PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
SITAT(Agahnim @ 27.05.2006, 13.35) 6058
Jeg tror ikke PS3 går i dass. Playstation-navnet er såpass mektig og kjent at det ikke vil skje. Men jeg tror at både Microsoft og Nintendo vil ta igjen Sony denne generasjonen.
[/b]
Njaaa, sekptisk. Om de vil gjøre det bedre, det er sikkert riktig. Nå har jo 360 et lite forsparng, men jeg tror de forspranget ikke varer så lenge etter at wii og ps3 kommer ut. Begge disse maskinene vill trekke en del oppmerksomhet og jeg tror da, med alle de spilla og selveste konsoll relasen, så blir 360 lagt i skyggen. Og jo navnet i seg selv, har en del å si. Sony har jo alltid satset på kvalitet, og det er det forbukerne i dag ser etter, spesielt familer. Med det navnet, og de specene maskinen har, vil den være noe for alle. Men jeg tror også at wii, kommer til å komem langt i denne krigen. Men jeg veit ikke helt om de kommer opp på Ps nivå, det er jo bare vente å se..

Noen som veit når ps3 og wii kommer ut? Er det omtrent samme tid?

Skjønner ikke hvorfor folk klager på prisen til PS3 når en PS2 kosta omtrent det samme når den var ny! 5-6000kr!
jeg vet 6000kr er mye penger men det er verdt det når folk engang kjøpte ps2 til omtrent den prisen.
med tanke på at ps3 er 10 ganger bedre liksom :D

og som maximum skrev " gjennomsnitsnormannen har mer penger nå enn da PS2 var ny... "

Nå skal dere ikke henge dere for mye opp i prisen til ps3, i forhold til på ps2'en. Teknologi blir biligere, og vi forventer nedganger i pris. Se på datamaskiner. De vi får kjøpt i dag, er jo 20 ganger bedre en de vi fikk for 6 år siden, samtidig som at prisen er halvert. Vi har mer penger, men begreper som "valutta for pengene" står mer sentralt. Vi vet hva vi kan forvente.

Men playstation klarer seg. Det er jeg sikker på. Vi får se om en genrasjon eller fem.... <_<

SITAT(Infamous @ 27.05.2006, 14.21) 6077
Skjønner ikke hvorfor folk klager på prisen til PS3 når en PS2 kosta omtrent det samme når den var ny! 5-6000kr!
jeg vet 6000kr er mye penger men det er verdt det når folk engang kjøpte ps2 til omtrent den prisen.

og som maximum skrev " gjennomsnitsnormannen har mer penger nå enn da PS2 var ny... "
[/b]

Selvfølgelig er prisen såpass heftig når den er ny for å få ut så mye penger fra de idiotene som MÅ ha maskinen på releasen. Men noe som Sony ikke tar i hode når det gjelder denne lanseringen er at det er mangt fler konkurrenter der ute nå, enn da PS2 ble utgitt. Hadde PS3 vært alene, ville den blitt revet av hyllene uansett pris, men prisen har faktisk mye å si ved kjøp av en konsoll nå i disse dagene. Det er sånne som oss som er fan av visse konsoller pga en spillserie som blir gitt ut på det formatet som gjør at vi må ha den. Men der er mange som bare skal ha en konsoll, og da velger de heller et billigere alternativ. I alle fall det jeg har fått inntrykk av ved å være en selger i en spillkjede.

Men selvom jeg sier dette, har Sony et såpas sterkt navn der ute, og jeg vil tro den selger mest enheter av alle de tre konsollene tross prisen.

Jeg skal i alle fall vente til de spillene jeg vil ha kommer ut, før jeg kjøper den. :D

Men hvis Microsoft\Bill Gates fortsetter denne kjøpe spillrettighetpolitikken sin, som de desverre gjør, så har snart Xbox'en alle de samme titlene til Ps3... Det er det som gjør meg bekymret. For jeg har aldri hatt noe til overs for Xbox (Bortsett fra dets Live system). Det er en konsoll som så vidt har kun ett-to originale spill kun for en ene konsollen. Jeg mener at på dagens marked er det waste å kjøpe en Xbox (Så sant man ikke er en hardcore Halo fan) noe som kunder ser ut til å ha forstått. Men neste generasjon har nok Xbox'en mange gler sterke titler som er originalt PS3 eksklusiv. Diverse spillfirmaer har jo i vurdering å gi ut sine serier på Xbox360...

