Perfect Dark Zero

Dette spillet falt egentlig ikke i smak i det hele tatt. Mjoda, det har pen grafikk osv, men for mange irriterende faktorer. Som for eks forferdelig og homo voice-acting, irriterende kommentarer, til tider grusomt level-design og lite engasjerende historie. Nei jeg skulle nok ha hørt på meg selv og lett mer etter condemned før jeg kjøpte PDZ i stedet.
 
Hører folk er misfornøyd med single player. Men multiplayer da? Er det et spill som krever skills eller bare masse doser flaks ?
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Skillz, men altså det med level design er noe nytt jeg har hørt. Ingen har aldri klagd noe spes på andre spill, men nå sier jo alle annmeldere at det er dårlig level design på pdz. Det kan jeg ikke fatte og begripe, kanskje det er en ny trend -_-'
 
Veldig morro å joine en allerede starta game, mate spillere med bly, få kommentaren "who is Freeeeezar?", for så å vinne kampen :D
Jeg har tilnærmet 5 stjerner med Rep, men hvordan kan jeg få ned ryktet til teamkillers? Har ikke helt forstått hvordan man bruker systemet.
 
Torulv, du har spillet: Hvordan funker kjøretøyene i PDZ? Er det som i Halo og Halo 2? At du svinger en markør, så trykker du fremover, så kjører kjøretøyet fremover..
 
Skillz, men altså det med level design er noe nytt jeg har hørt. Ingen har aldri klagd noe spes på andre spill, men nå sier jo alle annmeldere at det er dårlig level design på pdz. Det kan jeg ikke fatte og begripe, kanskje det er en ny trend -_-'
[/b]
Noen steder er det helt greit, slik som på mission 3. Men på f. eks. mission 1, spesielt i baren, er det horribelt.
 
Jeg leverte tilbake dette oppskrytte over rated spillet tilbake igår mot et spill som faktisk leverer nemlig COD2. Det var som dag å natt i forhold til Rare's deseprate forsøk på å vise at dem kan fps spill.
 
Jeg har bare spillt igjennom mission 1, kommet til parkeringshuset, og er rimelig skuffet foreløpig.

Leveldesignet er håpløst, aldri logisk hvilken vei du skal gå, som i feks cod2.
Kontrollen er fryktelig, FPS på konsoll er aldri optimalt, men har spillt mange FPS på konsoll dere det er mye enklere å sikte. Halo1/2 var en drøm i forhold.

Grafikken er også ganske dårlig, dvs. teknisk er den fin, god bumpmapping, SYKT høyoppløste teksturer, gode eksplosjonseffekter etc. Men artistisk føles det som en nybegynner som går amok i 3dstudios material editor. Modellene er heller ikke spesielt gode, spesielt ikke på andre brettet (Forskeren på første oppdrag med glasshjelm var faktisk ganske stilig).

Håper virkelig spillet tar seg opp etterhvert, så får jeg bytte det til noe annet.

Heldigvis har jeg PGR3 og Zuma i mellomtiden :)
 
Har hørt så mye dritt om PDZ her nå at jeg begynner å tvile på om jeg gidder å ønske meg en Xbox360 til jul. For det var det eneste spillet jeg var gira på å ha som var 360 eksklusiv. COD2 og resten av spillene som kom ut til Xbox er ikke nok til at maskinen må være i hus til julaften.

Skuffende egentlig.
 
Jeg leverte tilbake dette oppskrytte over rated spillet tilbake igår mot et spill som faktisk leverer nemlig COD2. Det var som dag å natt i forhold til Rare's deseprate forsøk på å vise at dem kan fps spill.
[/b]
Enig. :tommelned:
 
