Nostalgi trivia vol. 4

Status
Stengt for ytterligere svar.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Øy, det er faktisk ikke hentai. (ja, jeg eier Keio 2)

Nytt spørsmål, mhaggar.

Ja, Shadar var først, men jeg følte at det var min replikk

Lodin

Der Waaaah
I mellomtiden har jeg noe jeg lurer på om jeg er den eneste som vet. Ikke se på det som avbrytelse av mhaggar sitt spørsmål, jeg har alltid irritert meg over dette og lurer på om jeg er alene.

Q: Hva heter Mega Man's skaper i følge det første spillet i serien? Ble siden endret til Dr. Light, men det driter jeg i. Hva heter fyren egentlig?

Tja... Hvis det var hentai er det det første hentai spillet jeg har sett med KA rating :p

Hvilket arkadespill forteller deg dette?

for å gjøre det litt enklere, kan en jo fortelle at det er et Japansk puzzle game...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Neineinei - dette er intet ringere enn det geniale spillet Dodonpachi, som jeg fortalte Shadar om i dag. ;)

Kan jeg få spørre et spørsmål nå? Eller er jeg nødt for å svare på et spørsmål før jeg spør?

Uansett...

I hvilket spill styrer du Raul Dusentier (eller noe i den dur)?

hint: spilllet er svært inspirert av Agatha Christies romaner.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@20.05.2004, 05.21
Eller er jeg nødt for å svare på et spørsmål før jeg spør?
Ja.

Er nok verken Bust-a-Move eller DoDonpachi....

Det er et puzzle spill, men ikke Bust-a-Move... for Bust-a-Move ble jo sluppet utenfor Japan også :p

Er et som ligner veldig på Bust-a-Move da men...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hørrm... Den advarselen der, og da mener jeg at den er klin lik, dukker opp i Dodonpachi. Se selv.

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av Yetipants@20.05.2004, 22.55
Hørrm... Den advarselen der, og da mener jeg at den er klin lik, dukker opp i Dodonpachi. Se selv.
Ikke helt identisk, men rimelig lik ja. Fyrte nettop opp Dodonpachi og slik ser den advarselen ut:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Etter å ha gjort litt research har jeg funnet ut at det enten må være Oh My God! eller Naname De Magic!. Og siden mhaggar sa det lignet på Bust-a-Move, satser jeg på at det er Naname De Magic!, siden jeg ikke fant bobler på noen av skjermskuddene til OMG!.

Status
Stengt for ytterligere svar.