Playstation 3

CyberK

Finner ikke på noe.
Fint, for den kontrolleren så ut som den kunne bli en større fadese enn den originale til Xbox.

oma

Village Drunk
heldigvis at den bare er consept :svette: for den så fæl ut i mine øyne... håper de bruker dual shock (2) 3 muligens? :p

CyberK

Finner ikke på noe.
Har dere forresten sett de nye bildene fra the Getaway 3?

CVG

London ser ikke så bra ut i virkeligheten engang.

Opprinnelig skrevet av Cyberkverulant@26.05.2005, 18.00
Har dere forresten sett de nye bildene fra the Getaway 3?

CVG

London ser ikke så bra ut i virkeligheten engang.
226179​
Joda, ser krem ut de bildene. Men hvis spillet har like utilgivelig kamera styring som i de gamle spilla så er det ikke verdt en shit egentlig.
Det første spillet hadde i det minste nok driv til at jeg gadd å fullføre det. Andre spillet i serien var virkelig søppel..

Krysser fingrene og håper at de får det til tredje gangen.

Kilik

Lokal moderator
Utenom simple karakterermodeller, ser det mektig imponerende ut ja.

MEN vil bare minne om at de første bildene til første PS2-spillet ikke var i nærheten av resultatet. Screenshot fra E3 2000:

Screenshots lover altså ikke alltid hva de lover...

Velger likevel å se positivt på PS3-spillet. Det lille real-time klippet vi fikk se fra spillet på E3-konferansen virket lovende selv om det bare var en grafikkdemonstrasjon og ikke viste noe gameplay. De har i alle fall hardware til det nå og har forhåpentligvis lært litt av feilene til PS2-spillene. Bare de ikke kaller det G3taway...

Opprinnelig skrevet av Kilik@26.05.2005, 21.48
Utenom simple karakterermodeller, ser det mektig imponerende ut ja.

MEN vil bare minne om at de første bildene til første PS2-spillet ikke var i nærheten av resultatet. Screenshot fra E3 2000:

Screenshots lover altså ikke alltid hva de lover...

Velger likevel å se positivt på PS3-spillet. Det lille real-time klippet vi fikk se fra spillet på E3-konferansen virket lovende selv om det bare var en grafikkdemonstrasjon og ikke viste noe gameplay. De har i alle fall hardware til det nå og har forhåpentligvis lært litt av feilene til PS2-spillene. Bare de ikke kaller det G3taway...
226250​
The Getaway er nå desverre en skrekkeksempel, men jeg husker godt bilder fra Gran Turismo 2000 som det skulle hete den gang. Der gikk det andre veien og grafikken ble faktisk bedre. Langt bedre.

Jeg har stor tro på at før eller siden får vi grafikken som ble vist i Killzone 2 på PS3. Det tar kanskje et par år eller noe sånt før de klarer å utnytte maskinkraften nok, men det er ingen regel som sier at det som vises skal representere første generasjons spill.

No hard drive for PS3

Sony CTO casts doubt on the possibility of a bundled hard drive - price worries surface

Recent comments from Sony's chief technology officer Masayuki Chanti, suggesting PS3 may not ship with a bundled hard drive, is currently causing a panic among those already fearful of a high launch price for Sony's new hardware.

In an interview with Japanese publication Famitsu, Chanti said that a decision regarding the inclusion of a hard drive in the PS3 launch package is "yet to be decided". This implies that the hard drive is perhaps not essential to the overall set-up as it is with Xbox 360, where the hard drive is a fundamental part of the system, only being detachable for the sake of portability and future upgrades.

Sony has previously talked of a detachable hard drive for storage, but has never suggested that it will be an obligatory part of the package - with the thought now being that Sony will treat the hard drive as an optional extra, like a memory card.

This raises extra concern regarding the price consumers are going to be expected to pay to enter the world of PS3 gaming. The machine is already assumed to cost more than Xbox 360 (with Microsoft's Robbie Bach publicly stating that Xbox 360 will cost less than PS3 to make) and any additions will push the price of entry even higher.

On the other hand, the omission of a device such as a hard drive may reduce the cost of the machine itself, perhaps bringing it in-line with Xbox 360's expected price (suggested by Microsoft figurehead J Allard himself) of around $300.