Jeg hadde oxo tenkt og kjøpe meg en 360 maskin men ox skaffa en før meg så da starta vi med intens PDZ gaming. altså Multiplayer er litt moro men bare litt hvorfor tok de ikke med alt det gode fra det gamle? det var faktisk moro og unlocke en hel haug med ting og ha mange forksjellige models og skifte på samt skifte på Bot models (bytte hjelm og kropp) hva med Challanges? hvor ble det av det? eller Survival Stjernen , Frag stjernen , Headshot stjernen og den andre stjernen... greit at d står 10 deathmatch wins Unlocked Whoohuu jeg har 10 mere Gamescore hva er Game score til?!?!? eller yej jeg sprang folk i lufta 10 ganger nå har jeg 10 mere gamescore.. får heller kjøpe meg Nintendo Rev. og laste ned Perfect Dark med håp om litt nyere grafikk vis ikke så gjør ikke det noe spiller heller det gamle igjen da jeg har sjangsen da.
Etter som mine 6 Nintendo 64 kontroller er helt slitt ut :p
 
Ser ut som om jeg er en av få som faktisk ikke ble skuffet over PDZ.
COD 2 er egentlig et mye bedre spill. Har det selv på PC, og har spilt gjennom det. Allikevel er PDZ svært underholdende med mange gøye oppdrag, selv om ikke historien er helt bra. Så klart, det er en del spillet mangler og mange ser på det som en stor skuffelse, men jeg synes hvertfall det oppfylte mine forventninger.
Multiplayer (online) har jeg enda ikke prøvd så veldig mye, men så langt er det helt okey. Co-op derimot finner jeg veldig gøy. Som GameSpot sa, så er det ikke som mange andre spill at det bare blir plassert to spillere på en bane, med samme muligheter som en enspiller. Slik er det hvertfall ikke hele tiden i PDZ.
Soundtracket til spillet passer forresten stilen til PDZ veldig bra.
 
hvordan er det jeg skifter navn på min profil når jeg skal spille link på pdz?
 

Endre

Ødela forumet
Jeg skaffet meg dette på lansering og angrer ikke så langt. Starter med litt singleplayer-inntrykk:
Singleplayeren har til nå vært rimelig uengasjerende, mest på grunn av leveldesign som er vanskelig å forstå seg på, og noen litt lite tilgivende oppdrag. Det har ofte hendt at jeg bare roter meg bort på brettet mens jeg leter etter hvor jeg skal videre, i flere minutter, uten at jeg har den vageste anelse om hvor jeg skal. Og hvis jeg ser på de pilene på bakken, og følger de, så kan det faktisk hende at jeg fortsatt ikke skjønner hvor jeg skal. For eksempel i co-op her om dagen, så hadde vi funnet frem et gold og silver keycard vi skulle bruke på en dør, men det var faenmeg helt umulig å forstå at én skulle trykke på døråpnerknappen rett ved døra, mens den andre måtte trykke på en annen, lignende knapp som tilsynelatende var til en annen dør som gikk til venstre. En annen gang fikk jeg beskjed om å skyte på en fyr for å få noen andre til å tro at de ble skutt på, så helvete skulle bryte løs. Jeg prøvde først å gjemme meg bak en pilar, så stikke hodet raskt frem og skyte, men det gikk ikke ... jeg ble sett. Da fikk jeg valget om å starte fra et checkpoint litt tidligere, eller starte hele brettet på nytt. Dette er kanskje ganske hardcore, og oppfordrer folk til å perfeksjonere brettene og blablabla ... men akkurat da føltes det bare urettferdig. Uansett ... etter flere forsøk gikk det greit, uten at jeg helt forstod hva jeg gjorde annerledes den gangen. Sånne ting blir frustrerende i lengden, og gir meg ikke akkurat mersmak på singleplayer.

Så var det multiplayer. Når jeg først klarte å se vekk fra den stygge, stygge, stygge karakterdesignen, og ikke brydde meg om den rare ragdollfysikken/dødsanimasjonene som tydeligvis var ute på en skikkelig tur i skogen, og samtidig klarte å se bort i fra de litt korka karakteranimasjonene, så ble multiplayeren veldig engasjerende. Jeg forstår at noen kan bli skuffet over PDZ, det føles ikke akkurat next-gen på noe plan, men det hindrer det ikke i å være en engasjerende multiplayeropplevelse i mine øyne. Har hatt mange tøffe kamper i vanlig deathmatch og spesielt i darkops. Jeg vil også si jeg er ganske vant med kontrollen nå, og ser ikke på den som et hinder (jeg har fått achievement for 100 headshots, yay!), føler faktisk at jeg bare blir bedre og bedre. Ser nå frem til å ha noen enda mer taktiske kamper med fokus på samarbeid med noen fra Spillegal i tiden fremover (send meg en PM).

