til å bli Nintendos beste konsoll noensinne, etter min mening.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#18
Jeg tenkte da mer på hele revolusjon-konseptet, som vi strengt tatt ikke har fått vite noe håndfast om.
 
#19
Akkurat.. Du tenkte mer på hva som var revolusjerende? Nja, det kan jeg ikke helt svare på, for som du sier, så har vi ikke hørt noen fakta om det ennå. Men jeg har en teori om at det kommer til å være noe unikt med håndkontrollene, jeg tror de vil ha supersensitive knapper eller noe lignende, der hvert minste trykk faktisk teller.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#20
Dette knuser jo også en god del av emuleringsmiljøet rundt SNES, N64 og eldre konsoller, og Nintendo har jo ofte ytret sine flammende meninger om emulering.
Jeg finner det mye mer digg å spille med en kontroll i handa enn med et tastatur, men baksida er jo alle de glimrende spillene som er oversatt av DeJap eller andre private oversettere. Får jeg ikke spille Tales of Phantasia eller Chrono Trigger på Revolution blir noe av gleden borte. Selvsagt, det fins jo utallige kremtitler tilgjengelig, men hvis Nintendo bestemmer seg for å ansette DeJap eller andre og oversette titlene så mange har ønsket seg, når de nok ut til et større publikum.
Og det er jo målet de satte seg med Revolution.