Nytt XCOM på gang, fuck yeahr!

Lodin

Der Waaaah
#61
Gir du opp? Er det det du sier?
Nabbe sin post er mer eller mindre åssen mitt game også gikk. Det er fullt mulig å skru seg selv i pompen så hardt at man bare kan sitte å vente til man mister nok nasjoner og Project XCOM blir nedlagt.
Fant ut at det var like greit å starte på nytt. Denne gangen skal jeg ikke rushe research og ha fokus på fler satelitter.
 

Lodin

Der Waaaah
#62
Se så, mesterrasen drar fra igjen. XCOM Nexus har åpna og kommer til å tilby alt av modder. Foruten at vi sikkert snart får pupper på sectoidsene er allerede Warspace Extension sluppet. Den tweaker ganske mye i spillet og gjør det mer "rettferdig". Digger at stungunnen nå blir regna som pistol.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#63
Det siste der. Det forandrer jo hele spillet.
 

Lodin

Der Waaaah
#64
Aww yeah, produserte og testa min første S.H.I.V. nå. Det er da små tankser med masse armor og en minigun så de eier alt. Kan brukes som cover og. \m/
 

Nabbe

Har fin hatt.
#67
Meh.

Ble litt tøff i trynen igjen. Har gått så forbanna bra, så jeg gjorde et par dumme moves i stad. Dro for å angripe et battle ship med det faste teamet mitt pluss squaddie Walter White. Den med lengst fartstid var Liang "Shadow" Lin, min go to sniper med imponerende førti oppdrag og hundreogseksti kills på baken. Dette går fint, tenkte jeg. Dette dasser jeg meg gjennom.

Et lite stykke inn i skipet hører jeg de tunge tråkkene til en sectopod, men dette skremmer meg ikke, for Lin kan fint drapsdrepe en sånn en med to skudd om jeg er heldig og får criticals. Beveger meg i overkant raskt framover, og plasserer Lin høyt oppe for å kunne ice bitches. Det var i alle fall planen. Jeg dasher han opp, så da han hadde plassert seg fint i cover hadde han ikke gidd til å gjøre noe mer foreløpig. Det han dog gjorde var å oppdage at det ikke var snakk om én sectopod, men to. Pluss en håndfull heavy floaters, mutons og elite mutons såklart.

Jeg angrer umiddelbart på å ha sendt han opp dit, men det er for sent. Forsøker å finne fornuftige plasser til resten av teamet i håp om å kunne trekke oppmerksomheten til de mindre verdifulle soldatene mine, men det går ikke. Det bare... det går ikke.

Får fyrt av noen skudd, drapsdrept dronene men lite annet.

Så går alt til helvete. Den ene sectopoden snur seg og ser stygt på Lin. Bæm. Fulltreffer. Fortsatt i live. Faen, tenker jeg... ett skudd til nå ... ett skudd ...

... så snur den seg istedet mot White, skyter han rett i trynen og lar han sitte igjen uten cover med to HP igjen. Puh. Det kan jeg leve med.

Men så er dette XCOM da, så den andre sectopoden bestemmer seg for å fullføre jobben kompisen hadde begynt. Bæm. Eneste jeg kan håpe på er at Lin istedet for å bare dø blir skadet. Da kunne jeg muligens klart å redde han.

Det er såklart ikke det som skjer. Lin dør. Jeg gråter. Og en muton knerter White bare for å strø salt i såret. Så blir support-fyren min flanket av en floater. På den ene siden står en vill sectopod og venter spent på å kunne angripe igjen, på andre siden nevnte floater. Det er ingen steder å flytte fyren min til nytt cover, siden alt er sprengt til helvete vekk. Jeg velger å ta meg av floateren siden ett angrep fra den ville tatt resten av HP-ene hans, og sjansen for at den ville bomme var minimal. Det kunne jo tenkes at jeg var heldig nok til at sectopoden dreit seg ut etterpå. Floateren dør.

På samme tid er de tre andre karene mine på andre siden av en avgrunn og har sin egen sectopod å slite med. Fyrer av en rakett. Får inn et critical hit med plasmarifla til assaultfyren min. Tar kontroll over en muton og krysser fingra for at de andre fiendene da vil fokusere på å drepe den istedet for meg. Og at sectopoden ikke klarer å knerte noen av mine.

Bæm. Supportfyren min dør. Tre nede, tre igjen.

For å gjøre en lang historie litt kortere, så trekker meg meg sakte bakover mens jeg fyrer av raketter og skudd på den andre sectopoden. Til slutt går den ned, og alt jeg må gjøre noe er å bli kvitt drittsekken som utslettet halve laget mitt, samt de resterende fislefiendene. På et eller annet vis får jeg det til. Skal glatt innrømme at jeg hadde griseflaks. Sectopoden presterte å bomme fire ganger på rad, mens jeg var så heldig at jeg traff.

