Har spilt noen timer nå, og inntrykket er at dette er en forbaska god oppfølger til Enemy Unknown. Det er akkurat nok nytt til at det føles relativt freeeesht selv for meg som har spilt latterlig mye XCOM i det siste. Concealment-opplegget og det å forberede ei overwatch felle er dritartig når det ... vel ... når det ikke går i dass. Hjelper såklart at de har fikset overwatch sånn at ikke alle bare tømmer magasinet i første og beste alien som viser trynen sin, men heller forsøker seg på hver sin dick om mulig. Synes og det er helt okay at flere oppdrag har turn limits, fordi det gir en grunn til å ikke bare krype fram i overwatch hele tiden. Virker ganske okay balansert med tanke på hvor mange turns man får og hvor mange grupper med fiender det er på de oppdraga, så selvom det selvsagt er superstress og lett fører til at man gjør mye dumt, så har jeg fortsatt ikke følt at jeg ikke har fått nok tid på meg. Om det har gått dårlig, så er det mer fordi jeg har vært for pysete eller bare ikke klart å knerte aliens fort nok.
Spiller på Commander med noen mods som fikler med AI-en, legger til en fiende i hver pod og litt annet, og har fortsatt ikke helt kommet ut av startgropa med særlig hell. Selvom jeg gjør det en smule vanskeligere for meg selv, så virker det som det i grunn er hakket vanskeligere enn Classic var i EU. Hadde et bra run nå, men fikk hele A-laget drapsdrept i mitt første møte med en viper. Bestemte meg for å trøkke videre for å se om jeg kunne redde det inn. Hyret inn rookies, trente dem opp så jeg hadde en i hver klasse og forsøkte meg på Blacksite-oppdraget.
Og det var det. Siste sjansen til å redde ræva mi, og jeg tryner på målstreken. Sistemann ble ikke engang drept, han ble bare offer for mind control. Tar dem neste gang.