Perfect Dark Zero

Og jeg prøver å si at man kan rulle unna noe av splash-skaden fra rakettkasteren i PDZ.
[/b]
Noe som igjen ikke vil være like effektivt som å hoppe siden man fremdeles er på bakken og vil få mer av splash damage rett på seg istedet for at man er i luften og trykket blåser deg vekk og det pleier å redde noe av hp'en. Jeg ser egentlig ikke noe poeng med å ikke inkludere hopping hvis man allikevel har med rulling. Istedet for at folk hopper som gale så blir det masse rulling istedet. Vil se like dumt ut, hvis ikke dummere da det lukter A-team faktor av det lang vei.

Hvis noen tror at det er mer naturlig å rulle fremfor å hoppe så blir jo det nesten bare litt morsomt. For ingen av delene er i nærheten av å være realistisk engang. De kunne like så godt bare droppet all hopping/rulling og bare lagt til en funksjon som lar deg hoppe opp på objekter når det trengs.

Jeg regner med at Rare har implementert rullingen slik at det blir veldig lite gunstig å hamre inn rulleknappen. Jeg har ikke hørt så mye om funksjonen, men har sett den i aksjon på en film. Hver gang man ruller går man ut i tredjeperson. Skal man drive med serierulling vil det bli enormt mye bytting av kameravinkel, noe som antageligvis gjør spillet veldig forvirrende. Jeg antar også at Rare har lagt en begrensning for hvor ofte det er mulig å rulle. For eksempel at man må vente 2-3 sekunder mellom hver gang man kan rulle.

Og angående dette med unngå splash damage, kan jeg ikke se hvordan hopping skal være mer effektivt her enn rulling. Som Agahnim nevner pleier hopping i FPS å være ganske begrensende saker. Man kommer ikke spesielt langt, og det går ikke spesielt fort. Det å rulle unna skade virker mye mer logisk. Å rulle er raskere enn å hoppe, pluss at man kommer lenger ved å rulle. Det burde i hvert fall være sånn.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hopping i Unreal Tournament og Quake er stort sett godt for én ting, og det er å la den som angriper sjonglere deg rundt med raketter. :p

Det er absolutt ingen forvirring med kameraskiftet når man ruller. Det vet jeg siden jeg har spilte det mye på BIFF. Og når man ruller kan man jo ikke avfyre våpene, og skulle man da finne på å hamre på rulleknappen er man ekstremt sårbar om man møter på fiender.

EDIT:leif

Mente det som Baro.. Nicholas sa i sin forrige post. Men rulling går greit det og, men jeg har spilt en god del Halo 2 skjønner du, Aga. Der kan du jo hoppe litt høyt, og du hopper lengre ved hjelp av splash-damage fra en rakettkaster.

D

Deleted member 1518

Gjest
mer naturlig å rulle fremfor å hoppe så blir jo det nesten bare litt morsomt. For ingen av delene er i nærheten av å være realistisk engang. De kunne like så godt bare droppet all hopping/rulling og bare lagt til en funksjon som lar deg hoppe opp på objekter når det trengs.
[/b]
Eh, det er vell litt mer naturlig å rulle/kaste seg bortover.
Hva hadde du gjort i denne situasjonen som jeg med innlevelse dramatiserer:
Bazookahomsen står og sikter, fyrer av.
Jeg hopper 2-3 meter opp i lufta før jeg lander bakom en vegg for å ungå noe av skaden skuddet tar.

ELLER:

Bazookahomsen står og sikter, fyrer av.
Jeg kaster meg bak veggen for å ta mindre skade.

Ikke for å være frekk, men begge alternativene dine er like. Enten så hopper du vekk, eller så ruller/kaster du deg vekk. Hvilken hypotetisk situasjon skulle være den bedre situasjonen?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg sitter med en liten mistanke om at noen har glemt at realisme ikke er det samme som moro, gitt.

