Tror nok PS3 blir veldig sterk (det er jo prisen som er det aller største spørsmålstegnet). Nå får Xbox 360 veldig sterk konkurranse i julekjøpet, og forspranget til Xbox 360 er ikke akkurat overveldende stort. Xbox 360 har solgt rundt 2 millioner foreløpig i hele verden, og frem til november blir jeg ikke overrasket hvis det ikke er mer enn 3 millioner de ender opp med. Men dette ser vi nok bedre etter Oblivion har blitt lansert. Ninety-Nine Nights og Dead Rising kan også kanskje hjelpe litt på salget, men ellers ser det helt dødt ut på Xbox 360-fronten. Men så har vi jo Microsofts sterkeste kort, Halo 3, som kommer rundt når PS3 blir lansert, så dette kan bli veldig spennende. Og selvsagt må vi ikke glemme Nintendo som blir en
stor outsider.
Angående Kikizo-artikkelen så er vel kanskje ikke dette så veldig overraskende. PS3 er ikke et monsterhode bedre enn Xbox 360 på grafikk. Ikke i det hele tatt. Og mange av funksjonene i PS3 kommer ikke til å bli brukt til å begynne med (mange utviklere til PS3 bruker jo DVD-formatet (altså med tanke på plassen) til å begynne med), men på en annen side kommer nok 1080p og Blu-ray-formatet til å være kjekt å ha om et par-tre år. Uansett er det spillarsenalet som er det mest spennende og den avgjørende faktoren for folk flest og der har PS3 et mer
spennende utvalg enn det Xbox 360 har. Synes jeg da.
Og tilslutt var det litt kos at det kommer en 60 gb harddisk som man enkelt kan benytte fra for eksempel PCen. At det også skal være med trådløst-aksesspunkt til PSP (og regner med den funker til DSen også?), er positivt. Men på en annen side er jo dette Sony, så man kan jo egentlig aldri stole på dem.
Avslutter med dagens artige faktum: Jeg leste først om bekreftelsen av gårsdagens rykter på Spillegal-forsiden. Det tror jeg faktisk aldri har skjedd før.