NY Podcast for nerder..

Status
Stengt for ytterligere svar.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og så jeg som prøvde å være grei.

Alternativet er at du er i ustand.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Vær flinkere på faktasjekk og grammatikk når dere presenterer ting.

Film episoden = Nå skal vi filme denne episoden!
Filmepisoden = Denne episoden handler om film

Alle tall under 11 tilogmed tolv skal skrives med bokstaver. Forbehold om visse unntak (Takk, Hagestol! :hug: ). "Alle 3 velger 3..." er feil gramatisk, skal være "Alle tre velger tre..."

"Glemte juveler av filmer" høres jævlig dårlig norsk ut; "Glemte filmjuveler" er mer riktig.

Skriv fulle setninger, vær konsekvent på RIKTIG " / "

Max Payne 2 kom i 2003, altså 9år siden, ikke 10 år pluss (som forøvrig skal være ti+ år, evt 10+ år. Hvis ikke er det "Ti år OG ........", ikke "mer enn ti år siden).

Det å beskrive en video via en audio-only podcast er ganske fåfengt (les: ikke orka å høre på detta, men dere har kun lyd, og detta SexyTime-innslaget omhandler en nettvideo. Om ikke annet håper jeg en av dere beskriver videoen i detalj, da det er det eneste logiske og fornuftige å gjøre)

Presentasjon er alt om noen skal gidde å ta dere seriøst, især folk her. Virker som dere har et ønske om å bli likt av Norges Beste Spillcommunity, og det krever at dere faktisk gjør de tingene som trengs for å klare det. Dvs at dere hører på det konstruktive og gjør noe med det dere kan, ikke nødvendigvis en og en filleting per innspilte episode.

Sist, men ikke minst; Språkvask, skrotinger! SPRÅKVASK!
 
Alle tall til og med tolv skrives med bokstaver, med mindre man blander små og store tall: 1, 2, 3, 15, 18 eller en, to, tre, femten, atten. Handler teksten om tall (matte ol.) skriver man alle som tall. :eng:
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Haha. Fantastisk. Så ikke den selv. Good eye, sir. Good eye!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
nå regner jeg med dere blir glade, men nå kommer den nyeste episoden av n0rdcast!!
Hei du, jeg vurderer å prøve å høre en gang til men lurer på en rask ting først: Mener du at jeg burde høre på den? Tror du at basert på det jeg har skrevet og gitt tilbakemeldinger på før at jeg kommer til å like det? Mener du at det dere denne gangen har utviklet og leverer er så bra at jeg kommer til å tenke "ikke verst, dette begynner å ligne på noe jeg vil følge med på"?
 
Hei du, jeg vurderer å prøve å høre en gang til men lurer på en rask ting først: Mener du at jeg burde høre på den? Tror du at basert på det jeg har skrevet og gitt tilbakemeldinger på før at jeg kommer til å like det? Mener du at det dere denne gangen har utviklet og leverer er så bra at jeg kommer til å tenke "ikke verst, dette begynner å ligne på noe jeg vil følge med på"?
Jeg har nå gått igjennom all tilbakemeldingen du har gitt og jeg kan si følgende:

1. Vi har nå kondensert episodene ned til 30 minutter, dette medfører mindre snakk som ikke er om tema
2. Vi har nå sendinge ut i fra en sendeplan som er laget på forhånd
3. Litt mindre sørlendingsdialekt :)
4. Jeg mener jo at det er flere tips til gode filmer her, mne smak og bak osv..

Alt i alt så kjenner jeg deg jo ikke, men basert på de tilbakemeldingene du har gitt (som jeg faktisk leser og prøver å tenke på når vi lager neste episode/sendeplan ol) så tror jeg du kan se at vi har forbedret oss en hel del. Forhåpentligvis nok til at du kan vurdere å høre neste også. Når det gjelder de som gir tilbakemelding på skrivefeil ol. Så setter jeg pris på det også, men er jo enig i at det så litt uproft ut. Men syns vel gjerne at « vs " blir litt vel analt?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Veeel, enten er det feil, eller så er det riktig. Uansett, det er ikke akkurat få som begår anførselstegn-synden på norsk, takket være de "norske" tastaturene vi har rundt om.