SITAT(Infamous @ 27.05.2006, 16.21) 6077

[/b]
PS2 var ufattelig dyr den også, og selv ventet jeg til den kostet 2500 kroner før jeg kjøpte den. Selv da var spillutvalget noe skuffende (men det bedret seg). At folk betalte 5000-6000 kroner for en PS2 betyr ikke at den var verdt det ... Men noen mente vel det, men jeg er glad jeg valgte Dreamcast i stede på den tiden.

Om PS3 er verdt 6000 kroner ved lansering kommer helt an på spillutvalget, men 6000 kroner er ganske mye å betale for en konsoll, også skal man ha en ekstra kontroll og spill også, og da er man oppe i 7000 kroner. Akkurat som med XBox 360 vil man nok dessuten få mest glede av den med HDTV også (og da legger vi på rundt 8000-12000 kroner ekstra for en god HDTV).

Er det optimistisk å tro at spillene blir så billig som 600 kroner ved lansering? Vi får vel håpe Elkjøp og Lefdal selger titler for 450-500 kroner, slik de gjorde med XBox 360 ved lansering.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(NiloPilo @ 27.05.2006, 14.05) 6052
Og folk burde slutte å se på pixels and shadows, of tenke litt mer på gameplay istedet! Det som er det viktigste![/b]
Hallo, hvem var det som begynte å snakke om at PS3 var "dobbelt så kraftig som 360"? Hint: Han heter Nilo. ;)
Uansett så var poenget mitt det at dersom det nederste bildet der er hva Sony og Namco klarer å pushe på PS3-en nå, da lurer jeg på hva denne fantastiske kraften blir brukt til.
Og gameplayet vi får på PS3 blir det samme som på PS2, bortsett fra at man kan vri litt på kontrollen i noen spill. Det trodde jeg da var rimelig åpenlyst. PS3 er en PS2, bare raskere og med mer grafikktjohoi. Duh. :rulleøyne:

En litt annen ting mens jeg er i gang... noen som har hørt om Gillette-modellen? Det er en salgsmodell som alle aktører i videospillbransjen følger, og den er sånn: "Selg høvlene billig, og bladene dyrt." I spillbransjen er det da konsollene som er høvler, og spillene som er blader. Når Sony sier at 5-6K er billig for en PS3, da gruer jeg meg til å se hva spillene kommer til å koste. 800? 900? :blunk:

vel ps33 ser u til å bli en inteserresant maskin det man debn har ikke foreløpigmnoensopill som intyeresserer e,g no e særliug. i hvert fall ikke nok til æå rettferdiggjløre en pris på 5000 kroner. selv tviler jeg på at nordisk film tør prise den så høyt her i landet, for jeg kan virkelig ikkwe forstå meg på fo.k som vil betalwe så mye for den. grafikken ser så langt ikke noe bedre ut enn hva vi fpr se på x360, og da er liksom ikke de 2000 ekstra kronene verdt å kaste bort. greit nok at ps3 er en billig blue ray spiller, men er folk virkelig villig til å hoppe over på et nytt format ellerede nå? det er ikke lenge siden dvd ble populært blant allmennheten, og jeg tror ikke folk flest er klare for å bytte ut dvd samlingen sine med blue ray med edet aller første..

D

Deleted member 91

Gjest
Det skumle er jo at det egentlig er et ganske godt innlegg, bare at henda er flytta to hakk ned på tastaturet eller noe. :p

SITAT(Scary Paladin @ 27.05.2006, 13.48) 6048
Jeg tror også de kommer til å gi ut tekken 6 med tekken 3 grafikk. Ingen tvil om det nei! :rulleøyne: :p
[/b]
Tekken 3-grafikk? Er du helt sikker? Jeg synes nemlig ikke det ene bildet av Tekken 6 var så fantastisk kornete som Tekken 3 var.