Med dette overstått beveger jeg meg videre for å rydde unna det jeg antar er et par sectoid commanders. Jeg finner dem, men jeg er så helvetes nervøs for at de skal ta kontroll over en eller flere av folka mine, så det går jææææævlig tregt. Avventer for å se om de gidder å stikke de stygge trynene sine fram, men til slutt må jeg bare ta en sjanse. Jeg lar heavyen min kaste en granat i blinde, som mot alle odds treffer. Assault-karen min løper inn og tar seg resten.

Nå må jeg bygge opp en sniper og en support fra b-teamet mitt. Faen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#68
Jeg brukte mesteparten av søndagen (med kak som startguide) med mitt første XCom-game noensinne, selvfølgelig på Iron Man. Spillegal delte navn med samtlige soldater, og med noen hederlige unntak var det mye død og jævelskap. Med andre ord sto jeg i fare for å gå tom for SG-ere å dra med meg. Det gikk som det måtte gå, jeg sleit som faen med penger, panikken spredte seg og da jeg skulle infiltrere alienbasen snakket vi SS Alt Gikk Til Faen.

Med andre ord er det nytt game på gang, så la meg presentere:

Sex-Com: Spillegal redder verden, beibi!
Del 1 - Sparke rumpe og tygge tyggis

Vi starter i Afrika siden det gir meg cashmoneys og det var det jeg sleit mest med forrige runde.
2012-10-22_00002.jpg

Africaaaa, fuck yeah!

De fire som utmerket seg aller mest forrige runde blir med ved startstreken: Erketor, kak, Sancti og Justin The Case. Kak var så hardkjerne at han umiddelbart ble forfremmet til Squaddie av typen overfall.
2012-10-22_00004.jpg

Her skal det myrdes små grønne menn.

Vi rekker faktisk ikke å hverken researche eller bygge noe før vi blir tilkalt til Brasil for å håndtere noen bortførings-rykter.
2012-10-22_00005.jpg

Erketor viser hvordan man ikke treffer.

2012-10-22_00006.jpg

Sancti ble t-boned av en sectoid, men rekker å blæste dritten ut av den med en crit før hun får førstehjelp av kak.


Men... hva er dette? Den sectoiden som bomma brutalt i stad traff en lastebil i stedet, men jeg så ikke før nå at den brenner. Spillet prøver å gjøre meg oppmerksom på det ved å flytte kameraet d..

O H S H E E E -


2012-10-22_00007.jpg

Du vil bli husket, unge prins. :penga:

De gjenværende sectoidene blir analpenetrert i rent sinne.

2012-10-22_00010.jpg

Vi skal gjøre deg stolt, stol på det!

Også på første (ordentlige) oppdrag. Jeg føler det går treigt nå, for jeg har penger men få scientists, færre engineers og ingen bygninger. To land er allerede på 3/5 panikk. Jeg har satelitter på vei, men kan ikke bygge uplinks enda. Tomas og Nabbe står i alle fall klar inntil Sancti rekker å bli frisk.


Mer om det senere.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#70
Del 2 - Construct additional pylons!

Jeg har manko på engineers og får ikke bygget fetere ting, jeg har manko på scientists og fetere ting tar fettlang tid å få tak i. I det minste driter jeg penger, så jeg setter i gang tre satelitter (tar satans lang tid, burde greie en uplink innen da) og gjør klar laget for flere random encount-HOLY SHIT!

2012-10-22_00011.jpg

Gabon: Afrikas Roswell

Scramble interceptors! Alle mann til stasjonene, kvinner og barn i bunkerne! Lad opp jammere, skru opp fenderbolten, SPRENG ALT --

Åh ok.

2012-10-22_00012.jpg



Vel, la oss ønske Nabbe og Tomas velkommen på laget, måtte de fylle tomrommet etter Erketor.

2012-10-22_00013.jpg

Tomas ser barsk ut med det kinnskjegget...

2012-10-22_00014.jpg

...men er innerst inne en sectoid-sympatisør om man se på treffsikkerheten hans.

2012-10-22_00015.jpg

Justin "Kingpin" Case viser hvordan man headshotter en sectoid forbi en medsoldat, ned en bakke og bak en stein med en jævla gatling gun.

Sectoidene er like pinglete som skipet, så vi returnerer nesten uskadd (gjett hvem) med materialer og obduserbare lik. Noe av det går til gråbørsen for ekstra cash.

Like etterpå er det no bombetrusslings, så vi må farte ut igjen. Kort oppsummert:

2012-10-22_00016.jpg

Blæm.

2012-10-23_00006.jpg

Nesten skadefri. Igjen. Gjett hv- ja det står der ja.


Endelig flere scientists, men fortsatt manko på ingeniører. En skulle tro fikling på utenomjordisk lego skulle tiltrekke seg flere av nerdene..
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#71
Del 3 - Ladies and gentlemen: we got him!

