Vel, jeg tipper at paven driter akkurat hvor han vil. Dog har jeg vanskelig for å se for meg at han under sin daglige bærplukketur rundt skogholtet har det med å trekke opp kjortelen og sette seg på huk bak en busk når han kjenner trykket falle på. Bildet funker liksom ikke helt.
Da må det være Amiga. Jeg visste heller ikke om andre versjoner enn den til C64, så jeg kjente ikke igjen spillet. Men denne gangen stemmer det at bildet har grafikk som C64 ikke takler, flere farger der enn C64 i det hele tatt kan vise.
Dog skal det nevnes at grafikkchipen i Amigaene benyttet seg av bitplanes for å tegne grafikken på skjermen. Egner seg glimrende til 2D, men gjør 3D ganske krevende. Intel prosessorene brukte chunky-pixels teknologien, som gjorde 3D-grafikk mye raskere. Så jo, da 3D begynte å overta var da PCene overtok tronen fra Amiga som råeste spillmaskin. Commodore drev å utviklet AAA chipen sin da de gikk konkurs, som vistnok skulle løse det 3D-grafikk problemet. Men Amigaen den skulle brukes i rakk aldri å komme på markedet.