Kilde: Gamesradar

:doh:

Jeg forstår ikke at Sony vurderer det engang. For hvor mange kjøpte egentlig den eksterne harddisken til PS2 ? Leste en plass at tallene var latterlig lave uten at jeg klarer å diske ut med noe nummer her og nå.

Uansett, da får vi samme problemet der utviklere ikke benytter seg av mulighetene som kan brukes med en harddisk fordi det er veldig usikkert om forbrukerene kommer til å kjøpe seg en harddisk hvis den selges som tilbehør.

Nei, Microsoft tok det riktige steget med Xboxens bruk av harddisk. Alt annet vil virke fattigt og meningsløst. Sony får en skikkelig smekk på pungen hvis den selges uten harddisk og utviklere bare driter og drar i hele harddisken.

oma

Village Drunk
med den plassen som er på blu-rayen går det ikke da an å bruke den som en harddisk? som mange nevner her kommer sikkert ikke spillene til å fylle 25GB med en gang... eller er det bare teit sakt at blu-ray kan bruker som HD?

Kilik

Lokal moderator
Eh, det betyr at Sony hadde måtte satset på overskrivbare Blue-Ray-plater og Blue-Ray-brenner måtte være inkludert i PS3. Dette hadde blitt ekstremt dyrt. Dessuten er harddisker langt raskere enn optiske disker.

Hmmm.. greit nok, en Harddisk er ikke 100% nodvendig for en konsoll, men hvis den ikke kommer med en som standard (ikke en liten en engang, som f.eks 5GB), saa forsvinner likesom hele vitsen med "multimedia maskinen" litt da.
Og en hardisk kan vaere veldig kjekt for en konsoll, som f.eks mellomlagring mellom Blueray-Discs og ram. Ekstra saker til nedlasting blir det vel ogsaa lite av siden det sikkert ikke er saa alt for mange som gidder aa kjope en HDD til PS3 (se paa PS2, HDD kom ikke til Europa engang). Hvis HDDn er en addon, saa kommer faa utviklere til aa utnytte den funksjonen. Noe som har vist seg saa skrekkelig mange ganger i historien (Sega noen ?)

Christ, hvis den blir mindre enn den nåværende kontrollen så blir jeg gal. Det blir bare for smått. Jeg har ikke svære hender i forhold til folk som virkelig har gorilla never, men PS2 kontrollen er akkurat passe liten.

Men jeg synes faktisk Controller S til xbox er bedre. Syntes ikke det i starten, men nå synes jeg det. Og analogen er mye bedre. PS3 kontrollen ser litt for funky ut. Og hvis den er utviklet kun til bittebittebittesmå asiatiske hender så blir jeg skuffa.

Nintendo vil gi oss nye måter å spille spill på, microsoft satser på selve spillmiljøet med sin Xbox Live, mens Sony vil ikke kalle maskina si en spillkonsoll engang... Bare en tanke som streifet meg.

Confirmed: PS3 fully backwards compatible

Every PS2 and PSone game will run on Sony next-gen console

Sony has put to rest any fears surrounding PlayStation 3 backwards compatibility by confirming that the next-gen console will play both PS2 and PSone games, via a combination of hardware and software emulation.

"Developers sometimes do things that are unexpected," explained Sony Computer Entertainment boss Ken Kutaragi. "Their games run but are written in ways that make us say, 'What is this code?'

"We need to support backwards compatibility for these games too, so using software alone for compatibility is difficult."

In contrast, Microsoft has cautiously stated that its next-gen machine will just be capable of playing 'top' titles for the original Xbox.

As Xbox 360 won't run Xbox games off embedded hardware, there is the risk that some games could catch out the emulator - and hence wouldn't work.

"The current Xbox will become antiquated once Xbox 360 launches in November," reckons Kutaragi. "When that happens, the original Xbox will be killing itself.

"The only way to avoid that is to allow 100% compatibility from launch but Microsoft won't be able to guarantee that. It's technically very difficult."

Kilde: Gamesradar

Opprinnelig skrevet av Camrot@10.06.2005, 22.55
Nintendo vil gi oss nye måter å spille spill på, microsoft satser på selve spillmiljøet med sin Xbox Live, mens Sony vil ikke kalle maskina si en spillkonsoll engang... Bare en tanke som streifet meg.
231966​
At Nintendo er de eneste som ikke tenker med rævva?