Norges Mest Sofistikerte Promperom Fotball`s Lag Manager

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Sorry Nilo, du slippes på free transfer etter denne sesongen! (Med mindre en av de andre finner bruk for deg noe de sikkert ikke gjør ;p)
 
Gi men sjanse da coach! JEG KAN KLARE DET! Hva skjedde med Norwegian Dream? Hva skjedde med "feel good historiene" Der en deilig, ung pakkis fra the slums, prøver å gjøre det stort i denne verden, men mangler forbildet! Der du kommer inn! If i fail coach, then actually u faild. Og siden jeg skal dra nå, så pulte jeg dattera mens jeg skulka trening....og hun er gravid...og hun har aids....

"what u gonna do now...coach?"
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Da var helgen her, Norges Mest Sofistikerte Promperom Fotball`s Lag skal spille sin andre cupfinale på to år. Kan de fortsette eventyret de er på eller få seg en solid realitetssjekk, og vil Nilo spille (nei)?

Baron Adeler har som vanlig tatt ansvar å utarbeidet en nyttig speiderrapport:



Før kampen er det naturligvis mye snakk i media, og mindgames er godt i gang. Det blir fullt på tribunen:



Bookmakerne har ikke trua!



Assisterende Manager Jante legger uansett ikke noe imellom på vår pressekonferanse:



Mens Sandefjords manager ikke er like imponert over Jon Pålsen. Vi får se da (din dick!):



Før kampen presenteres de utvalgte elleve for supporterne:

Keeper: Thinarañho, som er et naturlig valg med sine 34 spilte kamper og bare 30 baklengsmål denne sesongen. Moralen er super og med sine 23 år en allerede etablert keeper.

Høyreback: Erketorinho, som med sine 27 år har spilt solide 37 kamper i årets sesong. Trives best som midtstopper men er heldigvis allsidig nok til å kle høytebackrollen. Har reagert negativt på Jante sine uttalelser til media men håper han hever seg over det.

Venstreback: Dodraugen, som er et klart førstevalg i posisjonen til tross for å kun være 22 år gammel. Til tross for å være en offensiv vingback har han ingen mål på sine 28 kamper men forventes allit å levere med sine hurtighet og smidighet.

Midtstoppere: Buggzini og JustinCase. At sistnevnte starter over SHDR er kanskje den største overraskelsen men den 29 år gamle spanjolen sin rutine vil være god å ha i en kamp som denne. Buggzini er et klart valg fra start, denne gang som midtstopper hvor han også har gjort det bra, har 37 kamper denne sesongen og det nykomponerte stopperparet bør holde unna Sandefjords spisser.

Defensiv midtbane: sagosen, utover å også ha reagert negativt på siste tids uttalelser har han vært et fast førstevalgvalg i posisjonen hele sesongen med sin aggresivitet og arbeidskapasitet.

Som ballvinnende sentral midtbane har vi Eivindiñho som også har gjort det flott i sin første NMSP-sesong. Har en utrolig god grunnfysikk og arbeidskapasitet som en nødvendig for et ålreit foppallag, har også fått seg 5 mål på sine 30 kamper denne sesongen.

Ved siden av som fremskutt playmaker har vi utrettelige sheriffen som er i sin tredje sesong for NMSP. Den kreative midtbanespilleren har hele 7 mål denne sesongen og 8 assists som viser hvor viktig han er for å laget. Også flink til å jage motspillere med aggresivitet så har holdt plassen sin helt siden 2. divisjon.

På høyreving har vi en annen gammel traver, Terje. Har 4 mål på bare 21 kamper denne sesongen og et par assists og tar seg ofte opp i de store viktige kampene som dagens cupfinale. Gjør sjeldent feil, regner med det ikke kommer noen i dag heller.

Venstrevingen bekles av Roberto Agradula, som kun er 20 år gammel men bidratt godt til NMSP etter han ble hentet fra Fredrikstad før denne sesongen. Har holdt Lodiñho ute av laget, har 6 mål på 36 kamper MEN ikke minst hele 12 assists! Naturlig valg.

På topp har vi naturligvis shinra85, vår store goalgetter. Har 17 mål på 32 kamper denne sesongen og har helt siden starten i 2. divisjon holdt nyinnkjøpte spisstalenter på benken med sin solide fysikk og målteft.

Dette, er da laget:



Kamptid! Sandefjord stiller i verdens kjedeligste 4-4-2 formasjon, håper å kunne overkjøre de på midten av banen. Dommeren blåser i gang matchen og vi går på med godt mot! Men allerede etter 8 minutter får vi en kalddusj...



Vel, de var heldige og fikk et mål tidlig på flaks, ingenting å være nervøs for, vi kan fortsatt vinne dette! Så ett minutt senere:



Hva faen?! Unnskyld meg men her må det være noe galt, er spillet bugga?! Sandefjord klarer på en magisk måte å score to mål på like mange minutter, her må vi finne på noe smart.

Jeg slenger meg i taktikkblokka for å finne frem de meste eksperimentelle spillene fra Sør-Amerikas dype jungler, og da skjer dette:



Det er like før jeg reiser meg opp å går. Dette kan ikke skje. Sandefjord er ikke så gode, og vi er definitivt ikke så dårlige.

Jeg begynner å skrike ut instruksjoner til spillerne mine fra banen, åpenbart frustrert, som kanskje ikke er det lureste å gjøre i etterpåklokskapens lys men noe positivt er det å hente


Da shinra85 før pause reduserer ledelsen de har med et mål for NMSP, vi er nå to bak.

I pausen planlegger jeg en gripende å engasjerende teamtalk, men ender opp med å bare stå helt stille mens jeg ser intenst på spillerne i garderoben mens jeg setter på denne:


Og noe skjer. Vi presser på og har alt spillet, vi styrer kampen helt men det hjelper ikke når man ligger under med to mål. Heldigvis har jeg kontakter som kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen som kjenner en som kjenner en annen som "kjenner" dommeren kan man si, og dette skjer:

Vi får straffe! Verdens billigste straffe, den ser til og med ren feilaktig dømt ut men ser det ut som vi bryr oss? HELL NO! Eivindiñho er trygg fra straffemerket.

Så det var det. Dramatikk ble det ihvertfall. Og mer dramatisk skal det bli da


hvem andre enn sheriffen, ut av ingenting drar seg fri å klemmer inn en suser!

Å herregud, menneskekroppen er ikke laget for denne type belastninger der jeg løper opp og ned langs linja å skriker ut instruksjoner om forskjellen på tiki og taka. Jeg velger å ikke gjøre noen bytter i håp om å trenge de senere...

... noe jeg gjør for dommeren blåser av etter 90 minutter. Jeg slenger innpå Houseman, SirkusMartini og Jante for de slitneste spillerne men iiiiingenting skjer på 30 minutter i ekstraomgangene! Det betyr... at det blir straffekonk.





No more spoilers, her er forløpet:
















Sheriffen banens beste, Houseman og Roberto Agradula bommet på de avgjørende straffene og vi klarte ikke toppe en flott sesong med ny cupfinaleseier.
Men det blir uansett auropacup på oss neste sesong grunnet en overraskende flott plassering i serien, jeg sender nå stafettpinnen videre og gleder meg til å følge med på om hvor gode NMSP kan bli nå som vi er etablerte i Norges øverste fotballdivisjon!