[Mobil] Pokémon GO

#1
Pokémon GO er det nye GeoCatch-spillet som har tatt verden med storm. Er visst flere som spiller i Norge, selv om spillet ikke har kommet ut her ennå.

Selv kjøpte jeg en smarttelefon for å kunne spille GeoCatch i sin tid, men ble aldri hekta på det og gikk tilbake til en traust Nokia da glasset knuste. Nå har jeg kjøpt en iPhone 5s for å kunne spille dette spillet (og fordi en lagringsgrense på 50 sms er noe herk) og barnet i meg gleder seg :yoshi:


Flere youtubere har kastet seg på bølgen, denne fanger litt av barnegleden:


Boligannonser legger til gyms og pokéstops i beskrivelsen:

Også EA da:

Skal visstnok komme om få dager:
http://www.polygon.com/2016/7/11/12147940/pokemon-go-release-europe-japan-asia

Noen andre som har tenkt å skaffe det? Hvilket team skal dere joine?
Go Team Mystic!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#2
På tide med egen tråd! Planen min var å vente til det ble sluppet på ordentlig til iPhone meeeen klarte ikke siden @Trekkoppmus har et bra forsprang på sin Android.

Så anskaffet det via amerikansk iTunes, og fikk meg en flott Pikachu jeg skal ut på eventyr med. Skuffende få Pokemons i området jeg jobber på Lysaker men satser på å plukke opp fler på vei hjem :)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#3
Nå gjorde jeg det. Det som tok lengst tid var a) å finne en autentisk amerikansk adresse, b) å navigere brukergrensesnittet i iTunes. Så får vi se.
 
#4
Så mye oppmerksomhet det har fått rundt på netttet så ja :D

Var egentlig ikke hypet i det hele tatt når jeg så spillet første gang, så kjipt ut. Men når jeg fikk høre hvordan det har tatt av i statene og hvordan spillet skal forstås som geocatching og ikke som et fullverdig pokémonspill har interessen virkelig tatt av. Håper å treffe på likesinnede når jeg er ute og fanger pokémons :yoshi:

Har ikke fått mobilen min ennå, håper å få den i løpet av få dager og forhåpentlig har spillet sluppet innen det. Men vet du om det er noen ulemper med å skifte til amerikansk region?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#5
Man skifter bare for å laste det ned, også bytter man tilbake. Selve spillet er knyttet opp mot en Google-konto (uten regionsperre).

image.png
 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
#6
Avinstallerte runkeeper for å få plass til detta. Fant masse 'mons på lab'en min.

Her er en Zubat som forstyrra lunchens GoT!
2016-07-12 12.01.22.png


@Waloran VAR AKKURAT PÅ KONTORET MITT OG STJAL EN 'MON SOM STOD PÅ TOPPEN AV KJØLESKAPET MITT!!!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Hvis man har Android er det bare å laste ned her sånn og koze seg. Må slå på installering av tredjepartsapper da, men det har vel alle gjort uansett.

Fant ut at på Hamar er det ganske mange Pokemon Gyms; at det er en i Vikingskipet overrasker vel ingen, for eksempel. Dog, hvis jeg skal være helt ærlig, så virka det såpass innmari dølt at det spørs litt om jeg gidder å spille mer. Hjelper heller ikke at ikke engang kirka her i Stange er en Pokespot; på Hamar var det en stein som ligger langs Mjøsa og ser litt rar ut som var en, for eksempel, så her er det helt klart noe fassisme og forskjellsbehandling ute og går.
 
