Playstation 3

Kilik

Lokal moderator
Emnetittelen begynner faktisk å bli aktuelt igjen...

Ridge Racer 7 er annonsert i siste Famtisu og blir trolig klar til lanseringen i november. Det vil i såfall bety at det følger Sonys tradisjoner om å ha Ridge Racer som lanseringstittel (alle Sony-konsoller inkludert PSP har hatt et Ridge Racer-spill på lanseringsdatoen). Mer på E3, tenker jeg vi sier...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ridge Racer, ja. Det hører liksom med når en Sony-konsoll lanseres. Jeg tror faktisk alle Sony-konsoller har hatt et Ridge Racer-spill som lanseringstittel.
 
Tekken 6 i høst.

I følge Namco begynner de å bli ferdige med Tekken 6 til PlayStation 3. De sier nå at spillet i lag med Ridge Racer 7 blir deres premierespill til konsollen når den lanseres i løpet av november.

Kilde: GameReactor
 

Kilik

Lokal moderator
Bladet PSM har visstnok fått tak i prisene på PS3:

"PS3 will be out in "the first half" of November, and will be priced at $399 in the U.S., €322 in Europe and ¥45,965 in Japan"

€322 = 2510 kr etter dagens kurs. Legg til norske avgifter og vi snakker rundt 3000 kroner for PS3. Hyggelig hvis det viser seg å stemme...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Betyr dette at Sony kommer til å bruke dårlige deler i maskinene igjen? PS2 er jo ikke en top of the line DVD-spiller, spørs om PS3 kommer til å funke optimalt som BRD-spiller ...
 
Prisen tatt i betraktning, tror jeg ikke det spiller så stor rolle for folk flest. Native BR-spillere koster jo dobbelt så mye og enda mer.

Ellers:
Selv gleder jeg meg kun til to PS3-spill. De er Tekken 6 og Gran Turismo 5. Alene fordi jeg likte forgjerne godt. Bare jeg som synes det er litt trist at den nye PlayStationen nok en gang skal leve alene på oppfølgere til kjente titler? Dette kommer nok til å endre seg litt ut i PS3ens levetid, men launchen ser skremmende blodfattig ut.
 
Bladet PSM har visstnok fått tak i prisene på PS3:

"PS3 will be out in "the first half" of November, and will be priced at $399 in the U.S., €322 in Europe and ¥45,965 in Japan"

€322 = 2510 kr etter dagens kurs. Legg til norske avgifter og vi snakker rundt 3000 kroner for PS3. Hyggelig hvis det viser seg å stemme...
[/b]

Tviler sterkt på at det er riktig pris. De butikken som solgte xbox 360 fullversjon for 2895 under lansering solgte den med tap, ikke spør hvorfor, veiledende pris var 3395. Det ville vært rart om PS3 vil ligge på samme prisnivå i og med at den har BlueRay spiller og bedre komponenter enn xbox 360..
 
Når PS2 kom, var prisen steinhøy, samtidig som det fantes utrolig få eksemplarer av den. Dette førte til en enorm etterspørsel og Sony kunne holde prisen oppe i over et år uten å senke den noe betydelig. Det skjønner man jo forsåvidt. Den var overlegent den kraftigeste på markedet (tatt i betraktning at ingen visste hva en Dreamcast var), den levde på merkenavnet til PS2 samt at den hadde en DVD-spiller. Dette var i en tid hvor DVD var nytt og spennende samtidig som de fleste DVD-spillerne var dyre som fy.
Har Sony råd til å være like dyre denne gangen? Nå finnes det tross alt et langt billigere next-gen alternativ der ute (360), samtidig som de får innovativ konkurranse fra Nintendo, som kanskje kan være overraskende spennende for folk flest. PS3 klarer jo ikke å stille opp mot innovasjonen Revo har. Dessuten bryr folk seg døyten om en Blu-Rayspiller, de fleste blir nærmest irriterte over at det allerede kommer et nytt format. Jeg vil tro at Sony kan tape viktig launch-impakt om de priser seg selv for høyt. Launchen av en konsoll har faktisk veldig mye å si for hvor suksessfull den vil være fremover. Jeg håper inderlig at Sony innser dette og priser den noenlunde fornuftig. Alt over 3500 vil jeg kalle ufornuftig.
 

Kilik

Lokal moderator
Forrige gang fikk Sony et forsprang på godt over et år, MS var en lite respektert nykommer og Nintendo hadde en svak lansering. Men nå er konkurransen høyere enn noen gang, og prisene vil presses ned. Jeg ser for meg følgende priser etter det første året med full konkurranse mellom konsollene:
PS3 med Blu-ray og 60 GB harddisk: 3.000 kr.
Xbox 360 Premium: 2.000 kr.
Wii: 1.000 kr.

Lanseringsprisene vil trolig noe over dette, da de største entusiastene kjøper en konsoll nærmest uavhengig av pris.