Ondskap i Justins Residens UPDATE 18. 19. og 20. februar!

Resident Evil 1: Jill eller Chris?

  • Jill Valentine

    Stemmer: 16 69,6%
  • Chris Redfield

    Stemmer: 7 30,4%

  • Totalt antall stemmer
    23

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg er faens på jobb, kom en halvtime senere enn jeg pleier men fifan skal ha flaks for å klare dagsbuds i den formen her.

Men ja, send meg adressen din om du vant konkurranse så shipper jeg av går de spill til uka! Som nevnt er de fleste møkkaspill men er noe klare lyspunkt, litt problem med å huske hvem som vant hva men håper å få oversikt utover uka, bare ikek forvent å ha det i postkassen i morgen!

Igjen, takk som vanlig til alle som fulgte med, deler av maratonet var ganske smerte og uten dere til å piske oss frem kunne det fort sett verre ut. Utrolig moro med ny rekord på nesten 80 seere (stoppet vel på 78?), vi sikter på ny maratonhelg i mai og det er bare å følge med på dette forumet for nøyaktig dato og ikke minst hvilke spill! Har gode alternativer og fikk fler i helgen, ser for meg jeg kjører samme konkurranseparty neste gang så om noen har spill de vil donere til oss (Kleevah har meldt seg bl.a.) tar jeg det i mot og shipper ut!

Nå skal jeg prøve å være litt konstruktiv, Buggz vi sees ikveld for å hente stæsj, samme med Alex, Thinaran du får ha god tur hjem og igjen takk for at du kom fra Tromsø, takk for innsatsen Fetthest og Sjutten og takk til alle gjestene som stakk innom (sorry Martin for at du ikke får spille kassegitar når du kommer klokka ett om natta og det er folk som prøver å sove kniz).
 
Dere skal ha kreds for dette, absolutt bra saker å ha et øye på mens man kjeder seg. Fikk ikke sett noe særlig igår siden streamen aldri funka ordentlig av en eller annen grunn (og før noen begynner å mase: JA jeg restarta browsern og faens hele pcen i tilfelle det var flash som monget), men jeg skal ikke dvele ved det. Bra tiltak, nå ser jeg frem til Mega Man-maraton!
 

demake

Seksuelt godteri
Personlig så synes jeg chatten ble litt overtatt av kreft til tider, men det er kanskje å forvente når såpass mange seere slenger seg på.
Personling syntes jeg at vi gav chatten en solid cellegiftkur i går kveld.
Niggere, wrestling og homo. Funker hver gang. Alle gangene.

Bare litt skuffa over at kommentaren min om at Michael J Fox har bedre aim enn Buggz ble oversett.
Var det noen som cappa den spideyfighten eller?

Bra tiltak, nå ser jeg frem til Mega Man-maraton!
Ja, fifaen, kjør på med Mega Man. Da GÅR jeg til Oslo for å joine krefter.
 
Den edderkoppfighten går inn som et av de mest tragikomiske øyeblikkene noensinne på Spillegal.no, og de har det vært mange av opp igjennom årene.
 

Kilik

Lokal moderator
Titta innom støtt og stadig i løpet av helga. Virkelig imponerende og holde det gående i 55 (!) timer i strekk. Må få spilt mer RE4 igjen kjenner jeg.

Kan tenke meg en "history of first person shooters"-helg hvor man følger FPS-utviklingen med Wolf 3D, Doom, Duke 3D, Quake, Goldeneye, Half-Life, Halo, Half-Life 2 osv.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
eller mindre vellykka FPS fra gammelt av? Eller, mindre vellykka er feil, men i kommersielle øyne? Blood, Chasm, etc ?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Kan tenke meg en "history of first person shooters"-helg hvor man følger FPS-utviklingen med Wolf 3D, Doom, Duke 3D, Quake, Goldeneye, Half-Life, Halo, Half-Life 2 osv.
Det var faktisk ikke en dum idé. En ting jeg merket ila alle de timene med Resident Evil er at 5 av de 7 spillene har klin likt gameplay (og det sammenlignet med FPS-er lol) og jevnt over de samme puzzlene. Med andre ord var jeg til tider jævlig lei selve gameplayet, å få starte på RE4 var rett og slett usedvanlig digg. Å få inn et tema i stedet for en serie vil friske opp hele eventen ved hjelp av variasjon. På den annen side vil vi også se an serier der spillene i seg selv har en gurnnleggende utvikling i gameplayet. Om vi f.eks. kjører et Mario-maraton er det ikke mulig å gå lei.

Jeg har også fått en del idéer som vil gjøre neste event vesentlig bedre teknisk. Det beste hadde vært å la AV-streamen fra konsollen gå via en enhet som kopierer streamen til pc før den sendes videre til TV-en. Hvis enheten kan fungere som et kamera får vi en direkte feed til ustream i stedet for den sjarmerende men ugunstige kamera-på-TV-løsningen. For det andre akter jeg å få satt opp eget nettsted for neste event. Utvikling på det starter denne uka hvis formen fortsetter å gå nedover slik den gjør nå (dvs hvis jeg må sitte hjemme og stuke i stedet for å sørge for å holde meg blant SGs fem best trente).

