Playstation 3

#1
Velkommen til det offisielle emnet om Playstation 3. Her vil du forhåpentligvis finne alt som er verdt å vite om Sonys nyeste konsoll, i hvert fall av den infoen som er sluppet til nå.

Spillene

Sony viste en overraskende stor menge spill på pressekonferansen. Selv om de fleste bare var kjappe konseptvideoer, er det allikevel flott å se at spill som Devil May Cry 4 og Tekken 6 er på vei til konsollen. Her er en liste med de mest imponerende spillene som ble vist under konferansen. (ha i bakhodet at ikke alle spillene kjører i real-time)

Killzone 2




Gamespots infoside

Warhawk




Gamespots infoside

Devil May Cry 4




Gamespots infoside

Fight Night Round 3



Gamespots infoside


Andre interessante spill
  • Metal Gear Solid 4
  • Grand Theft Auto
  • Tekken 6
  • Vision Gran Turismo
 
#2
Kribler i magen.
bare noen faa dager igjen. :D
Hva er det bilde ?
en plakat som er blitt hengt opp i LA eller noe slikt ?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#3
Det bildet var temmelig ... teasete. :p

Men er det ikke mulig å koble iPoden til Xbox 360 også? Jeg syns å huske at de sa det.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#4
Gleder meg VELDIG til mer info fra sony om ps3. Jeg blir nærmest våt når jeg tenker på alle spilla som kommer til å komme på den en gang i framtiden. Nytt mgs, nytt final fantasy, nytt GTA... :sikle:
 
#5
Opprinnelig skrevet av ShoDan@15.05.2005, 00.40
Kribler i magen.
bare noen faa dager igjen. :D
Hva er det bilde ?
en plakat som er blitt hengt opp i LA eller noe slikt ?
220162​

Aner ikke hvor det stammer fra, men interessant er det. (hvis det ikke er fake, som så mye annet) "Welcome change", står det. Betyr dette at Sony gjør som Nintendo og går nye veier? Eller hinter de bare til andre, litt mindre drastiske forandringer, som for eksempel dette med tilkoblingsmuligheter for iPod og sterkt forbedret grafikk? Gudene må vite... Og hva er symbolikken i at alle knappe-ikonene er delt på midten? Jeg har ingen idé. :( Trodde aldri jeg skulle si dette, men gleder meg til denne helga er over.
 
#6
Hva betyr de bokstavene over skriften?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#10
Opprinnelig skrevet av The sorte ice+15.05.2005, 01.46-->
<!--QuoteBegin-Alucard
@15.05.2005, 01.22
Hva betyr de bokstavene over skriften?
220176​
Viser ikke plakaten knappene til PS3 da??
trekant, runing, firkant & X?
220190​
[/b]
Hva med at du får kreft og dør? Å gjenta hva folk før deg har skrevet er ikke nyttig, det er bare irriterende. KAKE!
 

Nabbe

Har fin hatt.
#11
Å du dah. Så nusselig du er når du tøffer deg.

Men dere... jeg tror kanskje det er PS-symbolene... trekant, runding, firkant og X.
 
#12
Opprinnelig skrevet av Nicholas+15.05.2005, 02.17-->
Opprinnelig skrevet av The sorte ice@15.05.2005, 01.46
<!--QuoteBegin-Alucard
@15.05.2005, 01.22
Hva betyr de bokstavene over skriften?
220176​


Viser ikke plakaten knappene til PS3 da??
trekant, runing, firkant & X?
220190​
Hva med at du får kreft og dør? Å gjenta hva folk før deg har skrevet er ikke nyttig, det er bare irriterende. KAKE!
220211​
[/b]

Slutt å klag.
 

Kilik

Lokal moderator
#14
Sony er jo en av Apples argeste konkurrenter på MP3-markedet, så jeg blir litt overrasket hvis dette er sant.

Hva jeg tror vi kan vente oss:

Navn: PlayStation 3
Prosessor: Cell. Jeg tipper en standard Cell med 1 PowerPC-kjerne (svært lik den i Xbox 360) og 8 SIMD-kjerner. Kjører på rundt 4 GHz. 65 nm-prosess.
RAM: 256 MB XDR RAMBUS, delt med GPU
GPU: Custom nVidia next-gen på rundt 700 MHz med 16 MB eDRAM
Medium: Blue-Ray og DVD
Lansering: Våren/sommeren 2006 i Japan. Høst 2006 i USA og Europa.
Innebygd lagringsplass av noe slag. Kanskje en harddiskløsning som i Xbox360.
Stort online-fokus. Stor satsning på nedlastninger etc.
Full HDTV-support og muligens opptaksmuligheter (PSX)
Ellers tror jeg den blir kjedelig lik PS2 både utvendig og innvendig, men kanskje Sony for en gangs skyld har noe spennende på lur?

Leste forresten at Sony nå vil bruke åpne standarder som OpenGL i utviklingsverktøyet. Det lover bra.

