Generelt om Perfect Dark Zero
Ganske godt oppdatert bildearkiv
Perfect Dark Zeros offisielle webside
Oppdateres etter hvert ...
- Spillet skal være en såkalt prequel til Nintendo 64-skytespillet Perfect Dark, med handlingen satt 3-4 år tilbake i tid (år 2019 og 2020 har blitt rapportert).
- Utviklingsprosessen har vært innom tre konsoller: GameCube, Xbox og Xbox 360.
- Muligens en lanseringstittel til Xbox 360.
- Multiplayer-del over Xbox Live, med støtte for 50 spillere (Rare satser på 64 når det lanseres).
- Co-op og counter-op (en spiller fiender, en annen hovedpersonen) singleplayer, muligens online co-op.
- Vil inneholde to hoved-multiplayermoduser. Vanlig Deathmatch og et modus kalt Dark-Ops. Dark-Ops blir mer taktisk, og spillerne har bare ett liv hver, og må se på når de blir drept. Ikke ulikt Counter-Strike til PC.
- Spillet vil ha boter.
- Alle våpen i spillet vil ha en primær- og sekundærfunksjon, noen vil til og med ha en tertiærfunksjon (røntgensyn, usynlighet o.l).
- Tre forskjellige fremkomstmidler er bekreftet; Jetpack, Hovercraft og motorsykkel: Jetpack-en fungerer som en Mech på bakken, men som en ... Jetpack i lufta. Hovercraften skal ha plass til «så mange spillere man kan få plass til», samt et harpun-lignende våpen bak. Motorsykkelen har nok et vanlig hjul, ettersom det er uttalt at den kan sladdes med, den har også et sete for fører og et for en som kan skyte bak.
- Man kan rulle unna kuler og eksplosjoner, og styre hvilken retning man vil rulle til. Når man ruller skifter kameraet til tredjeperson, og man blir mer sårbar mot skudd.
- Man kan også skjule seg bak hindringer. Dette fungerer ved at man trykker på en knapp når man er i nærheten av for eksempel en tønne, og vinkelen går da til tredjeperson, og man kan se siktet sitt slik at man kan sikte på fiender som kommer fra en bestemt side, slipper man går man tilbake til førsteperson. Ulempen med dette er at man må vite når man burde gjemme seg bak noe, sånn at man ikke blir angrepet fra et annet hold.
- I multiplayer (kanskje bare bekreftet for Dark-Ops?) har du fire våpenplasser, og må velge etter hva du vil ha med deg i kampen. En rakettkaster tar for eksempel tre plasser, mens en standardrifle tar to, en sniper tre, og en pistol én.
- Granater har som i Halo en egen knapp, men det vites enda ikke om granater behandles som et ordentlig våpen, og hvor mye plass de tar opp.
- I multiplayer kommer man først til et trygt rom man kan velge hvilke våpen man vil ha med seg, og kan så bli sendt inn i kampen.
- Radaren i spillet baserer seg på lyd. Store våpen som lager høy lyd vil dukke opp på radaren, og være der lenge. Lyddempede våpen vil ikke vises på radaren. En rutinert spiller skal utifra størrelsen på prikkene (lydstyrken) lese hva slags våpen fienden har.
- Siktet på våpenet vil utvide seg etter hvor mye man skyter, noe som gjør at man heller må skyte litt av gangen.
- I multiplayer vil absolutt alle fiender, fienders kjøretøy og annet være rødt. Uansett om de er fra forskjellige lag innen en kamp, vil alle fiender være røde. Man skal dog utifra karaktermodellene se hvem som er på lag. Alle lagkamerater er grønne.
- I multiplayer (bare i ranked games?) vil de høyest rankede spillerne være hovedpersonene fra singleplayeren, mens andre vil være mindre viktige personer.
- Hvis du ikke vil spille på Live kan du se på hvem som helst av de andre Perfect Dark Zero-spillerne. Lære fra de beste, og så videre ... Kill TV, tror jeg det skal hete.
- Versjonen som ble vist på E3 var en åtte uker gammel Alfa, og brukte i følge Rare rundt én tredjedel av Xbox 360s kraft.
- Spillet kommer i to versjoner, en «limited collectors edition», og en vanlig. Spesialversjonen vil komme i en slags tin-versjon, som Halo 2 også gjorde, bare at den vil være sort. Den vil også inneholde en making of-dokumentar, et spesielt samlekort (ett av ni forskjellige), et skin til Xbox 360 Guide-en, bilder fra spillet du kan bruke på Xbox Live og «Limelight», en låt fra spillet.


Ganske godt oppdatert bildearkiv
Perfect Dark Zeros offisielle webside
Oppdateres etter hvert ...