[Multi] Prepare to die again (and again)! Dark Souls II - Husk spoilertagg!

#62
Elska Demon's souls. Importerte det fra Kina eller noe sånt en stund før det kom ut på disse kanter, og må si at det var en av de aller beste spillopplevelsene jeg har hatt. Dark Souls var genialt, men av en eller annen grunn fenget det hakket mindre enn Demon's Souls, men klart bra nok til at Dark Souls 2 skal i hus etter hvert. Selv om jeg kjenner jeg synes det er litt trist hvis mye av den dystre stemningen fra de tidligere spillene er borte. Var mye av opplevelsen for min del.
 

Lodin

Der Waaaah
#64
Durante, han som fiksa bla. DaS1 og Deadly Premonition har titta på spillet og gravd litt i filene hos en tilfeldig anmelder han var å besøkte. Han skal tilfeldigvis og skrive en artikkel om techet dets for PC Gamer snart. =D
Uansett syns han porten virka veldig solid, men regner med å slippe en fix til det uansett. Særlig om lysdillet de viste fram i trailere, men strippa fortsatt ligger blant filene. Så vi får se. Uansett, soon...
 
#65
Dette er en bra kritikk av Dark Souls 2, men ikke se den om du bryr deg om spoilere fra serien eller skal rekke en buss:

Liker også de andre videoene karen har på Youtube.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#67
Forhåndsbestillinga mi på greenmangaming var jaggu i boks så her er faenskapen på vei ned i skrivende stund. Har spilt litt på 360, men siden jeg kansellerte Gold har jeg ikke anelse om hvordan mp-aspektet er. Gleder meg. :)
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#68
Durante (mannen bak DSFix) har hatt tidlig access til PC-versjonen en god stund nå, og allerede snekra sammen en slags ny versjon for toern. Han skriver litt om hackinga si her, og hvordan man kan bruke det nye programmet hans (GeDoSaTo) til å modde DS2 med bla. downsampling, bedre AO, egne teksturer og annet snask.

Alphaen finner du her.



PS: Under en time til det unlockes på Steam nå...
 

Lodin

Der Waaaah
#69
Brukte evigheter på å få spillet til å gjenkjenne kontrollen min. Etter nesten en time med møff og banning fikk jeg til slutt den gamle 360-padda til å funke og det får holde.
Nå funker det greit og alt ser ok ut på max. Det viktigste er at frameraten er glatt som ei enbent katte på isen og ladetider omtrent nada.
Så ble jeg såklart drept av vandøde griser fordi Dark Souls. :argh:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#70
Jeg er blant de mange tusen som opplever at spillet regelrett kræsjer ved oppstart, og bakgrunnen for det har visst noe med HDMI å gjøre. Jeg greier å starte spillet om jeg plugger ut HDMI-kabelen før jeg starter spillet og så plugger den inn igjen. Da får jeg lov til å spille uten lyd, unntatt i introvideoen. From Software har visst funnet feilen og jobber med fix, i mellomtiden må jeg bare spille Trials Fusion.

I det minste fungerer DS4-paden min smertefritt.

EDIT: Det finnes seks workarounds, men bare kabel-ut-og-inn fungerer for meg, men nevnte bivirkning på lyden.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#71
Jeg er blant de mange tusen som opplever at spillet regelrett funker feilfritt ved oppstart, og når jeg begynner å spille det så funker det også feilfritt, og når jeg finner ut at jeg skal legge på no moddings for bedre AA og mer resomolutions så funker det jaggu feilfritt da også. Kom meg lenger i dag enn jeg kom på 360 på over ei uke. Litt fordi jeg nå veit litt mer om hva jeg bør gjøre og visste hva jeg skulle satse på (Heide Knight Sword så langt, det skjærer gjennom trash mobs på null komma svisj og gjør bra innhogg på bosser). Følte meg som verdens største badass da jeg ENDELIG tok The Pursuer inb4 han er jo dritlett da, nå er jeg i Lost Bastille og skikkelig bitt av bastillen ;) ;) ;)

Uansett, PC-utgaven er ikke feilfri, men sleng på den DS2-fiksen til 'n Durante så er det god sort. Mer kontrast blir det også.