Med to folk i sick-bay ønsker vi Lodin velkommen i teamet. Det som står på todo-lista er å få opp noen fasiliteter a-jævla-sap. Jeg trenger å kunne fyre opp satelitter, jeg trenger ingeniører, jeg trenger... alt unntatt strøm.

Men først: krise i Egypt! A-team aho!

green_egypt.jpg

Det grønneste Egyptet jeg har sett.

Her ligger bæsjen an til å treffe vifta. Jeg spotter først tre sectoids. Ah, null stress! tenker jeg, men så dukker det opp tre slendermen. Ok, det kan vi håndtere. I det jeg flytter meg til et annet cover pga slendermen dukker det faen meg opp tre floaters og flanker meg! Hvordan skal dette ende?


Ved at alle dør selvsagt. Jeg digger det når sectoidene kjører den brainwave-tingen på hverandre, da kan Tomas bare 2-for-1e dritten ut av de med skarpskytterrifla si. Jeg har satt SCOPEs på gutta og, så treffsikkerheten er heller ikke et problem lenger. 9 lik senere er det innbruddstid.

breach.jpg

Press 'X' to breach.

Vel inne blir vi møtt av fire sectoids som alle dør på til sammen to skudd. Så møter vi vår første Outsider, som bunkrer seg godt inne og dodger de fem (!) første skuddene. Sancti der et saftig skudd midt i trynen men har tre medikits med seg.

surrounded.jpg

Fire mot en er helt greie odds.

Ikke avbildet: Lodin som tok en crit i trynet. Du får hilse Erketor.


FOR SCIENCE! Vi har forsket hardt og lenge og kan nå bryne oss på noen nye våpen:

LASER.jpg

Si hei til min lille venn.

Fire laserpewpews senere er det klart for enda et kidnappingstilfelle et eller annet drittsted jeg ikke husker navnet på. Lang historie kort:

perfect_score.jpg

Det blir for lett.

Ikke bare det, vi har nå en slenderman som svetter hardt i torturforhørsrommet.

Etter en liten Workshop har vi endelig nok ingeniører på plass til å bygge en uplink, så da kan vi snart redde flere deler av verden. Det blir også på tide siden verden begynner å få solid med panikk.

world_status.jpg

Don't panic, always bring a towel.

Penger var ikke et problem, det var det jeg sa? Vel, når satelittene skal opp må jeg bygge flere interceptors og. Så penger er et problem. Verden blir myrdet av aliens og jeg må velger mellom å bygge ett fly eller et møterom? Fifan. Det går i det minste fremov--


TERROR.jpg

Faen.


Følg med.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#76
Aight. Ble nettopp ferdig med siste oppdrag. Mistet alle soldatene mine med unntak av en heavy og sniperen min, og det var virkelig bare på håret at jeg ikke fucket opp alt. Halve laget mitt ble mind controlled på én turn, og derfra gikk det ganske fort til helvete.

Endgamet generelt sett var ganske daffe saker, ikke bare med tanke på historien (som jeg ærlig talt ikke synes var så viktig uansett), men selve oppdraget og. Det var liksom ikke helt alt det jeg håpet på etter å ha kuket så mye for å bygge opp et helt lag med colonels. Men for all del, it's been a hell of a ride.

Om noe, så kunne jeg kanskje ønsket meg en modus som var litt mindre lineær, hvor man bare kuket rundt, gjorde oppdrag og ditt, uten å stadig bli presset videre mot en avslutning. Da kunne dog spillet også trengt litt mer variasjon i brettene, for det ble ærlig talt litt mye gjentakelse etterhvert. Hadde vært ønskelig med litt mer passelige omgivelser og (se: grønt og fint i egypt).

Men alt i alt koste jeg meg. En eventuell oppfølger har lassevis av potensial til å gjøre ting enda bedre, så jeg krysser fingrene for at det blir en realitet. Ev. bare et par skikkelig expansions. Samme faen. Jeg vil bare ha mer. Mer av alt.

Her er et utvalg av endgame-statsa mine, om det skulle være av noen interesse:

Overall score: 21864
Days until victory: 690 days
Battles won: 81
Battles lost: 4
Aliens killed: 907
Soldiers lost: 50
Funding countries: 14
Countries lost: 2

One shot kills: 537
One shot deaths: 9
Aliens killed by explosives: 54

Days until first colonel: 96 days
Days spent in infirmary: 476 days

UFOs shot down: 27

Total credits earned: 53279
Credits spent: 27688
Funding received: 37039

Så ja, dette gikk jo brukbart. Peiser vel på med et classic-run snart, så får vi se om det går rett i dass så fort som jeg frykter at det vil gjøre.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#78
HATER DETTE SPILLET FY FAEN

:qq:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#79
Nabbe ser fram til XCOM: Terror From the Deep i 2013.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#80
Del 4 - "Terror" i Köln

I mitt første game ble jeg fullstendig rævkjørt av chryssalids, overkjørt av zombier og wipet på første terror-oppdrag. Denne gangen... lar jeg en video snakke for seg selv. Spillegal.no beibi!