Perfect Dark Zero

Ah, så det var på grunn av badedraktene at utviklerne ikke hadde nok kraft igjen i boxen til at de kunne legge inn noe så grunnleggende som head-tracking?

It's all making sense now...
 
Interessant diskusjon ;)

Om man skal tro Alexswe på Rare-Extreme forumet, så er første anmeldelse av spillet ute i det svenske bladet Super Play.
Det fikk karakteren 9/10.

Opprinnelig skrevet av Rare-Extreme
Graphics - 9
Sound - 10
Control - 9
"Lastability" - 9
Til sammenligning ga de:

Opprinnelig skrevet av Rare-Extreme
Condemned - 9
Project Gotham Racing 3 - 9
Kameo - 6
FIFA 06: Road to World Cup - 7
Regner med at Gamespot og IGN sine omtaler kommer i nærmeste fremtid. Gleder meg til å teste spillet selv på forhåpentligvis den 2. desember.
 
Ah, så det var på grunn av badedraktene at utviklerne ikke hadde nok kraft igjen i boxen til at de kunne legge inn noe så grunnleggende som head-tracking?

It's all making sense now...
[/b]
Ahhhh, det er derfor de også onanerer, en sånn weight reduction altså. Utrolig hva folk nå til dags er villig til å gjøre, for å mestre et spill :blunk:
 
I følge Next-Gen.biz sendte Microsoft PDZ til fabrikasjon før det hadde blitt sertifisert og godkjent! :usikker:

In order to guarantee Xbox 360 launch-day availability of flagship title Perfect Dark Zero, Microsoft sent the game to manufacture before it had passed certification.

It was an extraordinary gamble. The game passed certification after the disks had been pressed. If the company had waited for certification to come through before okaying manufacture, Perfect Dark Zero would not have been available at the launch of Xbox 360.

Having ordered replication of the disks, Microsoft and Rare had to cross their fingers for a positive certification. If Microsoft's notoriously strict procedure - which we understand was not eased for PDZ in any way - had failed, the disks would have been trashed and the game would have been late.

The certification process is the final stage a game goes through before manufacture. Microsoft's team picks through the game making sure there are no bugs, that menus all work correctly, and that there are no compatibility issues. Games that fail, even in the smallest detail, are sent back to publishers and developers for changes. The process can take days, or even weeks.

Microsoft's developer Rare has been under enormous pressure to deliver two games for the launch of Xbox 360 - Kameo and Perfect Dark Zero, with PDZ the flagship title for the entire launch. Failure to make retail on November 22 would have been a sales and publicity disaster.

Taking a risk

PDZ executive producer Jim Veevaert told Next Generation, "Typically we go through a certification process to get a game finished and then we release to manufacturing. We took some risks and manufactured the disks over five days before certification."

When asked about the risks involved he said, "If the certification had not passed, we would have had hundreds of thousands of disks on our hands. It was us taking a risk to get the game there day one and there for launch."

He said, "Typically you can take upwards of 12 to 14 days to go through certification. In this case we didn't have the time, so we said 'go for it'."

He said the team was confident, if not certain, that the certification would pass. "The team had been going through the game over the last few weeks to get us to a point where we felt really comfortable. Rare does a lot of work in terms of polishing the game so we felt pretty confident it was time to let it go."

Microsoft has manufactured 700,000 copies of Perfect Dark Zero for the U.S. market, with a target hardware tie-ratio of 1:1. Veevaert said that figure was based on the early launch period of the hardware, and that a further run is expected in the days ahead.

TOMORROW: Full interview with Jim Veevaert on Rare's launch titles and the coming of Xbox 360.[/b]
Og til slutt: 3 nye MP videoer, fra beta-versjonen.

