Playstation 3

Ble lettet av å lese at PS3 kommer med 60GB harddisk som er oppgraderbar. Microsoft sitt valg å lage to versjoner var helt på trynet spør du meg, lager et skikkelig dilemma for utviklere.

Da var det vel på tide å begynne å spare, for denne maskinen kommer til å koste skjorta, jakken, skoene og muligens sjelen min. Den blir dyr kan jeg tenke meg.
 

Kilik

Lokal moderator
Flott at Sony, i motsetning til tidligere rapporter, satser på harddisk. 60 GB og Linux-støtte høres bra ut. At den japanske lanseringen forskyves fra sommeren er ikke noen katastrofe fra Sony. Da er det viktigere å få den ut i vesten før jula setter inn. Xbox 360 er en sterk utfordrer i USA og Europa, mens den er et marginalt produkt i Japan.

Sony har relativt god tid nå. Produksjon antas å starte i sommer. Da vil nok PS3 unngå leveringsproblemene som har hjemsøkt X360.
 
Dagbladet.no har som forventet kastet seg over saken, men selve rosinen i pølsa er likevel kommentarene fra folk som er der;

LEEEENGE til
Skrevet av: Anonym , 15.03.2006 kl. 10:19
Kjipern at det er så lenge til, MEN vi som har skaffet oss xbox360 kan jo bare le!
Lanseringen blir garantert utsatt også, og Norge vil være langt bak i køen...
Kjempe kjedelig altså...:p[/b]
NY
PS3 suger :D
Skrevet av: LOL , 15.03.2006 kl. 10:31
HERLIGHET EG TRUR IKKJE AT PS3 BLIR BEDRE EN Xbox360 FOR Xbox ER ALTID BEDRE :D[/b]
er det noe som suger, så er nok det Xbox. det jo bare feil med den maksinen jo. Hvis du løfter den opp for å ta bort en ledning som ligger under xboxen mens den står i gang med 1 cd inni, så bli hele cd1 ødelagt. Den har varmeproblemer.
Playstation kommer med bare bra ting, er ikke mere å si om det ;)[/b]
Er det rart gamere blir sett på som idioter :(
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg har en dårlig følelse av at jeg kommer til å klare å slå meg selv konkurs for å kjøpe den. Men jeg håper virkelig at Sony har lært av både sine egne og Microsofts feil når det gjelder hvor mange enheter man skal ha klar til salgsåpningen, spesielt med tanke på at det ligger rett foran julerushet. Og jeg sier meg enig med Shadar i at det er godt mulig at Sony ved å "lure" utviklerne slik kan legge opp til en sterkere launch-lineup.

*krible*
 

SHDR

Gullmedlem
Våre venner hos Kikizo påstår at de har hatt en hands-on med PS3!

Nå kan det hende de lyver så det renner, men de har vært meget tidlig ute med eksklusive godsaker tidligere. Det sies en god del interessante ting her, som blant annet at Sony har vært littegranne store i kjeften angående 1080p, og at de aller fleste utviklere tar sikte på å bruke 720p som standard. Med andre ord det samme som Xbox 360. Flere andre godbiter inside.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
er det noe som suger, så er nok det Xbox. det jo bare feil med den maksinen jo. Hvis du løfter den opp for å ta bort en ledning som ligger under xboxen mens den står i gang med 1 cd inni, så bli hele cd1 ødelagt. Den har varmeproblemer.
Playstation kommer med bare bra ting, er ikke mere å si om det ;)[/b]
Helt enig, jeg hater når jeg faktisk klarer å legge ledningen min under Xbox 360en og ikke legger merke til det før jeg faktisk har begynt å spille.
 
Tror nok PS3 blir veldig sterk (det er jo prisen som er det aller største spørsmålstegnet). Nå får Xbox 360 veldig sterk konkurranse i julekjøpet, og forspranget til Xbox 360 er ikke akkurat overveldende stort. Xbox 360 har solgt rundt 2 millioner foreløpig i hele verden, og frem til november blir jeg ikke overrasket hvis det ikke er mer enn 3 millioner de ender opp med. Men dette ser vi nok bedre etter Oblivion har blitt lansert. Ninety-Nine Nights og Dead Rising kan også kanskje hjelpe litt på salget, men ellers ser det helt dødt ut på Xbox 360-fronten. Men så har vi jo Microsofts sterkeste kort, Halo 3, som kommer rundt når PS3 blir lansert, så dette kan bli veldig spennende. Og selvsagt må vi ikke glemme Nintendo som blir en stor outsider.