Poenget mitt var ikke at jeg ville heller ha realisme. Men å fjerne hopping for at den ødelegger gameplayet for å så implementere rulling. I mean, c'mon..
Shit/Crap, it's all the same. Virker bare mot sin hensikt siden vi vil få se mange varienter av idiotisk rulling i all slags situasjoner. Bare vent, folk kommer garantert til å whine over et eller annet. Sonic rolls ? :p

Nei det er ikke det samme, når man hopper har man fortsatt full mulighet til å pumpe fienden full av patroner. Med rullingen i PDZ er man fullstednig forsvarsløs et lite sekund, og å finne på å rulle mens man løper mot en fiende er/kan være sevlmord, i motsenting til å løpe mot en fiende hoppende for å gjøre det vanskligere å bli truffet selv... Det er ikke det samme, da det vil gi ulikt gameplay, om ikke mye...

Jeg sitter med en liten mistanke om at noen har glemt at realisme ikke er det samme som moro, gitt.
[/b]
Det, pluss at det her er snakk om et spill som involverte små grå menn, reptil-monstre fra det ytre rom, det av våpen disse to bandene medbragte til jorden, det av våpen menneskeheten tydeligvis kommer til å bruke aktivt, pluss svevesykler. Men realistisk skal det bli. Praktiske argumenter er jeg mer åpen for, men å snakke om realisme kan de spare seg.

Nei det er ikke det samme, når man hopper har man fortsatt full mulighet til å pumpe fienden full av patroner. Med rullingen i PDZ er man fullstednig forsvarsløs et lite sekund, og å finne på å rulle mens man løper mot en fiende er/kan være sevlmord, i motsenting til å løpe mot en fiende hoppende for å gjøre det vanskligere å bli truffet selv... Det er ikke det samme, da det vil gi ulikt gameplay, om ikke mye...
[/b]
Ser poenget ditt. Men ofte i spillene så får du kraftig nedsatt nøyaktighet når man hopper og skyter selv. Da tenker jeg mer på hopping som et metode å unnvike på, noe som som oftest ikke pleier å hjelpe folk i og med det er lettere å ta folk som hopper overdrevet mye, lett å forutse hvor de lander som oftest.
Jeg er bare redd for at gameplayet ender opp med masse fjols online som ruller og ruller for harde livet. Men vi får se om de har gjort et godt valg der eller ei. Video klipp er ikke nok for å vurdere dette enda og lande på en avgjørelse.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du burde da være glad for at folk driver og ruller hele tiden, lettere å treffe.

Ny PDZ preview

Let’s just start with some good old fashioned hype. Perfect Dark Zero is the premier multiplayer title on the Xbox 360 and will be the most fun Live game you have ever played before. No, that isn’t a marketing tagline. That’s what I’m telling you now, having played it in an Xbox 360 preview session. While I tried out the single player mode for a bit, I primarily played the co-op mode. It was, in a word, godly.[/b]
Forventningene mine blir vel ikke akkurat lavere av å lese slikt. ^_^

Du burde da være glad for at folk driver og ruller hele tiden, lettere å treffe.
[/b]
Vel, det ser tåpeligere ut men ja, be my guest. Folk som hopper og spretter for mye i Halo 2 for mye er mer utsatt for å bli kjapt drept. Tror nok man vil få se tilfeller av det i PDZ.

Men jeg gleder meg til spillet, folk skryter jo av det enormt da.

D

Doctor Downs

Gjest
[/b]
Samme taapelige argumentet som brukes hver gang. Story og spillfysikk/grafikk er ikke engang i naerheten av aa ha noe med hverandre aa gjoere. Bare fordi futuristiske vaapen faar vaere med betyr ikke at all fansen hadde vaert likegyldige om man spillte med vandrende husholdingsprodukter framfor realistisk rendra mennesker. Rulling som alternativ til hopping er, som Rare har uttrykket, for aa unngaa den enorme irritasjonen som kommer av hopping i samtlige internettspill. Tror de fleste som har proevd aa spille Halo med gamle CS-fanatikere vet hva jeg snakker om.