Folkens. Dagen er her. Arne Scheie sitter i bua og gauler. Carina Olset strutter rundt med den stramme ræva si på indre bane og det koker rundt Ullevaal. Alle elsker cupfinalen. Den største dagen i året for norsk fotball. Selve høydepunktet! Odd med sine 12 cuptriumfer mot NMSP som aldri har vært i finale før. Det koker. Aaahhh. Det koker! Det rapporteres om
8000 solgte billetter. Totalt! Det er fin dag for fotball sier Arne Scheie. Drillo mumler noen greier ved siden av han.
Odd har noen jævlig farlige spillere. Spesielt Kjell Rune Sellin har scoret mye, mens spissene våre knapt har gjort noe nevneverdig i cupen. Dette blir tøft, Odd er store favoritter på oddsen også.
Jeg har valgt mine 11 sterkeste menn. Erketorinho er fast i forsvaret, men er småskadet og blir erstattet av JustinCase. Ellers er det det vanlige laget. Terje og Sjuttolini på kantene som skal fore Jante med innlegg, mens Sheriffen og Houseman sørger for styre midtbanen og trekke i trådene. Sagosen skjermer forsvaret mens LarZeN som vanlig forventes å stå en solid match. På benken har vi mye slagkraft i bla. Shinra85, Klaymen og McHatersen.
Og vi er i gang. Odd tar styringen fra start.
Det glipper i forsvaret vårt!
1-0 til Odd.
De fortsetter å ha styringen ut første omgang, jeg fyrer opp gutta. Dette går faen ikke an. Vi er på Ullevaal Stadion med nesten 20000 tomme seter, her må vi serpe oss.
Det går ikke helt etter planen....
Dødball fra venstrekanten til Odd.
Klabb og babb i feltet.
Ikke godt å si hva som skjer her.
Eller jo, Odd scoret igjen. 2-0. Faen. Er alt håp ute?
Alt ser håpløst ut. Men så. (Klikk på play her, og skru opp lyden så høyt du bare klarer)
Galmann forsøker seg på et innlegg.
Den går presist mot Terje, hva skjer nå....
....
Den er i nota. 2-1! Er det et comeback på gang?
Vi fortsetter å trøkke på.
Shinra85 og McHatersen er kommet på som impact subs. Her kombinerer førstnevnte med Jante.
... som slår et innlegg. På bakre stolpe dukker McHatersen opp!
!!!!!!!
2-2!!!! Vi er tilbake fra de døde!
Nå har vi totalkommando og fortsetter å peise på.
Jante forsøker å spille opp mot Shinra85.
Han er omringet av Odd-spillere....
men i.....
Straffespark i det 89. minutt!!!!!
Moltu er i harnisk.
Jante er derimot kald som en fisk.
SHDKJASDHKJASDHKLAJSDHLKJAShdlJKASHldkHSALd!!!!!!!!!!!!!!! Arne Scheie roterer ut kommentatorbua og fyker til himmels. Drillo får slag. Det norske folk setter kaffen i halsen. Kampen er punktert! NSMP ER CUPMESTERE!
Fy faen.
Vi er så jævlig cupmestere.
Det er helt villt, en helt for jævlig legendarisk finale. Dette er noe av det feteste jeg har vært med på i FM.
Her er mer om dette.
Nå må lykkerusen roe seg litt, så skal Jante få ta over første halvdel av tippeligaen. Men klarer han å levere etter denne standarden? Klarer han å forsterke stallen såpass mye at vi holder oss oppe? Følg med!!!