Angående Kikizo-artikkelen så er vel kanskje ikke dette så veldig overraskende. PS3 er ikke et monsterhode bedre enn Xbox 360 på grafikk. Ikke i det hele tatt. Og mange av funksjonene i PS3 kommer ikke til å bli brukt til å begynne med (mange utviklere til PS3 bruker jo DVD-formatet (altså med tanke på plassen) til å begynne med), men på en annen side kommer nok 1080p og Blu-ray-formatet til å være kjekt å ha om et par-tre år. Uansett er det spillarsenalet som er det mest spennende og den avgjørende faktoren for folk flest og der har PS3 et mer spennende utvalg enn det Xbox 360 har. Synes jeg da.

Og tilslutt var det litt kos at det kommer en 60 gb harddisk som man enkelt kan benytte fra for eksempel PCen. At det også skal være med trådløst-aksesspunkt til PSP (og regner med den funker til DSen også?), er positivt. Men på en annen side er jo dette Sony, så man kan jo egentlig aldri stole på dem.


Avslutter med dagens artige faktum: Jeg leste først om bekreftelsen av gårsdagens rykter på Spillegal-forsiden. Det tror jeg faktisk aldri har skjedd før. :p
 
Heldigvis er det ikke så mange slike kommentarer her på SG. ^_^
[/b]
Det er det jeg liker med SG. Dette forumet tiltrekker seg folk som faktisk har en utrolig interesse og engasjerer seg noe sykt. :)
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Øhva, det var ikke ironi? Eller forsåvidt, vi kommer ihvertfall enten med nesten plausible grunner for fanboyismen vår, ellers så innrømmer vi det straight up.
 
Våre venner hos Kikizo påstår at de har hatt en hands-on med PS3!

Nå kan det hende de lyver så det renner, men de har vært meget tidlig ute med eksklusive godsaker tidligere. Det sies en god del interessante ting her, som blant annet at Sony har vært littegranne store i kjeften angående 1080p, og at de aller fleste utviklere tar sikte på å bruke 720p som standard. Med andre ord det samme som Xbox 360. Flere andre godbiter inside.
[/b]

siden du ser om en expert på dette området. Leveres det i det hele tatt TVer som pimper EKTE 1080p oppløsning (ikke noe som upscan piss)
 

SHDR

Gullmedlem
Ak74u: Det finnes selvsagt 1080p TV-er, men de koster flesk, og forskjellen er ikke sååååå vill. Cluet her er uansett at Sony kanskje har ført oss littegrann bak lyset igjen. ;) De har snakket om at bare PS3 er "ekte HD", og så viser det seg at de bare upscaler bildene i framebufferen for å nå target oppløsning, mens spillene prosesseres internt i 720p. Wow. Det er jo ... akkurat det samme som x360, en konsoll de mener de er uendelig overlegen!
 
haha, nei dæven.
Så forresten på Gamespot at pS3 kommer med 60gb HDD. Faen, men jeg er glad med min 360 uansett, for jeg får spille ca. et år lengre, kanskje jeg er lei spilling når PS3 begynner å gjøre det bra(alle vet at de brae spilla kommer ikke på launch)
 
Slik blir Playstation Live

Opprinnelig skrevet av ITavisen
Nå har selskapet endelig røpet litt av det man kan vente seg med den nye online-tjenesten som skal være klar samtidig med novemberlanseringen av PlayStation 3. I likhet med Xbox Live vil PlayStation Network Platform (arbeidstittel) tilby et gratisabonnement med begrenset funksjonalitet. Men i motsetning til basisabonnementet Xbox Live Silver vil Sonys versjon være åpent for at man kan spille mot hverandre.

Funksjoner som skal være en del av tjenesten ved lanseringen er blant annet videochat, messengerfunksjonalitet, rangering og opplasting/nedlasting av spilldata. Samtidig skal man kunne kjøpe innhold på samme måte som via Xbox Live Marketplace.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Ok, det er kanskje litt mer riktig å si at det er fler stabile folk her.

;)
[/b]
haha, nei dæven.
Så forresten på Gamespot at pS3 kommer med 60gb HDD. Faen, men jeg er glad med min 360 uansett, for jeg får spille ca. et år lengre, kanskje jeg er lei spilling når PS3 begynner å gjøre det bra(alle vet at de brae spilla kommer ikke på launch)
[/b]
:rulleøyne: