One Night Ultimate Werewolf

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#1
La oss spille en runde:

372bbe9d23077b2af5fe79f3774d0522_large.jpg



Jeg fikk spillet i posten i forrige uke etter en kickstarter som egentlig bare dreide seg om å trykke opp spillet og få sendt det ut i verden. Det er en liten gjeng med mye erfaring fra mafia- og werewolf-spill som har laget denne versjonen som virker å være den, ja, ultimate versjonen.


Jammen THOMAS de siste gangene har det jo dødd ut helt etter kort tid og de som vinner er de som holder kjeft..! Ikke denne gangen! Spillet foregår som følger:

Spillets gang



1. Alle får hver sin rolle, og dette spillet er stappfullt av kule roller. Det er tre flere roller/kort enn det er spillere, og dette er kortene som ligger i midten. Rollene er enten på landsbyen eller varulvene sin side, så det er (med ett unntak) de lagene mot hverandre.
2. Spillet starter med natten og de forskjellige rollene våkner én etter én og gjør sin ting.
3. Det blir dag og diskusjonene og anklagelse starter. Når jeg føler det blir på tide vil det ende med at alle stemmer samtidig (dvs vi løser dette med pm-er) og en person dør på spektakulært vis. Den dødes rollekort vises frem og vinnerlaget bestemmes.


Jepp, dette varer i bare én "dag" så det gjelder å overbevise de andre om at du a) vet noe og b) ikke bare later som. De forskjellige rollene vil ila natta enten gjøre noe eller få vite noe, og da gjelder det å holde maska dagen etter. Tvisten? Noen vil få byttet ut rollen sin, men ingen får sjekke på nytt hvilken rolle de er. Det kan altså hende at du argumenterer for motstanderens side uten at du vet det!


Rollene som våkner opp på natta


Våkner ila natta og ser hvem de andre varulvene er. Hvis ingen andre er synlige er resten i midten. Selvsagt på varulvenes side hallo.


Våkner opp ila natta og kan se på én annen spillers kort eller på to i midten. På landsbyens side.


Filet mignon. Våkner opp like etter varulvene og ser hvem som er varulver, men varulvene vet ikke hvem som er undersåtten. På varulvenes side.


Det er alltid to murere i spill, og de finner ut hvem den andre er. Som med andre roller det er flere av kan den andre befinne seg i midten. På landsbyens side.


Kan, hvis han vil, røve et kort fra en annen spiller og erstatte det med sitt røverkort. Røveren ser på sin nye rolle. Den som får røverkortet er på landsbyens lag, røveren er på laget til rollen han får (men utfører ikke den rollens oppgave ila natta).


Bråkmakeren kan, uten å se på de, bytte ut to kort på bordet unntatt sitt eget. De spillerne som blir påvirket av er potensielt på nye lag uten å vite det. Bråkmakeren er på landsbyens side.


Lodin er så full at han ikke husker rollen sin. Når det er på tide å våkne opp på natta må han bytte ut kortet sitt med ett som ligger i midten uten å se på det. Lodin er nå på den nye rollens lag uten å være helt sikker på hvilket lag dette er.


Den søvnløse våkner sist og kan se på kortet sitt om det har endret seg. Den søvnløse er i utgangspunktet på landsbyens side.


Rollene som ikke våkner opp


Ordinær landsbyidiot. Våkner ikke opp ila natta, gjør ingenting. Selvsagt på landsbyens side.


Garveren hater jobben sin så jævlig at han vil dø. Garveren vinner bare hvis han dør! Hvis garveren dør og ingen varulver dør, så vinner ikke varulvene. Hvis garveren dør i tillegg til en varulv så vinner både garveren og landsbyen. Garveren regnes som et medlem av landsbyen, men er ikke på deres lag. Dermed taper landsbyen hvis garveren dør og alle varulvene er i midten. tl;dr: garveren er hverken på landsbyens eller varulvenes lag.


Hvis jegeren dør så vil også den personen jegeren sikter på dø, uavhengig av hvor mange stemmer den personen har. Jegeren er på landsbyens side.


Rollen som er et potensielt jævla clusterfuck


Hellige ku, dette er den aller mest crazy rollen. Dobbeltgjengeren våkner før noen andre og ser på en annen spillers rollekort (uten å ta det), og ting skjer basert på hva slags rollekort han ser.


Det er mulig jeg dropper denne rollen til vi har fått gjennomført minst ett game.


JAMMEN THOMAS de som har vunnet tidligere har vært de som holder kjeft og rallarhalrhal funkerikke. Jo, her skal det ikke være mulig å tie seg til seier. Sier du ingenting er du høyst sannsynligvis varulv og blir hengt. Som varulv MÅ du rett og slett lyve, og lyve overbevisende. Som en del av landsbyen må du hindre å bli undergravet av varulvene. Dere har én sjanse!

Jeg tenker å løse dette ved å stenge tråden når det er natt og gi alle beskjed om hva de kan gjøre én etter én (spillet følger en bestemt rekkefølge) via pm. Bildet av bordet kommer til å oppdateres med navn på spillerne slik at det blir lettere å gi instruksjoner ("Jeg bytter kortene til kak og Jante"). For å slippe problematikken med at man kan se hvem som roter med conversations kommer jeg til å ha pm med alle spillerne gående kontinuerlig. Så åpnes tråden, det blir dag og det blir opptil dere å prøve å diskutere og resonnere dere frem til hvem som er på hvilket lag og hvem som lyver/snakker sant. Jeg kommer også til å gi dere en oversikt over hvilke roller (og hvor mange som er i spill), eksempel:


Når jeg føler det er på tide innhenter jeg stemme fra alle via pm og annonserer resultatet.

