NY Podcast for nerder..

Status
Stengt for ytterligere svar.
Edit: Ser noen endelig skrev det og påpekte hvordan det høyst sannsynlig er en ripoff av Radioresepsjonen, som sikkert er greit det men synes dere at det funker? Har dere evt. tenkt på hva det er som får det til å funke for RR?
...
Når det er nevnt setter jeg pris på at dere tar til dere tilbakemeldinger, ihvertfall på papiret, så ut av respekt for det kommer jeg til å gi dette en sjanse til men værsåsnill å bare tenk dere om: "Er dette interessant å høre?"

...

Det er ikke det at prøv-og-feil nødvendigvis må være så ræva (vi gjorde det selv i stor grad med Spillegals Sexy Spillstreamer) men om man skal pushe et produkt gjennom ukentlige oppdateringer må man holde på lytterne og få de til å rekruttere. Tror dere dette skjer i dag?
Å si at det er ripoff av RR syntes jeg blir litt som å si at man kan rippe "hvordan går det". Det er da en helt vanlig ting å spør om og i mitt hode en helt naturlig ting å ta som en intro. MEN, ja RR har gjort det med stor suksess og jeg har hørt RR i mange år.

Jeg vil jo påstå at det er interessant å høre på. Dette er jo ting jeg interesserer meg for. Og når jeg får tilbakemeldinger som denne:
Først: takk for innsatsen dere gjør - det er alt for få podcaster på norsk og det er veldig imponerende at dere for øyeblikket klarer to episoder i uken. Pass dere så dere ikke blir utbrent gutta!

Jeg blir litt skuffet over mine medmennesker når jeg hører "kritikken" dere utsettes for og vil gjerne komme med følgende observasjoner:

Vedrørende "Vas" har dere lagt dere på et format tett opp mot naturlig samtale. Hvis streiflyttere ikke takler formatet ligger problemet hos dem - ikke hos dere. Hvis dere overhode svarer på slikt anbefaler jeg at dere er høflige, men kompromissløse. Samtaleformatet funker nemlig som fjell!

Vedrørende dialekt tenker jeg at de som føler seg støtt bare får vente på den offisielle podcasten fra Norsk Rigsmålforbund - til lykke med den! Vi kommer fra et lite land med store forskjeller - lær å lev med det eller mur deg inne.

Til slutt vil jeg gjerne skryte spesielt av lydkvaliteten deres. I min erfaring tar det gjerne temmelig mange episoder for en ny podcast blir like striglet for øret som det dere presterer.

Igjen: Takk for innsatsen - og stå på. Dere har funnet minst en trofast lytter med denne episoden.
eller
Se for deg Radioresepsjonen på P3. Koselig lettbeint humor. Så se for deg dette i en gaming og Tv show setting. Dette er for godt til å være sant? Neinei. nØrdcast has got you covered baby. Gi pagen en like for å få med deg nye casts(ca ukentlig).
(og den siste er litt over-the-top, men likevel..)

Når vi får sånne av folk man ikke kjenner så betyr det jo at noen liker det i allefall. Jeg tror også muligens at dette fora kan være mer interessert i tema-episodene våre som begynner nå på onsdag.

Hver onsdag vil vi nå gi ut en team-sending, hvor vi enten tar med en gjest i studio, eller har et tema vi går igjennom. De to første gjestene er Jan Rune Holdhus og Dag Sørås. Kom også gjerne med forslag til hvem dere ville vi skulle hatt med som gjest. :)
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Synes dere skal ha Agradula og JustinCase som gjester. Og la ting være live
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Godt å se at dere har hørt på en del av kritikken ihvertfall. Hvis ikke kunne serien fort gått...

heh
n0rd og ned
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Samtaleformatet er flott. Det som ikke er så flott er EHEEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHE.
nei virkelig, jeg mener det. Du som ler sånn må bare to deg ned littegranne.
Skjønner godt at dere ikke gidder å høre på meg, siden jeg strengt tatt hater dere. Det bare forbauser meg at det er dette dere prøver så hardt på å få til. Mulig dere kan klare å få det opp på et greit nivå etterhvert, men det virker ulike som dere egentlig er interessert i å skape noe som er... Bra. Det virker som dere bare prøver å spy ut noe drit dere spiste her om dagen som var fordøyd av allerede spist oppkast.
det virker som dere bare gjør dette for å på en måte tjene penger, så gå hjem å le av alle idiotene som synes dette er bra. Virker som dere bruker 3minutter på å planlegge et helt program når dere burde bruke lenger tid på planleggingen enn på utføringen.

