PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Kilik

Lokal moderator
#85
Ikke billig. €499 for 20 GB og £599 for 60 GB. Kan vel anta det blir 4000 og 5000 kroner her til lands...
 

Lodin

Der Waaaah
#87
Haha, hva var det jeg sa om at de kom til å stæle fra Nintendo? ;)

Ellers var det veldig lite imponerende på den fronten. Dyr var den og. <_<

Men MGS4 var sexy som alltid da.
 
#89
Da var det over og jeg må si.

SKUFFET.

Ja, dette var så absolutt dølle saker. Det var ingenting jeg fant spesielt interessant, og det jeg fant interessant var ikke store saker likevel. Eyetoy-spillet virket artig da.
Er jeg forresten den eneste som lo hysterisk av han idioten som veivet den kontrolleren rundt? Det så så utrolig latterlig ut.
 
#91
Det positive var vel at de innførte sensoren i kontrollen, at de er konkurransedyktige i henhold til Live-tjenesten og at de viderefører EyeToy-prinsippet. Ellers var det ganske så døfatt på spillfronten. Er vel bare FFXIII-spillene jeg må ha på PS3 foreløpig. Grafikken, hvis den blir slik de viste da, var et par hakk bedre enn 360-grafikken.

På den negative siden var jo at de fortsetter å bruke den forferdelig uergometriske PS1-kontrollen. Prisen var også for høy. Kan bli meget tøft mot Microsoft dette. Og resten av spillene var jo ekstremt tafatte. Standardgreier som vi har sett de siste 10 årene.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#93
Jaja, akkurat like spennende som forventet. Det største aberet tror jeg blir prisen. Hvis Wii lanseres så lavt som ryktene sier, samt at 360 faller litt, ser det jo nesten ut som dobbel pris i forhold til nærmeste konkurrent.
 
#94
Høydepunktene var klart: Tekken 6, Virtua Fighter 5, FFXIII og MGS4... og det at de har den PS2 pad'en til PS3 med nye features.. thank god! Den boomerang pad'en er bare nasty!
 

Kilik

Lokal moderator
#95
Må si Sony overrasket litt med kontrollen (selv om jeg egentlig burde skjønt det, Sony har jo kopiert alle Nintendos kontrollere tidligere). Det er jo en flott feature som kommer godt med i flyspill, FPS og generell kamerakontroll i 3D-miljø. At man heller ikke trenger en ekstern boks som Nintendos kontroll er en fordel. Dermed er det bare Xbox 360 som har en kontroll uten motion sensor.

Ellers verdt å merke seg at det mest omtalte spillet i fjor, Killzone 2, ikke en gang ble nevnt. Makan til hype. På det visuelle plan var det ikke mye som imponerte; bortsett fra Tiger Woods-demoen som var nær fotorealisme. Gameplaymessig var EyeToy-spillet med kortene det eneste originale Sony hadde å by på til PS3. MGS4-traileren var veldig bra, men ikke fantastisk. Gran Turismo HD så ut som Gran Turismo 4 i høyere oppløsning. Eight Days virket noe interessant.

PSP får en fin tilvekst med nedlastbare PS1-spill og "Greatest Hits"-spill, men savner store, originale titler. Online-systemet Network virker som en grei konkurrent til Live.

Alt i alt enmiddels pressekonferanse som begynte veldig forutsigbart og kjedelig, men endte med en positiv overraskelse (kontrollen) og et ikke like hyggelig prisnivå.
 
#96
Jeg lurer på om det hele vil ha et positivt utfall for Nintendo. Sony hadde jo tross alt ingen særlige spill å vise frem, iallefall ingen som vil vinne nye markedsandeler. Spillene de hadde er gamle oppfølgere for akkurat de samme folka som spilte forgjerne. Så akkurat her har ikke Nintendo noe særlig å uroe seg for.

Den nye kontrollen rippet jo gyroteknikken fra Wii. Dermed blir man kanskje litt redd for at Sony skal tjene (og samtidig ødelegge for) ved å bruke Nintendo sin idé. Jeg lurer på om det vil ha et annet utfall. For en gyroteknisk håndkontroller er fremdeles ganske skummelt for den gjengse person som vil ha "allminellig" spilling. Men nå som Sony - markedslederen med god margin - står frem og godkjenner den teknologien, tror jeg at folk flest vil erkjenne det som en slags ny standard. Dermed vil de nok heller se på Wii som et spennende men "vanlig" alternativ til PS3 sin kontroll. Da Sony har ca ingen spennende spill som benytter seg av teknologien (i motsetning til Wii, hvor alle bruker den) tror jeg at mange nye vil få øynene opp for Wii. Det er selvfølgelig et sleipt triks av Sony, men jeg undrer om det vil ha en positiv virkning for imaget til teknologien, som igjen vil hjelpe Nintendo.

Sammen med prisen til Sony som blir mange ganger høyere enn Wii sin, begynner jeg virkelig å få tro på "make it or break it"-konsollen til Nintendo.
 
I

impywimpy

Gjest
#97
Alex: Jeg er redd du overvurderer innsikten til den gjennomsnittslige konsollkonsument. Men man kan vel alltids håpe?
 

Kilik

Lokal moderator
#98
Ekstremt kompakt lansering til Sony å være. 11.november i Japan og 17.november i USA, Europa og Australia.
 
#99
Da vil altså PS3 inneholde online-muligheter utrolig like Xbox Live sine muligheter, og bevegelsessensor i kontrollen i likhet med Wii. Ta rivalenes sterkeste kort og legg de til din egen konsoll, smart, men hadde vært morsommere om de skapte noe særegent. Men så er det jo Sony vi snakker om ...
 
Status
Stengt for ytterligere svar.