Omtale av nettbutikker

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Noen som kan fortelle litt om Play-Asia? Er det en bra side? Har nemlig tenkt å kjøpe en Wiimote+Nunchuk+Classic Controller derfra, og da blir det jo omtrent MYE billigere enn i Norge :elsk: Er det noen downsides med den siden?

Og en ting, de skriver at de godtar VISA der. Betyr det at de også godtar VISA Electron?

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Er du virkelig sikker på det? Iogmed at VISA Electron er en type VISA?

Uansett, hvordan er Play-Asia? Er det bra? Eller er det like greit å bare bestille fra play.com? De er britiske, right?

Og jeg tror bare jeg får fattern til hjelp med kredittkort hvis ikke ;) Men takk uansett ;)

Ja, VISA Electron er en annen type kort enn VISA. Electron er vel bankkort, mens VISA er ordentlig kredittkort. Hvis jeg ikke tar feil.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
:eng101: Forskjellen på Visa og Visa Electron, er at hver transaksjon med Visa Electron må godkjennes elektronisk via enten underskrift eller PIN-kode (derav navnet). Med andre ord får du ikke handlet online med Visa Electron, siden det ikke finnes noen mekanisme på PC-en din som kan godkjenne transaksjonen på den måten.

(Kilde)

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Fuck!

Jeg hadde jo ett VISA-kort, men så måtte Nordea ødelegge alt med å sende meg ett Visa Electron! :grr: :grr: :grr:

Nå får jeg bare satse på å få overtalt fatteren.

Igjen, gjerne fortell litt om Play-Asia :)

Nordea kan vente seg :ninja:

Brukte PlayAsia en gang. Ikke akkuratt så veldig rask levering, men det at man til enhvertid kan spore hvor sakene dine befinner seg hjelper lit på ventetiden, og plutselig er den der.

Jeg tror heller ikke jeg betalte toll på min DS. :S

Anbefales på det varmeste.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Brukte PlayAsia en gang. Ikke akkuratt så veldig rask levering, men det at man til enhvertid kan spore hvor sakene dine befinner seg hjelper lit på ventetiden, og plutselig er den der.

Jeg tror heller ikke jeg betalte toll på min DS. :S

Anbefales på det varmeste.
[/b]
Ja, er det slik at de stiller ned verdien på pakken for å omgå toll? Det har jeg nå lest hvertfall :)

Tutankoopa

Ole (オーレ)
For at de skal gjøre det må du gi dem beskjed om at du vil at de skal senke prisen. De gjør ingenting med det før du sier ifra.
[/b]
Ok. Hva er tollgrensen da? 250 kroner ellerno? Og hvordan sier du ifra? Sender mail?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Grensen er 200,- Alt over må du betale moms + gebyr på. Tidligere var Play-Asia så overfantastiskegreie at de automatisk satte ned verdien til noen like under 200,- I dag er du nok pent nødt til å sende dem en epost først, og avhengig om du heter Nicholas eller ikke, så setter de ned verdien fra 50% til 10%

Spørsmål:

Hva feiler det play.com for tida? Umulig å bestille filmer eller spill eller what not til adresser utenfor Britannia? Hva faen? Jeg har har forholdt meg til denne siden i årevis, og plutselig bestemmer de seg for å rompekjøre alle kundene på kontinentet? Eller er det bare meg som opplever at det kommer opp en There's a problem with the delivery adress. This item can only be shipped to an adress in the UK. når jeg prøver å forhåndbestille Children of Men?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Du må endre valutaen til euro. Eller no slikt.

EDIT: Du kan velge det ved å trykke på engelsk/europeisk flagg på menyen på venstre side.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Men litt rompekjørt blir vi uansett, for euro-prisene er 8-9 prosent høyere.

Vil si at Dvdhuset.no er helt sinnsykt flink til å levere stuff..

Bestilte my name is earl på fredag og i går kom det i posten..

Bestilte også Viva Pinata derifra og det tok 2 dager så hadde jeg det oxo... :)

*imponert*

Jeg skal gå til innkjøp av RGB kabel, noes som vet av en nettbutikk som selger en brukbar en..? Har fått anbefalt et par (bla den offisielle), men de er jo umulig å oppdrive... har sjekket play, amazon, ebay, ++++

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Utrolig stilig at du ikke nevnte hva slags RGB-kabel det er snakk om, da.

Forøvrig kan jeg jo nevne at jeg hadde både en negativ og en positiv opplevelse med Play-Asia her for litt siden. Bestilte et Viva Piñata-deksel til 360-en min, men fikk et kjipt Halo-deksel isteden. Sendte mail til gutta og spurte hva jeg skulle gjøre, siden jeg alt hadde åpna svineriet (tenkte meg ikke om). Noen eposter, litt roting i papirdunken etter pappesken dekselet kom i, og et fotografi hvor både dekselet og skriften på esken var synlig seinere, fikk jeg beskjed om at jeg kom til å få det riktige dekselet i posten snart og at det gamle var bare å beholde. Så det var jo ganske kos.