Slutt å stole på en mail om skryt. drit i alt hatet. Bare prøv å lag noe som er bra. Prøv å jobb med det istedetfor å kaste opp på det. Nå er dere bare den ene i bedriften som setter alle de andre elektrikernes rykte på spill. Nytt navn. Virkelig. De andre som kalte sin podcast for nerdcast hadde også et ubrukelig navn, hvorfor stjele et ræva navn?

Og slutt og forsvar dere på alt. Dere har et ræva produkt som kun kan bli bedre, fokuser på det isteden.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Kjempekoselig dere får en og annen positiv tilbakemelding, overrasker meg ikke!

Men det er som agradula skriver, det er ikke nødvendigvis formatet det er noe galt med men hvordan det gjennomføres. Jeg er også kjempefan av Radioresepsjonen og som likesinnet bør du også skjønne hvorfor det funker men det dere har servert hittil ikke gjør det, eller hva synes du at det gjør det?

Men det er kanskje mest skremmende om dere selv mener at dette er all that. Jeg vil veldig gjerne høre kombinasjonen lettbeint underholdning og nerdetema i en podkast men kan det gjøres bedre enn dette? Hva tror du?

Har dere satt dere ned å hørt på andre, gode, podkaster og reflektert hva de gjør som gjør de populære mens dere får disse tilbakemeldingene i tillegg til/istedenfor de du pastet?

Gjør som Agradula skriver, konsentrer dere først og fremst om å lage et godt produkt, per i dag virker det som dette kommer i andre rekke etter å ha det gøy.


Og virkelig, jeg er kjempefan av dialekter i alle former. Jeg er også fan av hester men vil ikke bli knullet av en.
 
Joda, 90% av jobben vi gjør er jo å bli bedre på content. Alt det andre bør komme etterhvert.

Takker som vanlig for all tilbakemelding, i det siste har tilbakemeldingene også blitt veldig gode (altså lette å ta til seg å gjøre noe med.)

ps: ikke at det har noe å si, men om man hører på det vi lagde for 2 mnd siden (når vi begynte) til nå så kan dere også se at vi har utviklet oss. Og vi kommer til å fortsette den utviklingen.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Positiv tilbakemelding: Lyden har blitt ganske grei nå med tanke på hvor godt man hører alle deltagerne. Når man var forbi "hva har skjedd den siste uken", som jeg saktens kan være enig var litt tregt (Innkjøp av ny skjerm og diskusjon av responstid, greit, var på fylla hele uken, leverer oppgave osv. ikke full så spennende), var ikke diskusjonen om film så ille. Gøy når sørlendingen gikk i seg selv og vurderte om det kanskje fantes folk som ikke automatisk likte dialekten hans. Hørte ikke på alt (annet å gjøre gitt) men ser at dere har tatt til dere noe av kritikken og tatt grep for forbedring.
 
Et gammelt jungelord er jo: "det er av barn, fulle folk og spillegal man får hate" Eller noe :D

Men som sagt så setter vi pris på konstruktiv tilbakemelding, så keep'em coming. :)
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det er så søtt at SG liksom er stedet man kommer for å få hat, gjør meg bare enda sterkere i troen på at et uavhengig dønn ærlig oppegående community har sin plass i spillnorge.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Spillnorges hatmaskin.

Forøvrig synes jeg ikke det er snakk om hat, det er bare ærlig tilbakemelding om at det hvilken standard som forventes for å gjøre noe vellykket, og det er bedre enn tomt skryt som bare blåser opp egoet uten å føre til utvikling. Og at det finnes her er mye av grunnen til at jeg har lest spillegal fast i omtrent et tiår.
 
Det er så søtt at SG liksom er stedet man kommer for å få hat, gjør meg bare enda sterkere i troen på at et uavhengig dønn ærlig oppegående community har sin plass i spillnorge.
Skal innrømme at jeg ikke kjente til SG når jeg kom hit første gangen, og opplevde mottakelsen som heller kjølig, men muligens at den eplekjekke approachen ikke var den lureste i dette forumet.

Spillnorges hatmaskin.

