Omtale av nettbutikker

D

Doctor Downs

Gjest
#21
Kaller det tollavgift siden det skjer under tollinga. Egentlig er vel tollavgift bare det de tar for å fortolle varen med MVA.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#22
Joda, og dette er jo egentlig ikke noen sak å drive så mye rundt, men bare for ordens skyld; som det fremgår av eksempelet jeg linket til, er det f.eks. en avgift på 10,7% + 25% MVA på klær, vilket er definert som en tollpliktig vare. :)
Eventuelle gebyr for selve fortollingen kommer i tillegg...
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#23
SITAT(Revan @ 28.05.2006, 18.41) 6327
Games199 selger mange spill for 199 spenn, deriblant Halo 2 Limited Edition til den prisen. Men jeg lurer.. er denne siden helt ærlig?
[/b]

Lodin testet dem og de var vist helt ok. Er det flere en meg som bruker kjeeeeeeeeeeeeeeeeeempe lang tid på å få ting fra Play nå om dagen?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#24
Play er blitt så trege at de er tilnærmet ubrukelige <_<
 
D

Deleted member 91

Gjest
#25
Er åtte eller ni dager siden jeg bestilte Lego Star Wars fra Play.com, og jeg har ennå ikke fått det. Er ikke akkurat kjempelenge, men pleier jo å få det meste derfra etter en uke. Hvis ikke jeg får det iløpet av to eller tre dager er jeg klare for å kalle det "lang tid".


Redigert: Kakarlsen, din jøde. Logg deg på bomba, jeg kjeder meg.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#26
Ankom syv pakker fra Play i dag, jeg tror det posten som driver å tuller og ikke play siden jeg får kånfirmation mail om at varen jeg har bestilt er sendt en dag etter at jeg bestilte de!
 
D

Deleted member 91

Gjest
#27
Jada, det får man alltid. Kan alikevel hende det er et eller annet lureri på gang, for sånn ellers har jeg bare gode erfaringer med Posten Norge for tiden.
 
#29
Jeg har en konspirasjonsteori om hvorfor det går så jævlig treigt nå. Play har begynt å bruke et firma som heter Nordisk Express. Vet ikke om det er de som transporterer posten fra England til Norge, eller hva de gjør, men de er iallfall innblandet (etter å ha fått det bekreftet av en del uavhengige personer).

Nordisk Express driver ikke kurertjenester, så posten de frakter havner i postkassen/på postkontoret sammen med all den andre posten du får fra Posten Norge. Etter å ha snakket med noen uavhengige folk som i den siste tiden har fått toll på varer fra Play, har de ikke lenger fått det fra Posten, men faktura i posten fra Nordisk Express. Min teori er at Nordisk Express har overtatt postleveransene fra Play, og at det er derfor det går så mye treigere nå.

Jeg har nemlig selv slitt med Nordisk Express. Jeg gidder ikke fortelle hele den lange historien nå (mange av dere har lest på det forrige forumet), men kort fortalt tok det Nordisk Express 2 måneder å frakte en boksamling fra Plays lager og hjem til meg.

Kanskje jeg har sett for mye X-Files, men der har du min lille "konspirasjonsteori". :p
 
#30
Bekreftet på hardware.no sitt forum kanskje? :p
Det var hvertfall der jeg leste om det for en stund siden. ;)

Men jau. Folk sier det samme. Play har blitt treigere etter at de begynte å bruke Nordisk Express.
 
#31
SITAT(Eulogy @ 13.07.2006, 19.47) 14259
Bekreftet på hardware.no sitt forum kanskje? :p
Det var hvertfall der jeg leste om det for en stund siden. ;)

Men jau. Folk sier det samme. Play har blitt treigere etter at de begynte å bruke Nordisk Express.
[/b]
Nei, jeg leser ikke på HW. :p Men det at andre også har tenkt på dette viser kanskje at det muligens kan ligge noe i det.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#32
Play har jo faktisk blitt litt profilerte i Norge for tida, og flere og flere tar dem i bruk framfor bl.a. CDON. Kanskje posten er mer oppmerksom med å sjekke at prisene på pakkene stemmer etc. også?
 
#33
Play.com har jeg opplevd som tregere enn vanlig ja. Dette kan jo skyldes sommerferie osv, men Playusa.com derimot er ubrukelige. Jeg bestilte Underworld Evolution derfra 14. juni og fortsatt ikke fått den. Det ble sendt en replacement litt over to uker senere, men heller ikke den har ankommet enda. 28. juni ble Twilight Zone Season 1 sendt til meg, and surprise surprise den har glimret med sitt fravær.

La nettopp inn bestilling på Shadow Hearts Covenant og SMT Digital Devil Saga nå, og håper i det minste jeg får se disse varene...

Og Play som var mitt nirvana, my guiding star... Doh'
 
D

Doctor Downs

Gjest
#36
Bare for å få dette helt klart før jeg bestiller fra Games199: Hvis jeg bestiller et spill til 179 kroner, men som kommer på 214 med porto (35 kroner), må jeg da betale toll?
 
#37
Nei, med mindre de av en eller annen grunn bare skriver den totale prisen på pakken. Det er heller lite sannsynlig, så du er nok trygg.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#39
Hvorfor er det ingen som handler på amazon.co.uk/com, noen downsides med det?
 
#40
Jeg handler i hvert fall en god del med Amazon. Har absolutt ingenting negativt å si. Man må betale frakt, men de trekker fra VAT. Og man må betale toll for varer over 200 kroner. Raske til å levere er de også.