Nytt XCOM på gang, fuck yeahr!

D

Deleted member 91

Gjest
Spiller det på Iphone 5, og det er en fjellstø opplevelse til nå. Nesten litt surrealistisk å spille et fullverdig konsollspill på mobilen. FREMTIDEN!!

Mistenker at det tyner maks ut av mobilen, fordi appen slukte batteri som jeg aldri har opplevd før. Ble også anbefalt å stoppe alle andre apps som kjørte i bakgrunnen.

Hvordan funker styringa på iPhone? Spesielt knotete i forhold til iPad, eller ville du si det er verdt å kjøre på uansett?
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Hvordan funker styringa på iPhone? Spesielt knotete i forhold til iPad, eller ville du si det er verdt å kjøre på uansett?

Jeg har ikke prøvd ipad-versjonen, men går ut i fra at det er likt opplegg. Man trykker på tiles som man vil bevege seg til, og swiper rundt på skjermen for å flytte kameraet.
 
Tok en potensiell kule for Team 4s og kan meddele at det funker fint, men at det har framerate-problemer og til tider veeeldig liten skrift, men den viktigste informasjonen virker heldigvis lesbar så langt. Funker fint å styre selv på liten skjerm og de har vært smarte i hvordan de har lagt opp UI-et til å passe til touch-styring. Kult å ha tilgjengelig til enhver tid, men ikke noe man burde dra fram om det er lenge til neste ladestasjon. Min snart to år gamle iTelefon 4s ble tappet for rundt 60% batterilevetid på tre korte oppdrag.
 

Lodin

Der Waaaah
Så den derre greia som foregår på 50-tallet er ute og konsensusen er at den er en diger haug med ræv. Det kan vi heldigvis drite i for her er XCOM: Enemy Within. Det er da en ad-on som slenger med masse nye kart, fiender og stæsj.
 

Lodin

Der Waaaah
Noe som slår meg er at hu dama som titter på den nye mech-drakta er omtrent helt robotisk. Jeg nekter å tro at der sånn at man kan tvinge de beste soldatene sine til å få bein og armer kappa av så de blir Robocop. Håper heller det er sånn at når du har nok tech og en av folka dine dauer kan de gå: Part man. Part machine. All XCOM. The future of extraterrestrial enforcement. =D
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
d00ds! I morgen kommer XCOM 2! Foreløpig har det 91 i metascore, og det er iallfall for meg en no-brainer, så mye som jeg spilte forgjengeren.

Forhåndsbestilte det på g2a.com for $38, noe jeg synes var en helt grei pris.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Har spilt noen timer nå, og inntrykket er at dette er en forbaska god oppfølger til Enemy Unknown. Det er akkurat nok nytt til at det føles relativt freeeesht selv for meg som har spilt latterlig mye XCOM i det siste. Concealment-opplegget og det å forberede ei overwatch felle er dritartig når det ... vel ... når det ikke går i dass. Hjelper såklart at de har fikset overwatch sånn at ikke alle bare tømmer magasinet i første og beste alien som viser trynen sin, men heller forsøker seg på hver sin dick om mulig. Synes og det er helt okay at flere oppdrag har turn limits, fordi det gir en grunn til å ikke bare krype fram i overwatch hele tiden. Virker ganske okay balansert med tanke på hvor mange turns man får og hvor mange grupper med fiender det er på de oppdraga, så selvom det selvsagt er superstress og lett fører til at man gjør mye dumt, så har jeg fortsatt ikke følt at jeg ikke har fått nok tid på meg. Om det har gått dårlig, så er det mer fordi jeg har vært for pysete eller bare ikke klart å knerte aliens fort nok.

Spiller på Commander med noen mods som fikler med AI-en, legger til en fiende i hver pod og litt annet, og har fortsatt ikke helt kommet ut av startgropa med særlig hell. Selvom jeg gjør det en smule vanskeligere for meg selv, så virker det som det i grunn er hakket vanskeligere enn Classic var i EU. Hadde et bra run nå, men fikk hele A-laget drapsdrept i mitt første møte med en viper. Bestemte meg for å trøkke videre for å se om jeg kunne redde det inn. Hyret inn rookies, trente dem opp så jeg hadde en i hver klasse og forsøkte meg på Blacksite-oppdraget.



D;

Og det var det. Siste sjansen til å redde ræva mi, og jeg tryner på målstreken. Sistemann ble ikke engang drept, han ble bare offer for mind control. Tar dem neste gang.
 

Lodin

Der Waaaah
Nabbe skaffa seg PC og ble en del av mesterrasen kun for dette spillet fordi Firaxis er dicks. Det imponerer.
Jeg har enda ikke starta fordi jeg ikke tør og vet at jeg også kommer til å ræge sånn som sist.

Jo også et tips. Om du har ekstremt lange ladetider etter at et mission er ferdig og folka sitter i skipet så hjelper det å trykke på Capslock. Nei, ingen vet hvorfor, men det funker.
 

Nabbe

Har fin hatt.


Nei, XCOM, dette er ikke greit. Ikke litt engang.

Andre ting som ikke er greit er hvor hinsides ødelagt line of sight er. Enemy Unknown hadde sine særheter det og, men i dette er det på kanten til game breaking. Var på et oppdrag hvor jeg skulle sette fri og redde en VIP, og jeg går selvsagt takveien for å gjøre ting litt letter for meg selv. På vei over taket, og da mener jeg MIDT PÅ TAKET, blir jeg sett av tre pods samtidig. Fire av fiendene var bokstavelig talt rett under meg. I samme slengen fikk jeg tydeligvis øye på VIP-en som skulle reddes (også gjennom taket og et par vegger), så neste tur ble ikke bare tre av folka mine drept fordi Advent ikke bryr seg om regler, men VIP-en ble jaggu drept han og ... selvom han stod innesperret i et lit rom uten vinduer. Har opplevd litt jank her og der, men det her altså... enda godt det bare var tre oppdrag ut i spillet, så har jeg bare kastet bort en time eller så. Tror jeg driter i ironman fram til de har fikset dritten sin. Meh.
 

Lodin

Der Waaaah
Da burde det funka som Silent Storm hvor folk kan høre at noen er nær, men fortsatt ikke være sikre på hvor de befinner seg. Satan så mye bra det spillet gjorde som så ingen andre har kopiert.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Virker som det skjer når man har units i i forskjellige høyder. Om man har noen på bakken samtidig som man har noen på taket, oppfører fiendene seg som om de på taket er på bakkenivå ... og dermed kan de flankes nedenifra. Ga opp ironman inntil sånt som det der er fikset, og godt er det. Hadde nesten garantert mistet alt da ene fyren min beholdt debuffene fra supression etter at mutonen som supresset var drept. Utrolig nok er det eneste gangen jeg har måttet loade en tidligere save, og ting går urovekkende bra denne gangen.

Har squad size på seks, mag-våpen og andre armor-settet, og sitter egentlig bare å venter på at spillet skal skru meg i pompen. Til nå har jeg nesten ikke blitt skutt på siden fiendene for det meste enten er utryddet før det er deres tur, eller i det minste er satt ut av spill så de ikke får gjort en dritt. Må være fordi jeg har Solid Snake på laget.