PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jo da, det har mye potensiale, men det har aldri vært en av hovedgrunnene til å kjøpe en PS2 hovedsakelig sett. Sony har flere småideer som er gode, men de har ingen store ideer i likhet med Live og Wiis kontroller som de bruker som de største markedsfremstøtene ... eller, nå gjør de det da.

Nå har de imaget, jeg regner med at de vil få et veldig stort spillutvalg igjen, de har et stort onlinesystem, og de har bevegelsessensorer i kontrollen. Noe sier meg at Playstation 3 vil bli en stor suksess hvis de klarer å skape en idé av at Sony er de innovative. Og, ja, det tror jeg kan skje, for på en av tilbakemeldingene på VG, nevnte en leser at Sony er innovative som har bevegelsessensor, og da er ganske åpenbart at han ikke vet nok om Wii.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
er får lat til å lese igenom 118 sider. Men finnes pressekonfen som en nedlastbar videofil eller?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da har man lest gjennom emnet, og... jeg valgte visst helt riktig da jeg gikk og la meg akkurat idet denne konferansen begynte, gitt. :D
 
Haha, vibreringa har vel blitt tatt bort pga "det ville forstyrre gyroteknikken". Eller fordi de ble så jævlig saksøkt av de som har patent på teknikken for ikke så lenge siden.

Joni: Hvorfor er Xbox Live så himla orginalt? Online-spilling har da vitterlig eksistert på pc i sånn 117 år.
 
sheriffen: Det er kanskje ikke så sykt orginalt. Men det er fremdeles Microsofts sterkeste kort (les: det de er mest kjent for innen konsollverden).

Kan noen si meg hvordan PS3-kontrolleren funker? Hvordan vil noen frivillig ha noe slikt i en vanlig kontroll?
 
Slik som jeg har forstått det som vil den fungere på samme måte som før, men de nye greiene gjør at man f.eks i flyspill kan tilte flyet ved å tilte på stikka, eller i bilspill kan man vel svinge bilen ved å tilte stikka.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
:eng101: Det folk bør merke seg er at denne funksjonen ikke MÅ brukes, men er valgfri. Derav den nye knappen mellom start og select.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Så den knappen er ikke bare en av og på-knapp for selve maskinen? Må jeg virkelig reise meg for å skru den på? :p

Advantage: Nintendo


Kan noen fortelle det tekniske bak uttrykket «six degrees of movement»? Jeg forstod ikke det der med seks. Hvorfor seks?
 
4-5000,- for en PS3? <_<

Fuck Sony. Wii, here I come.
 
Prisen var uhyggelig høy, får håpe på at den kommer ned på et akseptabelt nivå til MGS4 kommer ut eller så blir jeg nødt til å selge med ut av hus og heim :(
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Pøh, folk betalte da like mye for en skinnende ny PS2. Spørsmålet er bare om den kostet like mye etter et års tid? ;)

Moral: vent en stund før du kjøper noe som helst nytt innen spill og konsoller. De gode spillene kommer uansett ikke før etter en stund, og prisene synker jo hele tiden siden konsollkrigen bare eskalerer.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
SITAT(Thinaran @ 09.05.2006, 09.49) 1763
Kan noen fortelle det tekniske bak uttrykket «six degrees of movement»? Jeg forstod ikke det der med seks. Hvorfor seks?
[/b]
Jeg går ut ifra det betyr at f.eks. flyet du styrer svinger mer, jo mer du tilter den. Logisk ja, men at den... øh har seks hakk av bevegelighet. Fra lett til über svinging. :unsure:
 
IGN har skrevet en nyttig artikkel om forskjellene mellom Wii og PS3 kontrollene.

Følgende info hentet fra IGN:

Is this technology the same?
No. In fact, the best way to imagine it is to relate the Sony PS3 controller to the left-hand Wii controller; dubbed nunchuck. In short, you would not be able to play a game like Metroid Prime in the same way using the PS3 controller.

What is the difference for developers?
Simply put, it's tilt vs. motion sensing. Monkey Ball for Wii and PS3 would essentially be the same, since it's only using the tilt ability of the controller. On the other hand, a 3D tennis game or sword fighting game with swing control elements is impossible for the PS3 hardware, as it requires full motion sensing technology.

Why doesn't it need a sensor bar?
Since the technology is based solely off the tilt ability, it is self-contained. Keep in mind that the sensor bar is used for the point and click ability of the Wii functions. It doesn't need the bar, since it doesn't use that technology. The same applies to the Wii nunchuck. It can function without a sensor bar.

What type of gameplay styles will work on the PS3 controller?
Here are a few examples: Kirby's Tilt 'n Tumble (which featured tilt control on the Game Boy Color), Tony Hawk's Downhill Jam, racing games (using the tilt to rotate), flight sims, Monkey Ball, fishing (flick the tilt controller).

What type of things won't work on the PS3 controller?
The following actions can't be done on the PS3 controller with the same precision: Throwing/Catching a ball at a specific spot shown on screen, swinging a sword in 3D space and performing stabbing motions, aiming a weapon light-gun-style, swinging a racket, punching, general 3D item interaction, 3D drum simulator, swatting an "on-screen" fly, performing two separate tilt/motion functions at the same time
 

MadCow

Lokal moderator
SITAT(Thinaran @ 09.05.2006, 09.49) 1763
Kan noen fortelle det tekniske bak uttrykket «six degrees of movement»? Jeg forstod ikke det der med seks. Hvorfor seks?
[/b]
"Six degrees of movement" betyr vanligvis at den registrere all mulig bevegelse.
Dvs fram/tilbake, opp/ned, venstre/høyre og rotering i tre retninger/rundt tre akser.
 
SITAT(Archtor @ 09.05.2006, 10.01) 1769
Pøh, folk betalte da like mye for en skinnende ny PS2. Spørsmålet er bare om den kostet like mye etter et års tid? ;)[/b]
En PS2 kostet bare cirka tre laken da den kom til landet. 4000,- og opp er i overkant av hva jeg gidder å punge ut.

Jeg følger moralen, i hvert fall. Men Wii får førsteretten.
 
ps2 kostet 299$ ved launch. ps3 koster altså det dobblete, 599$ (hardcore gamere som vi kjøper alltid den dyreste og beste versjonen). Hva dette vil si for den norske prisen kan vi bare selv forestille oss. ps2 var ihvertfall ikke billig ved lanseringen i norge...
 
SITAT(sheriffen @ 09.05.2006, 09.23) 1753
Joni: Hvorfor er Xbox Live så himla orginalt? Online-spilling har da vitterlig eksistert på pc i sånn 117 år.
[/b]
Ja, men deres system åpnet for nye muligheter, og det synes jeg er litt mer orginal tenking enn de vanlige onlinemodusene til spill. Tenker da på marketplace, vennelister, innebygd stemmekommunikasjon, achievement-system osv. Det er iallfall litt orginalitet i bildet, og Microsoft har klart å profilere Xbox og Xbox 360 som sterke onlinekonsoller takket være Live-systemet.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.