Takk for vel gjennomført helg JustinCase, Thinaran, Kumool/Sjutten/Cloud4Battle, Yetipants/Fetthesten, Lodin, ToscanaMartin, Thomas Heger og alle som så på. Dette var fett og det var gøy med så mye meta-aktivitet rundt selve spillinga også (konkurranser & dritprat). Sorry for litt laber stemning mot slutten, men hodet begynte å melde seg ganske tidlig i RE4 og ble verre over tid.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Kongelig bra og vel gjennomført som alltid, folkens. Respekt!

Angående forslag til neste gang: Fordelen med kamera på TV er jo at man får hørt det alle sier, folk kan monge litt foran kamera og vi får utsikt til Gullstikka til enhver tid. I teorien kan vi jo bruke sofacam til det, men jeg synes det er stress å følge med på to ting samtidig. Når det gjelder forslagene om FPS og slikt så er jo problemet at det må spilles på PC, og da får man ikke den samme lækse stemningen der alle ligger i sofaen og sender kontrollen mellom hverandre. Så slik jeg ser det er det nok best å holde seg til konsollbabby-spill. En idé kunne jo være "Best of N64" eller noe i den duren. Eller GTA.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Vi hadde egen mikrofon dedikert til lyden. Stuemic vil alltid være hovedfokus med tanke på lyd, og slik vil det fortsette å være. Det som gjorde helga virkelig bra var tross alt all praten rundt spillinga, konkurranser, kommunikasjon med seere.

Hva FPS angår har vi noen muligheter der og, siden bl.a. DOOM, Duke Nukem 3D og Perfect Dark er å finne på XBL, mens Orange Box også har blitt utgitt på Xbox360 (og PS3, men den utgivelsen prater vi ikke om). Et problem jeg ser med DOOM & Duke Nukem 3D er at de både er jævlig vanskelig spill og til tider har helt syk leveldesign som ingen hadde godtatt på noen måte i dag. Slikt vil gjøre selv casual easy-runs i coop, slik at man ikke dør men bare respawner, frustrerende.
 

demake

Seksuelt godteri
Om det blir et "best of N64" så SKAL Space Station Silicon Valley med. Det er den beste spillen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
I en "Best of N64" spiller vi selvsagt Super Smash Bros hele helga.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Det går jo også an å ha en avstemning på hva som skal spilles? Slik at man kanskje kan øke aktiviteten, samt at folk føler de er litt mer med på å bestemme hva som skal sees.
Mega man er jo selvfølgelig et jævlig bra neste-prosjekt. Mario-spillene er heller ikke dumt. Kan også være som kilik sier, en slags sjangerdefinerende utviklingsshizzle. da feks fpser, eller platformere, eller rpger.

Det skal jo også sies at det er lettere å velge en spillserie for da vet man jo akkurat hva som skal spilles, istedetfor at folk begynner å krangle på hvilke spill som faktisk var sjangerdefinerende i f.eks fpser. "næmmen, øffer speller dom itte den derre Daikatana. Og va me den derre quake 3. Husse je spelte det så masse når de kom atte." selv om det var rævva eksempler, så tror jeg for eksempel platformsjangeren kan bli vanskelig å velge spill hvis man skal gå krossplatform eller hva faen. Nei jeg likte sonic best. mario. SONIC, MARIO. RATCHET AND CLANK! osv osv osv..

Men fy faen. Mega Man gutta? Det blir fett lehom.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
her skrev folk mer ja. Fighterspill kan jo være morsomt faktisk. En slags streamet turnering. :) Da kan vi jo også invitere "den beste spilleren" fra andre fora, eller spillsider som kan utfordres og da kan man også øke aktiviteten betraktelig. Regner med at det har blitt litt av dealen. Det er jo så mye tjas og mas om det for tida (les, igjen)
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg har en funksjonell 64, kontrollere og Goldeneye, og pleide å eie ganske hardt i det for en god del år siden. Just sayin'.
 
Kjempebra stream GUTTA. Gleder meg til neste gang

Kan tenke meg en "history of first person shooters"-helg hvor man følger FPS-utviklingen med Wolf 3D, Doom, Duke 3D, Quake, Goldeneye, Half-Life, Halo, Half-Life 2 osv.
Dette er en god ide!

Jeg skal se om jeg finner et spill eller to jeg kan donere til En God Sak.
 

Kilik

Lokal moderator
Ja, ettersom de tre siste eventene har dreid seg om PSX-spill er det kanskje på tide med en N64-kveld også. En blanding av singleplayer og multiplayer kanskje? F.eks. kan hovedmålet være å runde Mario 64 og de to Zelda-spillene i løpet av helga, men med sosiale avbrekk hvor man har konkurranser i Goldeneye, Mario Kart 64 og Smash Bros.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jeg støtter mitt tidligere forslag: Spill basert på filmer. Ikke bare får dere et hinsides bibiliotek å velge mellom, det er også et stort mangfold!
 
Og bare drit.

N64 Super Marioton vs Zelda med gjesteopptredener av GoldenEye, Smash Brothers og deres like høres ut som en bra helg.