Håper på å få se et glimt av next-gen GTA på E3.
 
#16
Kanskje symbolene ikke er delt i to, men heller halveis skjult?

Gleder meg uansett. Noen som har klokkeslettene til de forskjellige konferansene?
 
#17
Opprinnelig skrevet av Nicholas@15.05.2005, 02.34
Slutt å post.
220229​

Du liker å krangle med andre.
Har hørt veldig mye dumt på dette SG forum. (Rykter sier at det er enkelte idioter her på forume.)
Så kanskje vi har funnet feilen? du?! Som er den personen som ødelegger for
andre..

Seriøst så har jeg aldri vært borti et forum som dette. (Bare krangler)

Grunnen jeg er her på SG, det er fordi jeg vil poste meldinger osv. (Ikke å krangle med andre) Det kommer ikke noe ut av krangel. OK?

Så kan ikke du la vær å poste sånne ting !Nicholas! Det går innpå meg.
E blir sur.

Så nå vil jeg ta fred mellom oss.
Takk.
 
#19
Gleder meg ganske mye til neste gen. maskiner kommer ut, blir vel omtrent som når Ps2 kom ut. Mange nye spill, bedre grafikk, nye overaskelser og opplevelser, og selvsagt, mange mange nye timer med totalt super-gaming.

Gleder meg vel spesielt til nye GTA og Final Fantasy.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#20
Opprinnelig skrevet av The sorte ice+15.05.2005, 13.44-->
<!--QuoteBegin-Nicholas
@15.05.2005, 02.34
Slutt å post.
220229​

Du liker å krangle med andre.
Har hørt veldig mye dumt på dette SG forum. (Rykter sier at det er enkelte idioter her på forume.)
Så kanskje vi har funnet feilen? du?! Som er den personen som ødelegger for
andre..

Seriøst så har jeg aldri vært borti et forum som dette. (Bare krangler)

Grunnen jeg er her på SG, det er fordi jeg vil poste meldinger osv. (Ikke å krangle med andre) Det kommer ikke noe ut av krangel. OK?

Så kan ikke du la vær å poste sånne ting !Nicholas! Det går innpå meg.
E blir sur.

Så nå vil jeg ta fred mellom oss.
Takk.
220401​
[/b]
Jeg har prøvd å forstå innlegget ditt i godt 10 minutter nå, men det er så jævlig kronglete at jeg blir helt oppgitt. For det første: Jeg "liker ikke å krangle med andre". Jeg vil si at jeg krangler forholdsvis lite på Spillegal, ihvertfall i forhold til antall innlegg jeg har - selv om jeg er "den personen som ødelegger for andre".

Så sier du at du aldri har vært borti et forum som dette, hvor det bare er krangler, tydeligvis. Jeg gidder ikke engang begynne på hvor tjukk i hodet du må være som bare tror det er krangler her, istedet anbefaler jeg deg et nytt par briller. Du trenger dem. Og siden vi er inne på det: Hva føler -du- er poenget med et forum? At folk fra hele landet/verden skal samles og være enige i ting? At alle skal ha akkurat de samme meningene om spill, og at ingen skal være uenige? Din manglende evne til å se forskjell på en diskusjon med argumenter og en krangel kan du holde for deg selv, takk. Hvis du ikke liker det, så foreslår jeg - som jeg har gjort før - å slutte å poste, og evt. bare stikke.

Så sier du at grunnen til at du er på SG er for å poste meldinger. Så du er her bare for å øke postcounten din? Du er på et forum med "bare krangler" (jeg ler av deg) for å øke postcounten din? Hvorfor? Hvilken motivasjon har du? Det er ikke akkurat som du bidrar med annet enn "ja, enig"-poster, gamle "nyheter" og gjentakelse av hva folk har sagt før deg. Vet du, jeg ser for meg det perfekte Sorte Ice-forum i hodet nå: Et forum hvor alle kommer med "ja, enig"-poster, like mange skrivefeil som du presterer å presse inn i et så lite innlegg, og en haug ubrukelige smilefjes.

Videre: "Så kan ikke du la vær å poste sånne ting !Nicholas! Det går innpå meg.
E blir sur." Det kunne jeg sikkert, hvis du faktisk hadde stilt meg et spørsmål. Du vet, med spørsmålstegn og sånt? Og jeg tar meg den frihet til å påpeke hvor ubrukelige andre er. Hvor langt jeg får lov til å strekke det er opp til moderatorene, og ikke deg.

For å oppsummere: Hele "du liker å krangle"-argumentasjonen din er basert på ett av mine innlegg, hvor jeg sa intet annet enn "slutt å post" - som attpåtil var et svar på din "slutt å klag"-post. Og for å gjenta meg selv enda en gang: Jeg vet om den perfekte måten du kan få fred på.


ShoDan: Virker veldig spennende, skal bli interessant å se hvilke forandringer vi skal ønske velkommen.