Omtale av nettbutikker

D

Deleted member 1518

Gjest
#41
SITAT(Mongis @ 20.08.06, 16.59) 20602
Jeg handler i hvert fall en god del med Amazon. Har absolutt ingenting negativt å si. Man må betale frakt, men de trekker fra VAT. Og man må betale toll for varer over 200 kroner. Raske til å levere er de også.
[/b]
Da skal jeg også det, mye billigere der enn andre steder.
Men det er jo en liten checkbox for "gift", funker ikke den for varer som er over 200 kroner?
 
#42
Jeg prøvde i hvert fall det på to X-files sesonger for et år siden, og det hjalp ikke. Måtte betale toll. Har ikke testet siden det. En liten ting du må du huske på i tillegg er at Amazon deler ikke opp bestillingen slik som Play, så om du for eksempel bestiller en haug filmer, sender de mest sannsynlig alle i en pakke, avhengig av om de har alt på lager eller ikke. Så jeg bestiller en og en film eller to og to, for å få det til å gå under grensen.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#44
Nien som har prøvd å handle brukt fra Amazon driver å snuser på en fransk film som ikke er produksjon lenger men som de har oppe som used item
 
#45
Amazon Marketplace? Har selv gode erfaringer derifra. Handlet fra en kar som hadde vært med i gamet en stund, som hadde gode tilbakemeldinger og høy karakter. Bare pass på at han fakitsk kan sende til Norge. Og en liten ting du også kan merke deg er at VAT ikke trekkes ifra, slik som når man bruker Amazon til vanlig.
 
#46
SITAT(Thinaran @ 28.05.06, 09.24) 6205
CD-WOW.com

Jeg bestilte dobbel-pakken med Castlevania Harmony of Dissonance og Aria of Sorrow fra disse folka, da de var de eneste som hadde spillet for under 200 kroner (£16.99). Det går to uker. Jeg får plutselig en "advarsel om ufortollet forsendelse" i postboksen min. CD-WOW har ikke skrevet NOE verdi på pakken, og Posten krever at jeg sender dem dokumentasjon på prisen på innholdet. Jeg sjekker e-posten jeg fikk hos dem, og ... 244 kroner? o_o

De hadde fakturert meg mer enn prisen på websida si! Jeg som skulle få dette spillet for under 200, måtte nå betale 390 kroner!

Positivt:
- Lave priser på enkelte ting, men hvis jeg må fortolle havner prisen uansett på 85 kroner ekstra

Negativt:
- Se forrige punkt
- Løgnere og bedragere
- Svarer ikke på e-post

1/10
[/b]
Noen som har gode erfaringer med cd-wow? Skulle gjerne få kjøpt Rub Rabbits der, som de selger ganske billig.

Og angående Amazon, er det sann at de ikke sender noen som helst spill til Norge? Det er så irriterende at de skal listes opp på Spillpriser.no med veldig billige priser, og så kan jeg ikke kjøpe spillene.
 
#47
CD-WOW skriver ikke verdi på pakken, slik som Thinaran beskriver, så merk deg det. Kan være både positivt og negativt. I mine tilfeller er det det utelukkende positivt. Bestilte for eksempel Mr. Bean DVD boksen derifra, som kostet 17,99 GBP, med andre ord litt over grensen. En uke etter får jeg et brev i postkassen fra tollvesenet, som skal ha meg til å bevise varens verdi. Da åpner jeg bare ordrebekreftelsen, og kopierer den inn i Word. Byttet ut 17.99 til 16.99, og sendte det som mail til tollvesenet. Vips, så lå den i postkassen dagen etter. :)
 
#48
Noen vet som skjer med Play.com? Jeg skulle bestille boka "The World Of Karl Pilkington" der, og jeg får beskjed om at de ikke leverer bøker til adresser utenfor UK. Hva i alle dager...Jeg har handla 9-10 bøker der før uten problemer, så begynner de med sånt tull nå. Sist gang jeg bestilte dvder tok det evigheter før jeg fikk de, opp til tre uker faktisk. Hva i alle dager er det som skjer med favorittsjappa mi? :grine:
 
#52
Til dere som har bestilt derfra og vet det: trikser blahdvd litt med prisene ang. toll, eller skriver de rett pris på pakka?
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#53
Blahdvd kjapt og rask levering litt klønete bestilling da du må skrive inn kontonummeret ditt hver gang du bestiller.


9/10 hadde blitt 10/10 om de skrev ned prisene på pakkene de sender
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#58
De gjør det uansett.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#60
Videogamespluss.ca


Knall sjappe:


Billig check


Skriver ned verdien på varen check


Kjapp levering check


10/10