#9
Ja, lekte litt med det i lunsjen selv, og foreløpig virker det som en ganske døll variant av geocaching. Gøyere å lete etter faktiske fysiske gjemte gjenstander enn å sikte rundt etter virtuelle krabater. Foreløpig har jeg en Bulbasaur, en Weedle og en Zubat. Skal teste litt mer etter jobb for å se om det er noe dypere.
 

demake

Seksuelt godteri
#10
Etter en liten tur i nærleiken har jeg dinga lvl 5 så nå skal det fightes i gymmene! Fikk en Pidgeotto nede ved BI \o/

FLØTT DEG, DU STÅR I SKUDDLINJA!
2016-07-12 13.20.32.png


My crowning glory!
2016-07-12 14.34.12.png
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#11
Testa det som sagt littegrann her om dagen, men eh. Har lyst til å spille, men er på kontantkort og da egner det seg ikke særlig å ha mobilnettet konstant kobla på. Slang dog på 50 spenn nå og skal teste mer seienere for å se hva det faktisk koster.

 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#12
Får vel ikke spilt dette siden man må ha med seg internett hele tiden. Hvordan funker det egentlig? Er det bare pokemon i befolka områder eller kan jeg finne en på Store Skagastølstind også?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Den baserer seg på hva kartet viser, virker det som. Pokemon gjemmer seg i høyt gress, og for meg ser det ut som om bygninger = høyt gress. Traff iallfall ikke en eneste da jeg sjekka på de heller ubebygde Vestbygd-veiene her om dagen.
 
#14
Skjønner ikke helt hvordan man sloss, sånn etter to forsøk så ga jeg opp. Men er level fem og har fanget et snes pokemon. Fanga nesten en Jinx i Frognerparken, men appen klikka så da forsvant den.

Skal man i det hele tatt sloss utenfor gymmer?

PPS: Team Mystic
 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
#15
Mystic? Jævla homo. Det er Valor som er det eneste ekte.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Fanga noen fler nå. Viste seg og at pokestops var bugga sist og ikke vistes. Er tre på vei til rotteparken: Majorstua Kirke (trenger heldigvis ikke gå inn), Den lille kattestatuen utafor en av gårdene og minigolfen. Ser og ut til at NRK er et gym, men jeg er ikke høy nok level ennå.
Regner forsåvidt og med at Frognerparken må være gym.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#17
Team Instinct maffakkas!



Var invitert på middag hos gamlingene så jeg lasta ned appen og så gikk jeg inn til sentrum 50 minutter før bussen skulle gå så jeg skulle ha tid til å vase rundt. I Kirkeparken i sentrum er det tre pokestop på tre statuer rett ved siden av hverandre så der satt det et tyvetall pokemon-spillere. Fant en person jeg kjente og spurte litt om tips og sånt.

De fotsporene betyr visstnok 100 meter per fotspor. Så tre fotspor på Abra betyr at den er i 300 meters radius fra deg. Men hvordan vet du i hvilken retning det er?

Jeg fanga fire-fem pokemon mens jeg satt på bussen, og oppe i feltene hvor foreldrene mine bor var det ikkeno. Men det er ingen kjennemerker i området der, langt til nærmeste pokestop.

Da jeg kom hjem var det en polywag i vannet utfor her. Nå har jeg 17 unike.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#18
Åssen lager folk kjennemerker med Ingress? Det er disse dette spillet bruker og den lille katta utafor den oppgangen er ærlig talt ikke mye vedt å kjenne. :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
https://en.wikipedia.org/wiki/Ingress_(video_game) skrev:
Portals are typically associated with buildings and landmarks of historic or architectural significance— such as sculptures, murals, and other public art, libraries, post offices, memorials, places of worship, public transithubs, parks and other recreational or tourist spaces, or with business locations.[24][25] Players may submit requests for the creation of new portals,[26] and the number of portals has increased steadily over the lifetime of the game. The density of portals correlates with player density and thus with population density, so the central areas of cities typically contain the highest concentration of portals.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#20
Lastet det nettopp ned og fanget Charmander, men jeg må vel vente til jeg er tilbake i Tyskland før jeg kan bevege meg fritt rundt i terrenget med internett på. Irriterende å være på en 3 timers skogstur idag uten en eneste 'mon å vise for det (snikskryt ;))