Forøvrig synes jeg ikke det er snakk om hat, det er bare ærlig tilbakemelding om at det hvilken standard som forventes for å gjøre noe vellykket, og det er bedre enn tomt skryt som bare blåser opp egoet uten å føre til utvikling. Og at det finnes her er mye av grunnen til at jeg har lest spillegal fast i omtrent et tiår.
Er enig med deg i at endel av det er gode, ærlige og konstruktive tilbakemeldinger, noe som har gjort minst 2 ting, fått oss til å bli mye bedre, og gitt oss mye å le av. :)


Jeg prøver meg på enda en her:
http://n0rd.no/spesial-episode-09/

Denne gangen prøver vi ei ny greie!

Episodene varer nå bare i 30 minutter, vi har tilnærmet studiolyd og vi har en gjest i studio!
Vi fikk med oss Dag Sørås og vi snakker om bland annet: standup, politikk, plagiat og zombier.

Liker du episoden? Hater du den? Gi oss en tilbakemelding!

(har hørt episoden og skal være den første til å si at jeg kan bli mye bedre til å lede programmet, men første gang vi har med gjest så det er vel også en læringskurve.)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Hører nå.
Skal vi se. Det jeg tenker først er Takk gud for lydkvaliteten. Nå er det faktisk levelig.
Dag Sørås. Jeg forstår ikke egentlig helt hvorfor han er der? Greit nok, forsåvidt, men det virker mer som et intervju enn noe annet. Ihvertfall mer interessant å høre på han enn dere, no offense. not.
Men.. Hva er det dere vil? altså, jeg forstår det ikke. Jeg mener det. Det virker som dere bare har en sånn nerdegreie som en slags gimmick. Litt som de første DS-spilla hvor du må bruke stylusen til alt mulig dilldall. Det står på skjermen press start, men du må faktisk trykke på skjermen istedetfor bare å trykke på knappen.

Prøv å ha litt jevning i sausen deres. Den er for tynn nå. Og aldri glem å redusere ned til en mer konsentrert saus, for slik det er nå smaker det mest vann.

HÅHÅÅH

Til forbedring klarte jeg å høre på hele selvom hvert eneste fiber i kroppen vrir seg da jeg hører siddisen (?) prøver å være så jævla morsom hele tiden. Men det virker så helvetes påtatt. Det virker ikke ekte da, om jeg kan si det sånn.
Stemmen til styrelederen høres merkelig ut.

Men ja, dere ler ikke hele jævla tiden og det er bra. Det er mer relaxed, som også er bedre. de påtatte vitsene er fortsatt irriterende, men ENDELIG var det ingen pisspreik om "nerdete" ting. Hvorfor? Fordi dere rett og slett ikke snakket om noe nerdete. Kanskje det er det dere burde fokusere på. slutt og kall det for n0rdcast, for det fungerer mye bedre som bare et jatteprogram uten dybde. For dybde, dere kan godt være uenig, men det er ikke-eksisterende.
Dag Sørås, kult at dere fikk en kjendis som gjest, som med ett gjør ting litt mer interessant, men forstår fortsatt ikke helt hva han gjorde der. Virket mer som dere bare: "jA! HAn R PHET" også gidder han utrolig nok å være med og hjelpe dere, som jo er bra. Men det kan kanskje være problemet deres også, for uten han hadde det ikke vært noe som helst.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Skal innrømme at jeg ikke kjente til SG når jeg kom hit første gangen, og opplevde mottakelsen som heller kjølig, men muligens at den eplekjekke approachen ikke var den lureste i dette fora.
Disse foraene, dette forumet. Et forum, flere fora. Mao., ikke bare feil latinsk suffiks, men også manglende norsk suffiks. Når det gjelder eplekjekkhet er det faktisk ingen i verden som liker det, men de aller fleste er så konfliktsky at de lar det passere og heller ler litt beklemt. Vi sier fra.
 
Disse foraene, dette forumet. Et forum, flere fora. Mao., ikke bare feil latinsk suffiks, men også manglende norsk suffiks. Når det gjelder eplekjekkhet er det faktisk ingen i verden som liker det, men de aller fleste er så konfliktsky at de lar det passere og heller ler litt beklemt. Vi sier fra.
Har fikset det. (Muligens med unntak av eplekjekkheten.. )
 
Status
Stengt for ytterligere svar.