Playstation 3

på gamespot live! showet var det en reoprter på
e3 gulvet som støtte på en fyr fra gamestop.com i texsas som
kom ut fra PS3 booooooooten
"dude......its way better than the xbox360....we saw tekken and killzone...
some other demos, they zoomed in on a fighter and you just could
see his pores and sweat dripping down....the security was tight and they took all
my media..."

han hørtes smart og kjapp reporter akti fyr og var rimelig "BLOWN AWAY".

så.... ps3 er på e3,iallefall bak closed doooooors...

Nabbe

Har fin hatt.
Jepp. Dørene er så lukkede at de er vidåpne.

Opprinnelig skrevet av philantropist@18.05.2005, 18.40
Vil ikke si dette forandrer noe, med tanke på at PS3 kjørte UE3 i real-time.
222667​

Xbox 360 kjører UE3 lekanes lett. so relax.. ps3 er ikke så kraftig som alle skal ha det til.. sony hyper rævva av dere alle.

Det jeg mente med innlegget mitt, var at UE3-demonstrasjonen er en slags foreløpig grense for PS3's ytelse, siden Killzone-videoen var mindre imponerende. Derfor spiller det ingen rolle om Killzone-videoen var pre-rendra. Killzone-videoen er på mange måter mer komplisert enn UE3-demoen, men så har jo Epic bare hatt dev-kiten noen få måneder.

Kilik

Lokal moderator
Da har Sonys Phil Harrison klargjort hva som er real-time og ikke:

Eurogamer: One question on the lips of many people at the moment: how much of what we saw in the PlayStation 3 demos was actually running in real-time?

Phil Harrison: Everything in the demos was real-time.

Eurogamer: And what about the game footage clips?

Phil Harrison: Not all of that - in fact, none of it was real-time because it was all running off video. If you make a presentation to two and a half thousand people, you're going to put some of it on video just to be on the safe side.

I've been asked this question a lot. The way we put those videos together, everything was done to specification. Everything was done to PS3 spec. Virtually everything used in-game assets; some things were rendered.

Eurogamer: So The Getaway was one of the things that was running on real hardware?

Phil Harrison: Yeah, good example - I mean, you could see actually, the way that those cameras worked. That zoom-in camera was done in real-time to capture the kind of video-like footage that we had.

Eurogamer: How long did the developers of the various launch demos have their hands on the PS3 hardware for?

Phil Harrison: It varies from two to probably five months. We've had Cell for a bit longer than we've had the graphics chip - at least, a working graphics chip. We've had our devkits for just over five months now.
Ellers innrømmer han faktisk at PS2 var vanskeligere å utvikle til enn Xbox, men at dette selvfølgelig er annerledes med PS3...

Link

Det er helt sinnsykt mye å lese her. Kan noen være så vennlig å forklare veldig enkelt hva man kan gjøre med PS3 utenom å spille på den? Hva er forskjellig fra PS2? Bortsett fra at den er mye kraftigere selvfølgelig...

Det virker som svært mange glorifiserer hvor bra PS2 tech demoene var, og antyder at det vi fikk var langt fra virkeligheten, så jeg tenkte jeg skulle kaste litt lys på temaet og friske opp hukommelsen deres:

PS2 Tech Demos

Nå kan dere jo selv sammenligne med hva vi har av spill på PS2 i dag, og tenke dere om en gang til om disse klippene faktisk var å løgnaktige som dere husker? Det dere ble imponert av den gangen imponerer dere ikke like mye i dag, og på grunn av at dere *husker* at dere ble imponert, tror dere automatisk at det så mye bedre ut enn det faktisk gjorde. Av de PS2 tech demoene jeg har sett til nå har jeg ennå ikke sett noe som faktisk ikke kan gjøres av PS2... in-game!

Kanskje Killzone2 ikke er så far-fetched fra virkeligheten likevel?

Kilik

Lokal moderator
Ja, jeg må si det har blitt veldig populært å rakke ned på PS2's grafikk og ytelse. Greit nok, så ble ikke PS2 "like jacking into The Matrix", men den har etter hvert vist oss ganske så imponerende grafikk. Nyere spill som Metal Gear Solid 3, Gran Turismo 4 og God of War kan absolutt måle seg med toppspill på GC og Xbox grafikkmessig. Og her snakker vi om en konsoll som kom ut 4. mars 2000, nesten to år før de andre. Sjekk forresten ut PS2-traileren til Resident Evil 4. Kun marginalt dårligere visuelt i forhold til GC-versjonen som skal være noe av det ypperste vi har av konsollgrafikk til nå.

Opprinnelig skrevet av Ronin@17.05.2005, 15.39
The sorte ice: Aha...

men uansett...
Jeg drømte faktisk i natt at tech demoen fra Final Fabtasy VII var en del av en remake som blir presentert i løpet av E3. Gud, drømmescenario!
221928​

Akkurat det jeg trodde.

Les:

Jeg har spilt mye blod i Japan med Xbox, så med en tittel som «Final Fantasy XI» på Xbox 360 så tror jeg at vi er litt sterkere rustet, forteller Moore - og tuller med at Microsoft måtte skrive ut en veldig stor sjekk for å få med seg den japanske utvikleren på laget.

Dagbladet Spilleblogg

Noen som vet hvor det bilde av ps3 dildoen er? Husker at jeg så den her på forumet for ikke så lenge siden. For de som ikke er helt med så er det et manipulert bilde av en ps3 kontroller.

Tenkte jeg skulle legge ved et bilde jeg fant.

Tja, jeg vet ikke hvor representativ denne er, men vi har nå fått noe som ligner Toy Story grafikk i PS2.

Ligner? Det må være en vits... PS3 skal være godt fornøyd om den oppnår Toy Story grafikk.

Vel, med tanke på at dette faktisk er på PS2, så vil jeg tro vi kommer godt over Toy Story grafikk på PS3. Det er også ingame forresten, hvor du kan risikere å sloss mot opp til flere monstre som er 3-5 ganger så stor som deg. Eventuelt 10-15 mindre flyvende monstre, samtidig som partikkel effekter fyker omkring deg og blodet slenges veggimellom. Samt, en ekstremt stødig framerate. Og dramatisk musikk som er mer dramatisk når det er mye action, og roligere når det er lite action.

Hva er Toy Story egentlig? Jo, en lang pre-rendret cutscene laget på flere supercomputere? Er det fortsatt ikke imponerende nære på PS2?

Jeg begynner virkelig å lure på om vi snakker om de samme bildene. Slik jeg ser det er det veldig stor forskjell på dem, glemt å tatt på brillene? :p ;)

Edit: Du er klar over at PS2 skulle produsere Toy Story grafikk In-game? Hvorvidt det hele er laget på supercomputere er uinteressant i denne sammenheng. Alt du ramser opp har ingenting med saken å gjøre, selv om jeg ikke skal nekte for at bystebarnet ditt er imponerende. Poenget er at Toy Story gjør ting PS2 bare kan drømme om.