Offisielt: 40 GB PS3 til 3990 kroner

#61
SITAT(di Valore Scadente @ 28.06.07, 11.23) 71745
Gutta.

Dere snakker om to forskjellige markeder. Det nytter ikke dra gode gamle Big N vs. Sony vs. MS.

Sony og MS krangler om samme kunder, Nintendo driver med noe helt annet, og befinner seg i et helt annet marked. Det nytter ikke å la kjæresten spille Fantasy Warrior XXX på PS3 eller Xbox, fordi det ikke appellerer, men Casual Cooking Daddy på Wii eller DS seirer her.

Wii skal ikke appellere til oss gutta, det skal appellere til andre folk med andre behov. Det er ikke samme marked, og derfor poengløst å sammenligne. Wii kommer til å dra haugesvis av utviklere, som kommer med freshe produkter, mens PS3 kommer til å knote med fysikk-lekespill (Little Big World?), som er KUN for folk som elsker fysikk i spill. Det har ikke noe massemarkedspotensiale. Folk flest vil ha en streamlinet opplevelse, de gir blanke faen i teksturer og oppløsning, mens fin animasjon og godt fortalte historier er noe som treffer alle midt i hjertet. Og spør deg selv hva krever kraft, og hva krever ferdighet.

Less power, more skills.

kkthxbye
[/b]

Er ganske saa enig, men du glemmer at folk fleste elsker eksplosjoner og jo bedre grafikk og fysikk, jo bedre eksplosjoner!

Fra jentenes synspunkt saa er vel eksplosjoner like lite appelerende analsex.
 

SHDR

Gullmedlem
#62
Jeg ønsker å minne om at det finnes ganske mange jenter som liker analsex. Hva er galt med det? Godt med nerveender og annet kos oppe i endetarmen som er like følsomme som tilsvarende i vagina og omegn.

Novastrum: Å kalle entusiasme rundt Wii for "elitisme" lukter rimelig vondt av intellektuell uærlighet. Du sa tidligere at du ikke kunne forstå hvordan folk kunne finne glede i enkle Flash-spill. Du mener dermed at teknologisk ambisiøse spill er bedre til å formidle følelser enn "mindre sofistikerte" spill (om du tillater at jeg setter ord på holdningen din), og at høyere teknologisk nivå dermed nødvendigvis betyr mer kulturelt høyverdig.

For det første appellerer de fleste "høyteknologiske" spill til den samme følelsen som de mindre sofistikerte: Nemlig følelsen av triumf, en følelse som i spillteori har sitt eget navn (jeg kan ikke huske ordet, det er italiensk og nevnes i blant annet Theory of Fun og Rules of Play). Hvorfor er følelsen av triumf nødvendigvis mer gyldig dersom den oppleves i kontekst av en mer "sofistikert", det vil si mer realistisk eller teknisk ekstravagant, kontekst? Jeg opplever at følelsen av triumf, av å ha nådd et mål, er langt tydeligere i mer abstrakte og målorienterte spill. I mer konkrete videospill med et moralsk predeterminert mål (slik de fleste spill med "fortelling", dermed nesten alle "mer sofistikerte" spill har) opplever jeg at triumfen finner sted internt i spillets kontekst, heller enn eksternt i min deltakelse med den. Nettopp fordi det konstruerte rammeverket rundt min deltakelse sørger for at seremonier og ritualer forbundet med triumfen rettes mot kontekstens internt aktive drivkraft, altså min avatar heller enn meg som spiller. Og med mindre mitt empatiske bånd til figuren er svært velbygd (slik som i for eksempel Ico, som jeg helt sikkert kommer til å bli kritisert for å hause opp igjen), klarer ikke jeg bry meg om at jeg har nådd min avatars mål. For det er ikke nødvendigvis mitt mål.