SITAT(Infamous @ 27.05.2006, 14.21) 6077

[/b]
Du kan da ikke sammenligne hva ps2 kosta da den var ny med hva veiledende pris kommer til å bli på ps3. Prisen var høy i butikkene pga dårlig tilgang og stor etterspørsel, veil pris var uansett £299 mens veiledende på ps3 er £425. Hva butikkene finner på å ta betalt er en helt annen sak.

Scary Paladin

Ukjent herremann
SITAT(sortulv @ 28.05.2006, 13.37) 6234
Tekken 3-grafikk? Er du helt sikker? Jeg synes nemlig ikke det ene bildet av Tekken 6 var så fantastisk kornete som Tekken 3 var.
[/b]
<_<

Det ene var helt riktig ganske så lekkert. Det andre derimot var dårligere enn Tekken Tag, men bedre enn Tekken 3. Så med mindre du finner tekken 3-tag der ute så er nok ikke Tag noe bedre å sammenlikne med nei.

SITAT(Cazandra @ 27.05.2006, 17.26) 6091
Men hvis Microsoft\Bill Gates fortsetter denne kjøpe spillrettighetpolitikken sin, som de desverre gjør, så har snart Xbox'en alle de samme titlene til Ps3... Det er det som gjør meg bekymret. For jeg har aldri hatt noe til overs for Xbox (Bortsett fra dets Live system). Det er en konsoll som så vidt har kun ett-to originale spill kun for en ene konsollen. Jeg mener at på dagens marked er det waste å kjøpe en Xbox (Så sant man ikke er en hardcore Halo fan) noe som kunder ser ut til å ha forstått. Men neste generasjon har nok Xbox'en mange gler sterke titler som er originalt PS3 eksklusiv. Diverse spillfirmaer har jo i vurdering å gi ut sine serier på Xbox360...
[/b]
Skjønner ikke helt hva du mener med at det er "waste" å kjøpe en Xbox, Microsoft er sålangt de eneste som har en god og funksjonell livetjeneste, som er unik i spillverdenen, og som hele tiden forbedres. Var selv skeptisk til Xbox lenge, men det viser seg at de er de eneste som har gitt gamere det de vil ha. Se på onlinetjenesten til Xbox kontra PS2, det er en klasseforskjell deluxe. Harddisken til PS2 kostet også like mye som et årsabonnement på Xbox live, så det er intet motargument.

Jeg er ingen Xbox-fanboy, har også PS2 og GC og elsker dem like mye, men at Microsoft entret markedet har utelukkende vært positivt, de har presset både seg selv og Sony/ Nintendo til å kunne tilby gode onlinetjenester, og hvem vet, kanskje hadde prisen på PS3 blitt 10.000 hadde det ikke vært for Xbox 360?

Jeg skal dessuten fint ramse opp mange gode titler som har vært ekslusive for Xbox.

Ehh, Cazandra sier at det ikke er vits å kjøpe Kjeksboks fordi det er så få bra spill til den, og du motargumenterer med å påpeke hvor flott Live-tjenesten deres er?

ERROR. ERROR.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For meg er lista over spennende Xbox-eksklusive spill sånn:
- Crimson Skies
- Ninja Gaiden
- Otogi
- Otogi 2

Det var de jeg kom på i farten.

Men nå er jo du en PC-gamer da. For de av oss med kjipe pc-er har XBox mange KONSOLL-eksklusive spill som er spennende. Rett og slett fordi vi ikke har PCen å spille dem på, eller kanskje fordi vi foretrekker å spille dem på konsoll.

Videre synes jeg at MS har en god bønsj med eksklusive serier. PGR-serien, Otogo, Ninja Gaiden, Pnanzer Dragoon, Gun Valkyrie (ikke en serie da), Knights Of The Old Republic, Republic Commando, Halo og enda et par til. Men når XBox hadde den beste grafikken av de foregående konsollene, samt en overlegen Live-tjeneste, var den også den foretrukne konsollen å spille multiconsole-spill på. Slik sett ga konsollen svært god valuta for pengene. Særlig da den faktisk var billigere enn eldre og svakere PS2.

Status
Stengt for ytterligere svar.