Tok dette bildet for å vise hvordan EKTE Dark Souls II-spillere ser ut #realbeauty #hollowpride


Gønna opp SSAO-en på maks, lurer litt på om jeg ikke skal skru den litt ned for å unngå skyggehalo på dette og hint. Digre, suppete blobber blir det også bak ting som står litt unna, så med mindre du liker dønn overdrevne skygger er det lurt å roe ned litt. Nyt nesten-bokeh-effekten i bakgrunnen forøvrig, følger med et eget bokeh-filter i DS2fix også men det suger enormt med GPU så jeg slo det av.

Uansett, en fabelaktig spill.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#72
Det finnes en ganske artig teknikk på Pursuer som jeg prøvde på forleden og greide på andre forsøket, da tar det ca. 5 sekunder. Det innebærer å parere det første angrepet slik at han blir stående foran en ballista.

EDIT: Gitt at du har maskin til det, har du prøvd å rendre spillet på 4K og nedskalere (vha DS2fix)? Da kan du bare skru av alle andre wannabe-antialiaser.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#73
Ja, jeg har prøvd det. Jeg har maskin til det... på 30fps, og da utgår det. Viser seg forøvrig at skyggehalo er innbakt med mindre du downsampler og da får det heller bare være sånn, det ser massivt mye bedre ut enn på 360.

I andre nyheter dro jeg til Harald Heide-Steen Jr.'s Tower of Flame og knæza en boss der. For sjelene kjøpte jeg en pusering og prøvde å hoppe ned i brønnen i Majula, med forutsigbart resultat. Ja, og med DS2fix må du faktisk bruke fakkel når det er mørkt. Da blir det plutselig litt ekstra spennende, skal jeg si dere.

Edit: Bare for å sammenligne. Dette er med MSPaints nydelige JPEG-komprimering fordi jeg ikke regna med veldig mange var interesserte i å laste ned et bilde på 30 meg. Illustrerer uansett forskjellen på SSAO og hvordan downsampling ser ut.


 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#74
Ingenmanns Verft, for deg som virkelig savna Blighttown. :argh:
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#75
Første området jeg følte den gode Souls-ragen komme krypende for meg også. Heldigvis gikk ting vesentlig greiere med en gang jeg fikk åpnet snarveien der, og selve bossen er rimelig kake.

Selv står jeg og stanger i Harvest Valley siden jeg har null poison-resistance, og har brent igjennom det jeg har av antidote items. Må vel stikke tilbake til skogen og farme sommerfugler tenker jeg... :sukk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#78
Istad peisa jeg gjennom hele No Man's Wharf, inklusive bossen, på en enkelt runde. Føles


Og, vel, litt bilder igjen. Klin umulig å se hva jeg slåss mot her hvis dere ikke har vært der, men det bidrar litt til budskapet, føler jeg. Budskapet er at om jeg så myrda hver av disse tinga en million ganger hver, så ville ikke det vært nok. Hadde et lite håp om å finne en Lockstone som slapp et stridshode midt i verftet men akk.



Må jo ha med et bilde av Sviss slik jeg så henne for meg da jeg brukte en halvtime i figurmekkeren, i motsetning til slik hun ser ut 90% av tida i spillet.



Dere veit hvordan Dead End Thrills alltid har et catchy navn på hvert skjermbilde? Dette kaller jeg for "O hai there". Nedskalert fra 4K forøvrig så ta det nærmere i øyesyn for et lite inntrykk hvis du bryr deg.

 

Lodin

Der Waaaah
#80
Trur dette har nada å si for spilla til From framover. Firmaet som eide de 80 prosentene Kadokawalawadingdong har kjøpt høres mye verre ut. No anonymt investeringsfirma som har sitti å prompa på aksjene i årevis.

Forøvrig har jeg starta en tredje karakter som er swordman. Han heter Ogami Shitto og ser ut som Mr. Bean. Vil lære no grunnleggende magi med ham før jeg begynner å bygge slåssestats og utstyr.