I abstrakte spill er jeg ofte moralsk ambivalent til mitt mål, siden spillets kontekst ikke gir meg noen oppfatning av annet enn min egen, personlige evne (i kraft av å være spiller) til å overvinne en stilt utfordring. Selv om mer sofistikerte spill absolutt har evnen til å la meg nyte mine triumfer i lys av en medrivende kontekst, opplever jeg svært sjeldent at de gjør det. Snarere tvert om blir ofte triumfen holdt tilbake av en vag følelse av ubehag eller noe svært nært opp til skam over hva spillutviklerne har antatt at jeg ønsker å få kontekstualisert min triumf som. For eksempel synes jeg Grand Theft Auto: San Andreas ødelegger mye av den triumfen du har gjort deg fortjent til ved å karre deg gjennom et oppdrag ved å sette min seier i et perspektiv jeg har vanskelig for å forsvare moralsk. Og hvis du mener at jeg da har misforstått den tvetydige forherligelsen deres og den halvironiske leflingen med tabuer, så foreslår jeg at du tenker litt på hvilket ansvar de som etablerer den moralske konteksten har ovenfor sitt publikum med hensyn til de overførte verdier. Ikke at jeg sier at San Andreas bør sees på som didaktisk (Gud forby), men at videospill generelt slett ikke utnytter sin kontekstualitet til å styrke min følelse av triumf, men heller at den ofte krever en ironisk distanse til, eller vilje til å se bort ifra, konteksten som omfatter triumfen for at den ikke skal være bittersøt.

Det er en av grunnene til at for eksempel ikke klarer å beundre skikkelser i for eksempel Gudfaren eller Scarface som jeg ser veldig mange andre klare å ha et forhold til: Jeg ser deres seire i det moralsk tvetydige lys som filmskaperen har søkt å etablere. Antiheltens seire er bittersøte fordi vedkommendes personlige seier som regel er negativ i forhold til den regjerende (og generelt utilitaristisk mer riktige) moral i handlingens kontekst. Ikke fordi jeg er så fryktelig opptatt av at den etablerte samfunnsmoral tas hensyn til, men fordi jeg liker at spillene ikke gjør antakelser rundt min personlige moral og forlanger, i kraft av et spill kontekst, at jeg skal assosiere min personlige triumf med en seier jeg ellers ikke ville kunnet se på som positiv.

Selvsagt kan mer sofistikerte spill vekke dypere følelser. Men tendensen så langt tyder på at den følelsen de i størst grad vekker er kvasi-sadistisk konsekvensfrihet. Og jeg tror spillmediet på sikt vil tjene på å få flyttet fokuset sitt over på et bredere marked, slik at spill kan få et større publikum som på sikt vil belønne langt mer omfattende uttrykk enn de snevre rammene spillbransjen forholder seg til i dag. Jeg tror ikke du kan være uenig med perspektivet mitt, selv om du tilsynelatende har en annen mening om hvordan man kan nå det samme målet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#63
SITAT(Novastrum @ 29.06.07, 12.25) 71878
Jeg vil gjerne at du viser meg hvor jeg har skrevet at Xbox360-utvalget er dårligere enn PS3 sitt.[/b]
Aww, leste feil. Sowwi.

SHDR: Jeg får si at jeg ser verdien av eskapismen spill som GTASA byr på, men at jeg også klart ser poenget ditt om at det er mye uutnyttet potensial i mediet til å skape nye opplevelser. Spillmediet lider kanskje av at det har sitt utspring i et ønske om å tjene penger, og først i senere tid har begynt å pådra seg kunstneriske ambisjoner; jeg lurer litt på hvor mange kreative sjeler som har blitt fordrevet fra spillbransjen på grunn av pengemas.
 
#64
Novastrum har dog helt rett i at Wii og Nintendo er noe av noen hellige kuer i hardcorekretser. Merker det selv, jeg, at jeg helst ser etter det positive framfor det negative. Som jo er å gjøre både maskinen og selskapet en bjørnetjeneste.

Mye av grunnen til at man havner i forsvarsposisjon er nok at så mange av motargumentene er så til de grader uvitende og plagsomt banale. At Wii ikke har så mange "storspill" (merk hermetegnene) er selvsagt sant, og det er også opplagt at potensialet i maskinen for det meste er blitt skuslet bort av uambisiøse og/eller klønete spill. Wing Island og Sonic and the Secret Rings står for meg som to klare eksempler på hvor fullstendig talentløse enkelte utviklere er - og hva de tror de kan tillate seg under velsignelse av "nyskapende kontroller", men det som er mer urovekkende er at såpass mange tredjepartspill bruker kontrollen som en slags gest-o-matic, og tydeligvis forestiller seg at å erstatte knappetrykk med gester er en snarvei til gode spill.

For min del personlig er Wii-maskinen det søteste og mest tiltrekkende som er skjedd spillmarkedet siden GameCube, og som dere sikkert vet er det kommet en del fine spill på boksen, men mye av velviljen dreier seg likevel nødvendigvis om forestilt potensiale og tiltro til at nyskapning er viktig for mediet.