Forsåvidt enig i at det er viktigere å fokusere på skrivefeil og setningsoppbygging før en går gjennom og sjekker etter riktig anførselstegn.

Edit: Hører på her nå, og DERE BRUKER JO FORTSATT FEM MINUTTER (MINST) PÅ STARTEN TIL Å PRATE OM HVA SOM HAR SKJEDD MED DERE I LØPET AV UKA, FOR SVARTE. Er det et typisk nerdete tema? Å interessere seg for hva dere holder på med? Nei, vet dere hva.
 
Jamen det er jo det Radioresepsjonen gjør, og det er jo et prisvinnende radioprogram.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg har nå gått igjennom all tilbakemeldingen du har gitt og jeg kan si følgende:
Hei, så bra! Punktene du nevner er slettes ikke dårlige tiltak så det skal dere ha kred for!

Når det er sagt ser jeg av Fettyetiens post dere fortsatt ikke har tatt det viktigste poenget av alt, nemlig å lage noe som andre har lyst til å høre. Det er en utrolig dårlig måte å starte podkasten på, med en spallte som ikke er interessant for lytteren.
Edit: Ser noen endelig skrev det og påpekte hvordan det høyst sannsynlig er en ripoff av Radioresepsjonen, som sikkert er greit det men synes dere at det funker? Har dere evt. tenkt på hva det er som får det til å funke for RR?

Eller er vi bare uenige om hva som er god underholdning? Mener dere at det er dette folk vil høre? Er det dette dere vil høre fra andre?

Når det er nevnt setter jeg pris på at dere tar til dere tilbakemeldinger, ihvertfall på papiret, så ut av respekt for det kommer jeg til å gi dette en sjanse til men værsåsnill å bare tenk dere om: "Er dette interessant å høre?"

Nå skal jeg gjøre en antagelse, skyt meg om den er helt gal: Dere ønsker at mange skal høre på podkasten. Ok bra, og hva er da steg 1? Utvikle innhold, utvikle struktur, finne tema dere tror andre vil høre om, forberede synspunkter som ser på problemstillinger fra andre sider, jobbe med dynamikken dere imellom, perfeksjonere det tekniske osv.

For meg virker dere som om planen består av: 1: Sette opp noen tema å snakke om, 2: Trykke på rec å prate i en halvtime, for deretter 3: laste opp. Det er ikke det at prøv-og-feil nødvendigvis må være så ræva (vi gjorde det selv i stor grad med Spillegals Sexy Spillstreamer) men om man skal pushe et produkt gjennom ukentlige oppdateringer må man holde på lytterne og få de til å rekruttere. Tror dere dette skjer i dag?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare for å gi en skikkelig tilbakemelding, så kan jeg nevne at jeg hører på ekstremt få podcaster; den eneste jeg pleier å høre på jevnlig er RPS-podcasten. Den er ganske lik deres, det er bare tre-fire karer som sitter på Skype og tjatrer om dilldall. Forskjellen er at de bare har en veldig kort intro hvor de sier hvem som er med på podcasten, og så sier ordstyreren at ja, du har jo spilt det-og-det denne uka, hva synes du om det, og så forteller hver av dem hva de synes om spillet, med spørsmål fra ordstyreren og noen kommentarer fra de andre underveis. Det er ikke topp kvalitet på lyden, og opplegget er veldig likt det dere kjører, men selv om også RPS-gutta kødder litt underveis er det ikke så... høm. Det er litt mer avmålt. Og, ikke minst, de gjennomgår hvert tema grundig. De har forberedt seg litt og vet hvilke poeng de skal komme med, det er ikke bare tomprat. Bedre struktur er egentlig hele cluet, samme som Filip sier.
 
Edit: Hører på her nå, og DERE BRUKER JO FORTSATT FEM MINUTTER (MINST) PÅ STARTEN TIL Å PRATE OM HVA SOM HAR SKJEDD MED DERE I LØPET AV UKA, FOR SVARTE. Er det et typisk nerdete tema? Å interessere seg for hva dere holder på med? Nei, vet dere hva.
Ser at det kan muligens pusses på, men jeg mener likevel det er et poeng å ha med. Siden mye av resten av sendingen kan knyttes til _hva_ vi har gjort.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.