Nye 360 dashboardet - 19. november

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
Det er sannsynligvis fordi du er hetero. At det er mer rotete enn før vil jeg gjerne høre argumenter for. Slik jeg ser det har de nå samlet alt du bruker til daglig under "My Xbox", noe jeg finner temmelig naturlig.
Det forrige dashboardet var veldig minimalistisk i outlayet. For min del funker det veldig mye bedre enn x-antall vinduer som man selvfølgelig må bla gjennom fra en skrå vinkel. Grafikk og faenskap over alt i tillegg.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det forrige dashboardet var veldig minimalistisk i outlayet.
Surely you jest. Det forrige dashboardet var overøst med dill og drit og tok enorm plass på skjermen tatt i betraktning hvilken informasjon som ble gitt. Da er det nye mer plassbesparende, med tanke på at informasjonen okkuperer mindre av skjermeiendommen. Tenker du rent designmessig så tar jeg den nye Guide-en som tar opp ei lita rute midt på skjermen og ser forholdsvis nøytral ut framfor den horribelt skinna og organiserte lefsa som var tidligere, i tillegg til at de nye menyene har alt på to akser istedenfor at du har flere plan du må laste inn og veksle mellom, som før.

Overøst med dill og drit? Det var jo knapt nok noe som helst på skjermen annet enn tekst.

For all del, hvis du hata det forrige så er sikkert NXE helt fantastisk. For min del er det ikke, uansett hvor mye det prøves å forklare hvorfor det er så jævla mye bedre.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Overøst med dill og drit? Det var jo knapt nok noe som helst på skjermen annet enn tekst.
Eksakt, og likevel klarte de å bruke hele skjermen på det. Smak og behag og sånt, men det er blitt mindre rotete å bruke 360-en.

Lodin

Der Waaaah

Wohoo, stygge nye klær ingen har lyst til å bruke har dukka opp. Ikke no vits å sjekke for jeg har på meg absolutt alt. Ei jakke, lue, støvler og hansker. Tydligvis skal jeg ut å stå på snowboard eller no. Om ikke annet kan man endelig lage en realistisk Niko Bellic.

Jo også har MS sluppet den enkelstående utgaven av Games for Windows Live og... man kan ikke se vennelista si eller noe annet enn å handle poeng til kontoen sin og laste ned spill og trailere. Må fortsatt starte Fallout 3 for å se hvem som er på. Jesus!

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Finnes det en enkel måte å se en oversikt over hva du laster ned?

Eneste måten jeg har finni er at jeg må på marketplace og finne et av produktene jeg laster ned, og da får jeg mulighet til å få en oversikt.

Trykk på Guide-knappen, bla to hakk til venstre og velg "active downloads". Og til folk som ikke har skjønt det enda: Guide-knappen funker nå som en snarvei til så og si alt maskina kan gjøre og er strengt tatt en mer oversiktelig versjon av det gamle blades-oppsettet.

:eng:

Lyst på nye hårfarger til avataren din ?
Start Avatar Editor, velg og trykk på Change My Features boksen og ikke rør kontrollen eller trykk på noen knapper det neste minuttet. Gjør du det riktig så vil hairstyles boksen spinne rundt en runde og to nye sider med hårfarger er tilgjengelig når man går inn i den menyen.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
edit: pikkjødefitte de har ikke oppdatert avataren min enda, selv om jeg har vært aldri så mye på xbl. Må jeg velge noe oppdateringsstyr inni avatarvalget? :(

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kanskje du må lagre avataren din mens du er kobla på Live, hvis du ikke har gjort det ennå?

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Den bare dukker opp etter hvert, det gjorde i hvert fall min. Jeg registrerte meg på mygamercard.net i mellomtiden, kanskje det har noe med saken å gjøre.

Lodin

Der Waaaah
Games for Windows tror av en eller annen grunn at jeg fortsatt bruker min forrige avatar så noe snusk er det som foregår.

Velger å spørre her jeg, jeg kjøpte meg 360 elite idag, valgte den sorte, tenker 120 gig er en framtidsløsing, det jeg lurer, kan jeg overføre HD filmer til 360en? Må jo fylle den hardisken med noe, hehe .. hadde med to kompiser han ene er xbox fanboy og han andre er ps3 fanboy med "blueray man! blueray!"

Når jeg kom hjem så ble jeg litt skeptisk til selve kjøpet , men jeg mener fortsatt det er verdt det.

Lodin

Der Waaaah
Du er eid, du kanke kopiere over en eneste liten HD til den disken. :p Derimot kan maskina lese av eksterne disker så du kan alltids kjøpe en ekstern USB sak med noen hundre gig å lese fra den.
Uansett er ikke 120 gigen bortkasta penger siden man trenger plassen etterhvert. Koselig å konne legge inn spill, ha evig plass til Rock Band\Guitar Hero låter og Xbox1 spill.
Muligens en gang i fermtiden vil også Europa få Netflix muligheter på 360en og da blir ihvertfall disken et møst, men det ser dårlig ut så langt.

DAMN IT ! xD
Da kan jeg i det minste bruke den som mediaplayer, oppskalereren den a? Beklager alle n00bspørsmåla, men etter fire år med spillegalskap-wow så har jeg dettet av konsoll-bilen.

Ahh, thanks, ble mer berolig nå, trodde 120 gig hardisken var for 1337 folk med mycke penger som vil briefe. Blir jo som sagt en fremtidig løsning. :) Men kan man laste ned xbox1 spill, filmer over xbox live?
Og hva er netflix du snakker om?

Snart done på jobb og gleder meg til å mekke avatar, håper det ikke tar så langt tid å mekke seg en. -_-

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Den oppskalerer DVD-er brillefint iallefall, hva den gjør med videofiler har jeg ikke sjekka så nøye.

Ang. hva du kan bruke harddisken til er jo Live Arcade- og Xbox1-spill én ting, men du kan også installere dine mest brukte spill for å hindre (ekstrem) støy fra diskdrevet. Ekstrem støy. De holder også på¨å fleske ut en video- og filmtjeneste.