At den er ett stykke perfekt markedstilpasset produkt til perfekt tid er imidlertid rimelig opplagt, og hvis Nintendo bare sørger for å gi ut flere spill som Wii Sports litt kvikt tror jeg "seieren" i antall solgte enheter er sikret.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#65
En annen ting Novastrum påpeker så elegant, er at det nok først og fremst er folk som ham selv som kjøper PS3 nå om dagen: De som oppriktig bryr seg om best mulig fysikkmotor og antall polygons per centimeter, eller som bare verker etter å se Blu-Ray. Samme elitismen som han selv kritiserer hos Wii-folket, bare i andre enden av skalaen.

Det var den andre grunnen til at jeg ikke syntes det var all verdens vits i å diskutere med ham, får jeg si. :p
 

Novastrum

Feminist-elitist
#66
Det er umulig å si seg uenig i det SHDR sier her, og det er mange ting som er viktige å sette søkelyset på for videre utvikling av mediet. Det jeg mener med Wii-elitisme her, er spilljournalister til lands og over vanns som priser messiahen før den er ordentlig født. Og noen folk her på forumet som generelt er veldig lite kritiske.

At de som eier PS3 allerede er elitister blir litt som å kalle Stein Erik Hagen for en stor kulturpersonlighet. :D


Forøvrig føler jeg meg litt misforstått, men det er i hovedsak min egen skyld, da jeg har overdrevet min polarisering og posisjon i forhold til flere av tingene.

* Jeg er entusiastisk for veldig mye av greiene på Wii, men det er forstatt sant at jeg har tilgode med å bli ordentlig overbevist. Zelda var skuffende, Excite Truck var likeså, Rayman også. Wii sport viser stort potensiale, men også dette går man lei etter et par timer. Jeg har lyst til å teste et par andre titler, men førsteintrykket, og intrykket jeg får av å høre på andre som har maskinen gir meg ikke noe særlig ... lyst. Jeg hater dessute det nye gothergreiene de ser ut til å dytte inn i Metroid Prime 3.

* Jeg synes Xbox har klart mye med Xbox Live, Live Arcade og semi-nyskapende tenking i forhold til et ordentlig "community". Dessuten har den for tiden det mest imponerende utvalget (noe som muligens forandrer seg hvis folk utnytter potensialet i Wii.

* PS3 er den vanskeligste å forsvare, og muligens derfor har jeg valgt å forsvare den - fordi den er et lett mål for forhåndsdømming, og lett å hate fordi folk som kjøper den ofte har "mer penger enn vett". Jeg er fornøyd, men ser at den er sinnsykt dyr i forhold til hvor lite den for tiden leverer av interessante ting til den gjevne gamer.
Ingen av de potensielle tingen er utnyttet, og det finnes kun et halvt dusin blu ray-titler som er verdt å kjøpe.

Så, da gjelder det vel bare å applaudere engasjementet eller noe, det kom jo noe vettugt ut av diskusjonen.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#67
Beklager dobbeltposten.

PS3-salget eksploderer
Tallet det refereres til er forresten 135% (X * 2.35) økning av salget i ukene etter E3\nyprisen.

Som jeg forutså går salget opp når prisen går ned. Dette beviser at det ikke er interessen det skranter på, heller prisen. Jeg begynner å tro at det var et sjakktrekk å ha en så "ekstrem" pris på maskinen i begynnelsen, da en vil føle seg heldigere når man først får en i hus. Om det er tilsiktet kan diskuteres, men jeg ser i allefall den samme trenden rundt omkring på norske foraer at folk først nå begynner å ta seg råd til maskinen.

Det pøses også ut med demoer og firmware-updates om dagen. Maskinen har mer potensiale enn jeg tidligere trodde. Den kan bla. brukes som mediasenter over trådløst nettverk, så lenge man streamer fra en PC, med f.eks. vlc-player eller enda bedre TVersity. Nye funksjoner til BR-spilleren som nå støtter 24Hz 1080P-fremvisning så man slipper 3:2 pulldown.
 