Jeg blir dungeon master og holder meg utenfor i denne omgang, men siden spillet er så kort ser jeg for meg at det kan bli flere runder. Spillet er for maksimalt 10 spillere, så meld dere på!




Agradula
Shinra85
demake
sheriffen
Thinaran
Kyllingmannen?
Terje
Maximum
SirkusMartin
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#3
Jeg begir meg utpå detta her også. Er med
 

demake

Seksuelt godteri
#4
Jeg er meeeeeeed! Lodin og garveren er de bpste.
 
#7
På høy tid at jeg blir med på noe sånt. I'm in!
 
#10
Ok, det passer egentlig megadårlig, og jeg vil ikke være han som bare forsvinner fra spillet og ødelegger for resten, så jeg gir fra meg plassen min hvis noen andre vil ha den :yoshi:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#11
Spillet har ETT døgn! Når én dør er spillet over! Det er lagbasert, hallo!

EDIT: Med andre ord, i morgen kveld deler jeg ut roller og starter å "vekke" folk for diverse natteaktiviteter (heh). Tirsdag starter dagen, med mindre noen er übertreige.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#15
Alle har et dødt søskenbarn i Bjeffvåg

Ca. 30 kilometer nordover, litt østover og oppover... finner vi Ring 3. Et godt stykke utenfor denne ligger den lille polarlandsbyen Bjeffvåg. Isen har forlengst lagt seg på den nærliggende innsjøen Skinnsa, mye pga permafrosten, og alle innboerne stresser som et lite helvete for å få ferdig den siste leveransen med leketøy innen Postens nå fluktuerende portopriser går altfor mye i været før jul. Lyden av samlebånd på fabrikken klarer såvidt å overdøve et og annet "blå-blå" og "nå må Erna trekke sei", men den nye automaten med både Urge Intense og god varm Squeep (tm) holder humøret noenlunde oppe.

Fabrikken er faktisk det eneste som har holdt landsbyen og sine ni innbyggere i live. Bare åtte av dem var å finne på jobb i dag, Kyllingmannen var ikke å se. En noe forundret men likevel ubekymret gjeng sto på likevel uten å mukke, Kyllingmannen var ofte syk. Gjengen jobbet lenge overtid før lyden av pipa gjallet i det store (og iskalde) mursteinsbygget og det var på tide å kalle det en kveld. Kalle, for sist solnedgang var i september. Med åtte mann ble nissens siste bestillinger enda litt forsinket, da Kyllingmannen var maskinist og de andre var ikke like drevne samtidig som de måtte løpe frem og tilbake for å starte og stoppe bånd, heise opp og ned kroker og whatnot. Martin sto ved den store porten og venter på at sistemann kommer seg ut før han skal låse sjappa. En likblek Agradula kommer ned trappa og får med seg alle opp og inn på lageret. Der henger Kyllingmannen etter halsen, repet festet i en reservekrok. Grimasen blottlegger to unormalt store hjørnetenner, under fingerneglene er det hudrester.


Sjokk. Frykt. Sinne. Krangling. Enighet. Kyllingmannen hentes ned, men blir liggende for å sendes med båten på fredag. Alle går hvert til sitt.


spillere.jpg



Følgende roller er i spill:
roller.jpg



Jeg kommer til å lage conversations med alle nå og la rollene gjøre sine oppgaver etter tur.

DET ER NÅ NATT
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#17
DAGGRY

Haha nei det er fortsatt bekmørkt. Alle møtes i rådhuset, dvs puben, dvs rundt barskapet til demake. Dere konkluderer med at det må være et tegn på varulvinfeksjon og at hudrestene betyr en eller kanskje til og med to er infiserte.



Til info: Alle har fått hver sin rolle, noen har kanskje utført oppgaver ila natta. De tre rollekortene i midten av bordet er ikke i bruk. Dere diskuterer, klandrer eller gjør hva dere vil i tråden. Når jeg synes det passer kommer jeg til å stenge tråden og be om at alle skal stemme på en person som skal dø. Så er spillet over! Hvis en person har et flertall stemmer dør den personen. Hvis det er likt mellom flere dør alle de det gjelder.

Landsbyen vinner hvis:
  1. Minst én varulv dør.
  2. Ingen er varulv og ingen dør.
Varulvene vinner hvis:
  1. Minst én spiller er en varulv (altså at ikke begge er i midten)
  2. Ingen varulver dør.
Vi spiller også med garveren. Han kan bare vinne hvis han dør. Han teller som en del av landsbyen for ovennevnte regler. Spørsmål?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#19
En ting til: hvis alle stemmer på hverandre i en ring slik at alle har én stemme hver... da dør ingen. I det tilfellet vinner landsbyen hvis ingen er varulv, og motsatt.
 

demake

Seksuelt godteri
#20
Alle dere kan dra til helvete ovenfor meg!
Hilsen Paradise-Tina.