For å oppsummere er jeg rimelig skuffet over singleplayer, den føles ikke på langt nær så gjennomført som det originale Perfect Dark. Grafikken er heller ikke spesielt imponerende, karakterdesignen er i mine øyne et steg tilbake fra Perfect Dark, og dødsanimasjonene med ragdoll er ofte så rare at de blir irriterende ... Rare skulle generelt sett hatt et par-seks måneder til med finpussing, så hadde det sikkert blitt en del bedre. Hadde jeg vært litt mer "tolvåring-med-lys-og-irriterende-stemme-på-Live", hadde jeg sikkert sitti på Gamefaqs-forumet og klaget over at Rare ødela Perfect Dark Zero med alt potensialet spillet hadde, i stedet setter jeg pris på spillet for det det er, og nyter multiplayeren. Kanskje jeg til og med lærer meg å like singleplayeren etter hvert, brettene virker i alle fall ganske frie, med flere valg man kan ta, noe som kan bli interessant hvis man prøver å mestre det. Og i stedet for å unlocke cheats som før, kan man spille gjennom brettene på nytt for få med seg bedre våpen man kan bruke på andre brett.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg venter fortsatt på et innlegg fra vår alles PD-fanboy Agûilô. Håper han ikke begikk hara-kiri med en kontrollerkabel etter å ha spilt spillet. :(



Så på 1UPs videopodcast at Che Chou (som ga PDZ 9.0/10) heller ikke likte spillet spesielt godt før han kom til syvende brett. Etter det tar det seg visst veldig opp. *shrug*
 
(jeg har fått achievement for 100 headshots, yay!)
[/b]
Headshots er forsåvidt den eneste effektive måten å drepe noen på. Med mindre man liker å skyte, skyte, skyte, lade, skyte, skyte - drepe, da. (Har selv kun fått achievement for 10 headshots, men tror jeg nærmer meg hundre snart)
Liker også Live-delen veldig godt. Spilte mot znaak og Torulv i går, de var 3, jeg var 1. Etter at de hadde drept meg tre ganger, så ga jeg opp skytinga og slo dem heller med nevene. Vant 9-3 :D (eller noe nærme det)
Måtte gni det inn etter kampen også, før jeg stakk for å spise middag.

Budskap; nærkamp i PDZ suger, med mindre man har sverd, shotgun eller nevene. :D



Edit:
Revan: kjøretøyene i PDZ styres som du sa, fungerer som en lek.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
<div class='quotemain'>
(jeg har fått achievement for 100 headshots, yay!)
[/b]
Headshots er forsåvidt den eneste effektive måten å drepe noen på. Med mindre man liker å skyte, skyte, skyte, lade, skyte, skyte - drepe, da. (Har selv kun fått achievement for 10 headshots, men tror jeg nærmer meg hundre snart)
Liker også Live-delen veldig godt. Spilte mot znaak og Torulv i går, de var 3, jeg var 1. Etter at de hadde drept meg tre ganger, så ga jeg opp skytinga og slo dem heller med nevene. Vant 9-3 :D (eller noe nærme det)
Måtte gni det inn etter kampen også, før jeg stakk for å spise middag.

Budskap; nærkamp i PDZ suger, med mindre man har sverd, shotgun eller nevene. :D



Edit:
Revan: kjøretøyene i PDZ styres som du sa, fungerer som en lek.
[/b][/quote]

Men Znaak og han andre var enkle ofre :rulleøyne:
Men som sagt i ett annet topic, jeg eide alle dere når vi spillte alle mot alle :p