#68
vel jeg kjøpte ps3 i england fordi den var så sjukt billig (400kr + gratis spill)
np på sandefjord toll siden grensen er på 6k når du frakter den selv

jeg hadde uansett tenkt å vente til jul å kjøpe ps3 da flere stortitler har kommet ut /ratchet and clank 5 heavenly sword, killzone2 osv)
men tenkte at den aldri kom til å bli så billig i norge till da
det eneste ps3 kan skryte av nå er ninja gaiden sigma og oblibion

anyways

jeg leste litt rundt på gamespot og forskjellige forum og spillsider
foreksempel sier mange spillmakere som lager ps3 exclusives
" this could only be done on the cell processor on the ps3"
# this cpouldnt be done on any other system"
# thanks to the ps3 we can make this possible"

hmm
begynner ps3 å pwne skikkelig her?
jeg har lest overalt at ps3 er bedre en 360
men er det sant?

det jeg vet er att ps3 har MYE flere feautures som 360 ikke har, ps3 home og network virker jo imponerende og det er gratis
" this game could only be realeased on the blu ray disc"
spilelt er lair og det bruker 25 gb,
dette kunne vel ikke ha blitt gitt ut på hd 360 discs? right?
er blu ray veldig mye bedre en hd dvd?
er ps3 veldig mye bedre en 360?





jeg begynner å tro att den er det, og at snart vil ps3 ta over markedet..
jeg kjøpte ps3 fordi alle yndlingspillene mine kommer BARE til den:
ratchet and clank 5, final fantasy 13 og kh3
men nå begynenr jeg å tenke på hvor bra denne maskinen er også

leste dette:
"PS3 har jo blu-ray (BRD) innebygd mens du må kjøpe en ekstern HD-DVD spiller til xbox."
"det hevdes at konsollen ødelegger plater. Microsoft vil som kjent ikke innrømme at dette er et problem for konsollen, men har avslørt at problemene med maskinen er uakseptabelt mange."

haha er det sant?, i det minste så tar sony seg god tid og lager en ordentlig maskin som ikke klikker og du ikke trenger å kjøpe ekstra ting til, er 360 utdatert, og du må kjøpe ekstra komponenter til den? f9ze på MS

en anen genial ting med ps3 er at den lager så vidt det er lyd :D

når folk diskuterer hva som er verdt å kjøpe sier di altid at ps3 selger så lite att di har driti seg ut ni starten osv osv
det er vel fordi MS bare tnker penger og lanserer sin kosoll 1 år før di andre, wii kom vel 2 månder før ps3 i usa og japan og 4 i norge, + at den er utrolig billig og det er noe helt nytt den har, så derfor kjøpte folk den istedenfor
men nå skjønner folk att ps3 er best?o g di begyner å kjøpe den for den beste spillopplevelsen?

når det kommer till wii så tror jeg maskinen er elendig vis du ikke elsker mario zelda og nintendo universet
sixaxias (ps3) har jo også bevegelses sensor (ikke så bra men det er jo noe)

jaja, jeg kan vertfall si jeg ikke angrer på ps3en, og jeg gleder meg til di ordentli bra spillene, kanskje brd er litt dyrere, men det er mye bedre, og jeg kan jo bare slutte å kjøpe uneødvendige ting så har jeg råd til det :)
noen som kan bekrefte dette eller motsi det ? :D
bring it on 360 fanboys
 

K999

Keystone State Of Mind
#69
La PS3 gjøre sin ting, og det meste du sier der er sant. Men 360 har til nå, mange flere bra titler, og mange mer bra titler i vente. Uansett, selvom PS3 vinner over 360en, så er det Wii som er vinneren.

"I know everybody is calling Wii a fad, but the truth is: Wii is the future"
 
#70
pff, folk som ikke er nintendo fanboys vil bli lei av wii, og vi vet alle att selv om ps3 har dårlig med spill nå så vil di beste titlene (untatt halo 3) komme til ps3....
 

Sancti

Terrorkatt
#71
SITAT(tigor @ 29.07.07, 00.29) 75117
jeg leste litt rundt på gamespot og forskjellige forum og spillsider
foreksempel sier mange spillmakere som lager ps3 exclusives
" this could only be done on the cell processor on the ps3"
# this cpouldnt be done on any other system"
# thanks to the ps3 we can make this possible"

hmm
begynner ps3 å pwne skikkelig her?
jeg har lest overalt at ps3 er bedre en 360
men er det sant?[/b]
Nei. Grunnen til at folk som utvikler spill eksklusivt for PS3 sier dette er selvsagt fordi de har en egen interesse av at PS3 selger slik at deres spill får et bredere marked. Grunnen til at de kan si dette uten at det er villedende markedsføring eller ren løgn er at PS3 og x360 har ulike arkitekturer som er gode til litt forskjellige ting. For eksempel er PS3-en hardere enn x360-en på såkalt cosmetic physics, that is non-interaktiv fysikk, fordi de har bøttevis med tråder tilgjengelig på de mange kjernene på Cell-prosessoren som lar dem kjøre lange, harde og statiske/forutsigbare tallrekker. Som for eksempel non-interaktiv fysikk.

