Playstation 3

Kilik

Lokal moderator
Sony har lettet litt på sløret under GDC-konferansen...

PS3 blir regionfri: Region-free PS3
PS3 lanseres verden over i tidlig november: PS3 due "early" November

Positivt. Godt å se at Sony endelig forstår at dette enkelt kan hindre mye av parallellimporten og piratkopieringen som foregår i dag...


Sånn ellers:

Songstar, Singstar med nedlastbare sanger og EyeToy-videostøtte.
Full 1080p-støtte for PAL, nedlastbare spill og "Live-killer": PS3 goes online and real-time

Eurogamers inntrykk av konferansen
 
PS3 blir regionfri: Region-free PS3
[/b]
Dette var virkelig digg. Forresten enda et eksempel på at piratkopiering har veldig mange positive sider. Makt til forbrukerene er alltid positivt.

Likte forresten dette også:
Opprinnelig skrevet av Ign
The capacity of Blu-Ray had previously been mentioned to allow for multiple languages of a game to be encoded onto the same massive-capacity disc.
Jeg er sikkert en av de ytterst få, men jeg synes faktisk det er litt greit å kunne spille spillene på fransk. Det er ikke ofte jeg gjør det, men det er en ganske grei og effektiv måtte på å i hvert fall vedlikeholde fransken. Det vil også selvsagt da bli muligheter for å beholde tale på originalspråket med tekst etter ønske, regner jeg med.

Songstar blir også en viktig brikke for å nå ut til massene med PS3. At man enkelt og greit kan laste ned et par sanger man vil synge på et vorspiel høres ekstremt greit ut, og gjør at man får en flott variasjon i stedet for å spille de samme sangene om og om igjen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
En annen måte å se det på er at du nå faktisk kan kjøpe med et spill eller to på en gjennomresie gjennom f.eks. Tyskland, uten å måtte slite med balleharry dubbing.
 
Hvem sier at spillet ikke blir dubbet?

Jeg er klart glad for at PS3 blir regionfri, men det kan jo også føre til at flere spill kun ender opp i amerika og utgivere ikke gidder å gi ut en egen europeisk utgave. Det betyr at enten vil butikkene få inn langt færre spill en tidligere, eller de må begynne å selge import. Dersom Sony skulle nekte dem å selge import så taper vi stort.

Men nå er jeg bare kynisk, regner med at det går bra.
 
Joa, men tror du virkelig utgivere er villig til å gi ut engelsk versjon først for så å gi ut spansk/tysk/fransk/svensk/dansk etc etc senere? Vi ender nok opp med å vente på lokalisering uansett, for jeg er sikker på at store deler av disse lendene med lokalisert ville ha kjøpt engelsk utgave om den var tilgjengelig først.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Poenget mitt var at spillene kan inneholde flere språk samtidig, dermed burde man kunne kjøpe spill i Tyskland. Likevel blir det antageligvis bare med tanken..
 
Er det flere enn meg som har sine tvil på at den vil være sonefri? Jeg er veldig skeptisk til at den kommer til å bli sonefri pågrunn av at jeg ikke er vant med det, og ser på PSP, hvor de har mulighet for å sette soner på spillene.
 
Kjenner at det kribler i tomlene etter å eie deg over nett i Unreal Tournament 2007 når jeg ser det klippet, Adroon. :p
 
Moren min eier deg med bind for øya, og henda brukket ala Snake VS Boss.
 
Det var skamdyrt sammenlignet med de forskjellige prisene på Xbox 360 når den først ble lansert. :(

(Se Revan, jeg brukte ordet skam i stedet for jævlig ^_^ )

Redigert: Yay! Innlegg nr. 2500 :trollmann:
 
Kostet ikke PS2 rundt 4000,- da den kom ut? Jeg blir ikke å kjøpe noen PS3 tilden prisen, jeg klarer fint å vente til den har gått ned. Så mener jeg at jeg har lest at spilla kommer til å bli dyre pågrunn av at det er Blu-Ray, stemmer det?

Lenge lever NRV :p

Gratulerer Frenzy :D
 
Tror Sony prøver seg med den prisen for å se om folk faktisk er villige til å betale såpass. De regner kanskje med sine lojale fanbase og muligens undervurderer Xbox360, noe jeg tror de kommer til å finne ut på den harde måten.

Jeg tror Sony vil skru ned prisene kort tid etter release når de innser at opptil 5000kr er altfor mye for en konsoll. Tross alt skal folk kjøpe et par spill ved release og kanskje et par kontroller. Da ender man kjapt opp på 6500-7000kr. Legg til et par lapper til og du har en rå pc :svette:

Skal Sony tråkke over Microsoft så må de skru ned prisene. For det er nesten garantert at Xbox360 kommer til å falle i pris ved PS3 release.
 

Kilik

Lokal moderator
Sony tilbakeviser prisryktene.
Jeg tipper en pris på rundt 4000 kroner på PS3 her i Norge ved lansering. PS3 har svært kostbar hardware til en konsoll å være, men så har de også to sterke konkurrenter, så de tør ikke å prise seg helt ut av markedet. Xbox 360-prisen vil nok ligge på rundt 3000 kroner en god stund framover, mens Revolution vil koste rundt 1500 kroner.