Edit: OXM UK skal vist nok ha omtalt PDZ. Karakter: 9/10

The pros were:
- Superb Replay Value
- Colossally addictive on Xbox Live
- More weapons than Charlton Heston
- Better-than-high-end PC visuals

The only minus was:
- Embarrassingly Wacky Voiceovers[/b]
Kilde
 
D

Doctor Downs

Gjest
Noe som ikke klikker helt med Super PLAY og "foerste anmeldelse". Mulig det bare var den norske utgaven som trengte noen maaneder paa seg. IGN har skrevet at de hverken har faat spillet av Rare/Microsoft eller i butikken, saa hvor OXM har det fra vet jeg ikke. Men de har ihvertfall stoedige anmeldelser, saa naa gleder jeg meg til aa komme hjem :)
 
Første anmeldelse fra Talk Xbox:
Opprinnelig skrevet av Talk Xbox
Perfect Dark Zero is the game to get for the Xbox 360. From the fantastic gameplay to the gorgeous graphics to the incredible amount of replay value, every gamer should experience this game. It features every multiplayer option you could want, and the feature list reads like a multiplayer gamer’s wet dream. There are a few small issues- some levels aren’t that great, for example- but, in the end, they don’t really detract from the game as a whole. When you have a title of this size, everything can’t be top-notch. However, the replay value can be, and is. You will be playing this game for years and years to come; if you are getting one title for your Xbox 360, make it Perfect Dark Zero.
Det høres jo jammen meg ut som det innfrir. Men så er jo denne anmeldelsen fra en fanboy-side som attpåtil anmeldeer et eksklusivt Xbox 360-spill.

Redigert: Scoren var 9.7.
 

Kilik

Lokal moderator
Nå skal det sies at TalkXbox generelt er meget snille i anmeldelsene sine. 9.9 til Splinter Cell: CT og 9.1 til Conker for eksempel...
 
Da kan en vell sette ned scoren 0,5 poeng.
Fortsatt ganske høyt.
[/b]
Hehe ja.

Syns ikke spille ser noe bra ut.
Rare er nok forbi gått for meg.

E kan tro hvorfor nesten alle gikk når MS tok over Rare!

Får vel ha gode minner fra N64 tid. Da var Rare et godt spilleselskap. :)
 

Kilik

Lokal moderator
8.8 fra TeamXbox

Kanskje ikke den store, definerende flaggskip-tittelen som Halo ble for Xbox-lanseringen, men dette ser ut til å være et overraskende solid spill fra Rare.
 
Spillet ser jo veldig pent ut, men jeg stiller meg fremdeles litt skeptisk til gameplayet.
Blir nok morsomt, men hvor morsomt er jeg enda litt usikker på.
 
D

Doctor Downs

Gjest
9.0 av Gamespot, ja. Wow.

Er det forresten noen her som vet om jeg kan kjoepe en Xbox 360 og spill i USA og Xbox Live hjemme? Eller er det no' PAL-disc som foelger med som ikke vil kjoere? Regner med at haandkontroller funker om hverandre?
 
Når jeg leser hoppe/rulle diskusjonen deres begynner jeg å lure på hvor dum man kan bli. Rulle til siden, hoppe til siden. Samme faen, du kommer deg vekk uansett.


Skal forresten damen på de nyeste bildene fra Mongis forestille Johanna..? (Fine bilder, ikke det, men ikke akkurat slående likt det på N64)
 
Opprinnelig skrevet av Zhyteren
Når jeg leser hoppe/rulle diskusjonen deres begynner jeg å lure på hvor dum man kan bli. Rulle til siden, hoppe til siden. Samme faen, du kommer deg vekk uansett.
Hovedforskjellen er vel at det ser helt retarded ut å hoppe sidelengs mens man blir skutt på (med mindre man automatisk hadde slengt seg samtidig som man hoppet, men dette har jeg enda til gode å se i FPS). Rulling og hopping blir kanskje det samme i teorien, men det er ingen tvil om hva som ser mest naturlig ut.

Redigert: Ved nærmere ettertanke blir vel det å hoppe og slenge seg det samme som å rulle, så ja - det er ingen tvil om hva jeg vil foretrekke.
 
Bare for å tilføye en liten ting til i denne rulle-saken. I følge gamespot tar man mer skade mens man ruller om man blir truffet såklart. Det skulle holde antall fjols som ruller hele tiden på et minium.