På den annen side har x360-en en mindre kompleks prosessorarkitektur som er mer egnet til å faktisk kjøre spillkode. PS3-en er like mye gearet mot å være en multimediemaskin som en spillkonsoll, og dette fører logisk nok til en del kompromisser. Som sagt er PS3-en ordentlig hard på nummerknekking av statiske eller forutsigbare tallrekker. Dette for å spille av for eksempel HD-content fra BluRay. Gjerne flere på én gang. På den annen side er x360-en bedre egnet til spillkode fordi den har tre general purpose-kjerner som kan kjøre mer kompleks og high-level (that is, mindre abstrakt) kode raskere enn PS3-ens mange kjerner, som helst skal kodes til i Assembly. PS3-en har én GPP (en bola PowerPC i samme kategori som G5, men strippa for det meste av branch prediction og annet knask som blant annet moderne x86-CPU-er har plenty med. Selv om Sony mener at Cell-prosessoren er tidenes mest hardcore prosessor, er for eksempel Intel Core Duo 2-prosessorene betraktelig raskere i real-world applications enn Cell-en er. Mye, mye, mye, mye raskere), mens x360 har tre stykker. Selv om jeg ikke forklarer noe særlig tett her (og ærlig talt ikke gidder, fordi vi har vært gjennom dette omtrent 500 ganger på SG), er konklusjonen at PS3 teoretisk sett kan pushe mer enn x360, mens det reelt sett sjeldent er tilfelle fordi x360-en er mer egnet til å kjøre branchende og uforutsigbar spillkode. Et godt "bevis" på det er at Epic fortsatt ikke har levert skikkelig multithread-rendering til PS3, mens de har hatt det working på x360 siden Gears of War var i beta. Dette er forøvrig kjernen i Silicon Knights versus Epic-injuriesaken som foregår i disse dager.
SITAT(tigor @ 29.07.07, 00.29) 75117
det jeg vet er att ps3 har MYE flere feautures som 360 ikke har, ps3 home og network virker jo imponerende og det er gratis
" this game could only be realeased on the blu ray disc"
spilelt er lair og det bruker 25 gb,
dette kunne vel ikke ha blitt gitt ut på hd 360 discs? right?
er blu ray veldig mye bedre en hd dvd?
er ps3 veldig mye bedre en 360?
jeg begynner å tro att den er det, og at snart vil ps3 ta over markedet..
jeg kjøpte ps3 fordi alle yndlingspillene mine kommer BARE til den:
ratchet and clank 5, final fantasy 13 og kh3
men nå begynenr jeg å tenke på hvor bra denne maskinen er også[/b]
Hvis Lair bruker 25GB er det fordi de ikke har komprimert teksturene, modellene og animasjonene sine ordentlig, og antakelig fordi spillet inneholder bøtter med cutscenes i HD-kvalitet. Hvis du husker hvor stor plass Resistance tok, og all kontroversen rundt det, så er det nyttig å merke seg at alle versjonene av spillet inneholdt all den lokaliserte lyden, som i seg selv tok opp noe slikt som 20GB. Det var ikke nødvendig. Det var også masse dummyspace på disken for å bedre søketidene. Sure, det var sikkert også oppimot 10GB. Og vips, så trenger du egentlig ikke 50GB fordi mesteparten av dataen på disken ikke akkurat er mission critical. Gnøh. Lair kunne helt fint vært gitt ut på x360 om Factor 5 hadde komprimert skikkelig, droppa rendra cutscenes og generelt gotten with the program. At Factor 5 er en first-party Sony-utvikler og dermed har en vested interest i å se PS3 oppfattes som en bedre deal enn x360 er også viktig å ta med i betraktningen. Kort sagt: Aldri stol på markedsføring, og dette er markedsføring. De vil ikke at du skal vite sannheten, de vil at du skal bruke alle pengene dine.

SITAT(tigor @ 29.07.07, 00.29) 75117
leste dette:
"PS3 har jo blu-ray (BRD) innebygd mens du må kjøpe en ekstern HD-DVD spiller til xbox."
"det hevdes at konsollen ødelegger plater. Microsoft vil som kjent ikke innrømme at dette er et problem for konsollen, men har avslørt at problemene med maskinen er uakseptabelt mange."

haha er det sant?, i det minste så tar sony seg god tid og lager en ordentlig maskin som ikke klikker og du ikke trenger å kjøpe ekstra ting til, er 360 utdatert, og du må kjøpe ekstra komponenter til den? f9ze på MS

en anen genial ting med ps3 er at den lager så vidt det er lyd :D

når folk diskuterer hva som er verdt å kjøpe sier di altid at ps3 selger så lite att di har driti seg ut ni starten osv osv
det er vel fordi MS bare tnker penger og lanserer sin kosoll 1 år før di andre, wii kom vel 2 månder før ps3 i usa og japan og 4 i norge, + at den er utrolig billig og det er noe helt nytt den har, så derfor kjøpte folk den istedenfor
men nå skjønner folk att ps3 er best?o g di begyner å kjøpe den for den beste spillopplevelsen?

når det kommer till wii så tror jeg maskinen er elendig vis du ikke elsker mario zelda og nintendo universet
sixaxias (ps3) har jo også bevegelses sensor (ikke så bra men det er jo noe)

jaja, jeg kan vertfall si jeg ikke angrer på ps3en, og jeg gleder meg til di ordentli bra spillene, kanskje brd er litt dyrere, men det er mye bedre, og jeg kan jo bare slutte å kjøpe uneødvendige ting så har jeg råd til det :)
noen som kan bekrefte dette eller motsi det ? :D
bring it on 360 fanboys
[/b]
Her er du så all over the place at jeg ikke helt vet hva jeg skal si. BluRay versus HD er en jævla bokserie i seg selv, men den kjappe konklusjonen er at ingen av de to formatene noengang kommer til å bli skikkelig mainstream fordi de er rådyre, forbrukerne vet ikke hva formatene har å by på fordi de ikke skjønner den helvetes clusterfucken som er HD-"Standarden", og at digital distribusjon uansett er så mye hyggeligere for publishere (om enn ikke nødvendigvis forbrukere) at det kommer til å bli gjeldende standard innen BluRay når kritisk masse (og slik det ligger an nå, ser det faktisk ut til at BluRay, mot alle odds, kommer seirende ut av "HD-DVD-krigen".

PS3-en lager ikke like mye lyd som jetflyet MS har montert bakpå x360-en, men den går visstnok (according to our best friend, internet reports) varm fortere enn en kokeplate. Jeg aner ikke hvor sant det er. Feilraten på x360-en er jo allerede en skandale, men det er vel knapt et stort argument til PS3-ens fordel om Microsoft greier å playe den situasjonen riktig og behandle kundene sine som folk.

Det er ingen som mener at PS3-en er bedre enn x360 eller Wii, eller at den kan tilby en bedre spillopplevelse enn disse to. Det er vel egentlig bare Sonys internstudioer som sier slikt, og jeg har vel kjapt forklart hvorfor de ikke er noe å høre på. Hvis du mener at Wii-en nødvendigvis er ræva fordi det bare er Mario og Zelda på den, er du så out of touch med det faktiske mainstream-markedet at det ikke er noe særlig vits å diskutere med deg. Nintendo har massevis av cultural cache som verken Sony eller Microsoft har. Snedig nok. Folk vet at Nintendo er et spillselskap, mens Sony og Microsoft ikke først og fremst er spillutviklere. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor det har noe å si, men folk spiser tydeligvis Nintendos markedsføringsbudskap lettere enn Sony og Microsoft sine respektive. Kan ha noe å gjøre med at Nintendo er veldig klare og tydelige på value propositionen sin, mens jeg fortsatt er litt uklar på hvorfor jeg har all multimediafunksjonaliteten på x360-en min. Jeg har aldri brukt den, og jeg kommer aldri til å bruke den heller. Derfor kunne den likegjerne ikke eksistert, og siden jeg er omtrent 500% mer hardcore enn den gjengse forbruker, kunne det like gjerne ikke eksistert for dem heller.

BluRay er bedre enn DVD, men det er komplett overflødig gitt retningen digital distribusjon er headet, og selv om det vil gi muligheten for større spill i fremtiden, beveger markedet seg mot mindre og mer fokuserte spillopplevelser, hvilket til syvende og sist egentlig bare vil sørge for at BluRay blir et dyrt alternativ til DVD med høyere søketid. Hvilket ikke er så bra.

Urk. Hvorfor gidder jeg dette gang på gang?
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#73
Grunnen til at Shadar må gidde er for at jeg skal kunne huske på at det faktisk finnes kompetente mennesker der ute, så jeg slipper å gråte meg i søvn hver natt.
 
#75
jaja, skjønte bare halvparten av det du sa... men det jeg skjønte gav mening, har egnetlig ikke satt meg inn i alt dette hørte bare rykter rundt på nettet.
jeg tenkte å kjøpe nintendo wii, en stund, jeg prøvde den hos en kamerat og joda det var utrolig artig og nyskapende, men etter vert ble jeg lei,
såklart er det mer en mario og zelda, det er metroid prime super smash bros, og alt det der som jeg ikke voste opp med, og jeg egentlig ikke har noe forhold till, jeg er bare en outsider som har prøvd nintendo klasikerne hos venner, og jo det var genialt men det holder ikke til toppen min mening.
nintendo universet er noe unikt som du bare kan få på wii, joda det er artig, men det fins spill som er langt mer artig som IKKE kommer på wii, og siden jeg ikke er helt nintendo fan, så hadde jeg vel blitt lei av wii, siden den egentlig ikke kan tilby noe annet en bevegelses greiene og artige nintendo spill
og man har jo faktisk en bevegelses sensor på 6axis kontrollen til ps3.

og di kulestste spillene i min mening kommer til ps3, og derfor kjøpte jeg den, og jeg tror ps3 er bedre en 360, i at den har mange flere funskjoner og mindre/ingen? (til nå) feil, og jeg liker å tro den er raskere og har bedre grafikk, selv om jeg ikke er sikker, men jeg bryr meg ikke så mye egentlig, det blir vel ikke store forskjellen uansett, og desuten vil tiden vise seg :)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#76
Ja, man må jo være tilbakestående for å kjøpe en PS3. Og Final Fantasy VII hadde funket på Nintendo 64 hvis Square bare hadde giddet å gjøre en effort, lizm.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#77
Enig, det er deilig å se noen med språksansen i orden som gidder å ta seg bryet med å gi noen en oppvekker. Man kjøper en pc for specs men en konsoll for spillene.
 
#78
var det ikke sån att ffvii ikke hadde plass på en nintendo brikke, tror det var derfor di gav den ut på ps, men di kunne vel lagd flere nintendo brikker, ( jeg kaller det brikker fordi jeg ikke vet hva det heter)
hmm, jaja der gikk nintendo glipp av ett av verdens beste spill, men hadde det blitt det samme til n64..
 

Terje

mostly harmless
#79
SITAT
Og Final Fantasy VII hadde funket på Nintendo 64 hvis Square bare hadde giddet å gjøre en effort, lizm.[/b]
Enig i den sarkasmen der. Da vi gikk fra floppies til CD var det de som sa "Øøh.. asså 7th Guest kunne vært på floppies om dem bare hadde gitt beng i rendra scener, CD-audio og sånt ass.." Og da vi gikk fra CD til DVD var det akkurat det samme "Øøh.. asså de får plass til det derre der på en CD hvis de gir beng i de videone i DVD-kvalitet og sånt ass.." Og nå er det faenmeg samme visa igjen: "Øøh.. de blu-ray spella hadde fint gått på en dvd hvis de hadde gitt beng i HD-kvalitets video og ukomprimert lyd og sånt ass.."

Det er hver forbanna gang det kommer et nytt, større format. Det er den veien utviklinga går. Mer lagringsplass betyr mindre komprimering, som betyr mye høyere kvalitet på lyd og bilde. Og de av oss som har investert tidlig i utstyr til å spille av dette synes faktisk dette er jævlig kult. Og etterhvert vil den gjengse forbruker følge etter, siden det etterhvert blir standarden. Det er ikke akkurat noen tvil om at markedet er iferd med å flytte seg over til HD standarden.

Sånn har det vært hver gang. Og det blir sånn neste gang også.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#80
Kall det kassetter (cartridge på engelsk). FFVII er stappfull av FMV-er (forhåndsrendrede videoer, i motsetning til de som bruker spillets grafikkmotor), så de fikk ikke plass til det på N64-kassettene. De ble større etter hvert, men jeg vet ikke om en spesifikk øvre grense og hva den i såfall er.