PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
SITAT(sortulv @ 09.05.2006, 10.22) 1776
En PS2 kostet bare cirka tre laken da den kom til landet. 4000,- og opp er i overkant av hva jeg gidder å punge ut.

Jeg følger moralen, i hvert fall. Men Wii får førsteretten.
[/b]
Hukommelsen din svikter. PS2 kostet veil. 4499,- ved launch i Norge, mange steder solgte for 4999,- og 5499,-, nettopp på grunn av stor etterspørsel (som er direkte relatert med altfor få enheter). PS3 kommer nok til å ligge på samme nivå. Forskjellen er at den gang kunne de gjøre det uten altfor store innsigelser, de var alene blant annet. Vi forventer også å betale mindre for teknologi i dag enn tidligere, så det vil fortsatt være altfor dyrt.
 
Jeg fikk i hvert fall min PS2 for rundt 3k.
 

Kilik

Lokal moderator
60 GB-versjonen vil ganske sikkert koste 4.995,- her til lands. Tar man hensyn til inflasjon er dette omtrent det samme som PS2 kostet (4.495,- i 2000-kroner tilsvarer ca. 5000 kr. nå). Derimot er konkurransesituasjonen helt annerledes nå når de har agressive konkurrenter. Blir Wii like billig som jeg tror (rundt 1000-lappen) og MS svarer med et priskutt på X360 Premium (ned til 2000 kroner), så tror jeg Sony må belage seg på å miste markedsandeler...

Tiger Woods - Video. Det som imponerte meg mest av hva Sony hadde å vise...
 
Herlig å våkne opp til et slikt resyme av hva som skjedde på konferansen kilik. At kontrollen er bevegelsesfølsom kom som en liten bombe, men samtidig ble jeg ikke sjokket likevel, om dere vet hva jeg mener. Som en som liker Xbox kontrollen, er det gledelig at den endelig får triggere.

Så ingen nytt om Killzone 2 enda?
 

Kilik

Lokal moderator
Nei, det var kanskje det mest skuffende. Sony tør vel ikke vise noe av det etter å ha gitt urealistisk høye forventninger i fjor. Spillet ble ikke nevnt engang...
 

Kilik

Lokal moderator
Det er verdt å merke seg at 20 GB-versjonen kommer uten input for minnekort, Wi-Fi og HDMI. Dessuten har Sony droppet output på to skjermer som ble vist i fjor på begge versjonene.
 
Mongis jo da, men du veit kilik har inside info om alt, han veit hvilke farge Snake har på sine boxere i MGS4!!! :p
 

Kilik

Lokal moderator
Det ble vist en trailer fra Tekken 6. Real-time battle mellom Lili og Jin Kazama. Utfra videoen virker det som de satser på større baner, noe á la DOA, men jeg skal ikke si noe for sikkert. Grafikken var ikke mye å skryte av. Ikke særlig bedre enn Tekken 5 Arcade...

EDIT: Sony har visst droppet rumble-funksjon på kontrollen <_< Trolig pga. rettsaken som var oppe i fjor...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT(kilik @ 09.05.2006, 14.23) 1837
EDIT: Sony har visst droppet rumble-funksjon på kontrollen <_< Trolig pga. rettsaken som var oppe i fjor...[/b]
Neeeei, det er fordi vibreringa kan fucke med tilt-sensoren, unnskyld motion sensoren. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Thinaran @ 09.05.2006, 09.49) 1763
Kan noen fortelle det tekniske bak uttrykket «six degrees of movement»? Jeg forstod ikke det der med seks. Hvorfor seks?[/b]
Det er faktisk såre enkelt. Det er vanligvis fem akser å bevege seg langs i et tredimensjonalt rom, nemlig x, y, z og diagonalene til disse, allment kjent som æ og ø.
Med PS3-kontrolleren har Sony tatt steget inn i den fjerde dimensjon og bringer oss wtf-aksen, der alt kan skje og ingenting er hva det ser ut til og jegeren blir den jagede og han er en god politimann som er blitt ond!
 
Må si at det sony hadde å tilby i år skuffet meg veldig. Blant annet kan jeg nevne FFXII som ville vært min grunn til å gå til innkjøp av en PS3, hadde det ikke vært for at "fjortiss" faktoren var litt vel høy.

Konklusjon: Utifra hva de hadde å vise vil jeg IKKE gå til innkjøp av en PS3.

Håper veldig at wii innfrir mine forventninger. Ninentdo skuffer forhåpentligvis ikke på sin pressekonferanse.

Tilslutt kan jeg vel legge til at jeg ble imponert over MGS4 traileren. Det så veldig bra ut :)
 

Lodin

Der Waaaah
Kan noen forklare meg åssen PS3en skal vite hvor i rommet kontrollen befinner seg? Slik jeg forstår det er det eneste de gyroskopene kan fortelle er hvordan kontrollen blir håndtert. Kommer med andre ord til å ikke være på langt nær så følsom som Ninty sin variant.
 
Sony har i lengre tid studert og eksprimentert på hvordan jenter spiller bilspill og spill generelt, og har nå bestemt seg for å legge til side sin stimulerende orgasmekontroll for å så erstatte det med en "dummy" -kontroll som tilfredsstiller kvinnenes oppfatning om hvordan man kjører bil.
De bestemte dermed seg for å ha en barsk mann til å illustrere hvordan man kjører fly og skyter på store krigsskip med store og overfladiske bevelgelser med denne nye kontrolleren, slik at vi menn ikke skal føle oss nedprioritert i denne store oppblomstringen av potensielle kvinnelige gamere.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
SITAT(sheriffen @ 09.05.2006, 09.59) 1768
Prisen var uhyggelig høy, får håpe på at den kommer ned på et akseptabelt nivå til MGS4 kommer ut eller så blir jeg nødt til å selge med ut av hus og heim :(
[/b]

x2 :ninja:
 
Status
Stengt for ytterligere svar.